söndag 15 juli 2012

Jag har precis skickat in medlemsansökan till Sverigedemokraterna « Avpixlat

Jag har precis skickat in medlemsansökan till Sverigedemokraterna « Avpixlat: Jag har precis skickat in medlemsansökan till Sverigedemokraterna

Hera Lamppu MaduroKRÖNIKA Som nyvaknad förfäras jag över vilket fasansfullt förtryck vi svenskar lever under. Tom nysvenskar förfäras, som taxiföraren jag åkte med idag. Han sa att Sverige är falskt och strular med människors hjärnor. Det är ett så sinnrikt förtryck att de flesta inte ens fattar att det är ett förtryck. Många känner sig nöjda och reflekterar inte ett ögonblick över tillvaron. Vi tittar på tv eller läser om andra länder, förfasar oss, i tron att vi själva är förskonade för all form av förtryck. Men ack, vi lever kanske med det mest försåtliga förtrycket av alla.

När jag tänker efter så är det nästan så att jag tycker att folket i de flesta länder lider av något slags förtryck. Är det medvetet att hålla människor på plats och trycka ned dem i skorna? Vem är det som gör det, vem ligger bakom och varför? Varför vill denne någon/dessa några att vi ska leva våra liv sömndruckna i en dimma av falsk trygghet? Jag förstår inte vad någon skulle ha att vinna på det. Handlar det om pengar? Ni som varit vakna längre, vem eller vad ligger bakom förtrycket vi lider under och varför? För så här efteråt märker jag skillnaden. Innan var jag trött och uppgiven. Är det här livet undrade jag och funderade på att fly Sverige som så många andra. Tung i hjärtat, såg inget slut på eländet. Nu sprudlar jag av liv. Har lust att dansa igen och spela musikinstrument. Min rygg är rak och sinnet rent.

När jag sov hade jag en underlig dröm. Ni vet sådana drömmar som känns verkliga, även fysiskt. Jag kände att jag pressades ut genom en tunnel och kom ut på andra sidan, inte helt olikt en slags förlossning. Det var smärtsamt, speciellt när jag insåg att jag levt i en lögn så länge. Om ni har sett filmen The Matrix så förstår ni känslan. Jag har levt i en illusion, som en fånge. Jag bara spekulerar i vem som ligger bakom. Våra politiker? Finansvärlden? De vanligaste orsakerna brukar vara pengar och/eller makt. Hur medvetna är våra politiker? Är de bara aningslösa brickor i ett avancerat skådespel. Jag har många frågor men få svar i denna sak.

Vi leds också att hata varandra. Invandringspolitiken skapar segregation och hätska osunda känslor. Som nyvaknad upplever jag något jag aldrig upplevt förut. Jag känner mig stark, fri, osårbar och helt och hållet orädd. Jag är inte rädd för något eller någon. Jag har koll på alla mina känslor. Hatet och bitterheten jag burit på är borta och istället känner jag en outtömlig känsla av kärlek och kraft inom mig. Det är som om jag kopplat upp mig på en ren energi helt enkelt. Jag önskar att ni också ska känna det, smittas av min entusiasm och kämpaglöd.

Jag har bestämt mig, jag har precis skickat in medlemsansökan till Sverigedemokraterna. För första gången är jag säker på vem jag vill lägga min röst på. Sverigedemokraterna har en sund syn på människan. Jag förstår inte vad folk är rädda för. De har säkert inte ens läst partiprogrammet, bara lyssnat på vad journalisterna basunerar ut. Jag tänker bli aktiv, finns det en avdelning här i Malmö? Jag har märkt min talang. Ordet, talet och att ge kraft och hopp åt människor. Detta är stort för mig. Jag är beredd att göra min del för att förändra Sverige, befria folket från förtrycket.

Jag funderar på vad jag sagt om invandringspolitiken. Var står jag egentligen? Jag tycker ju om människor från hela världen, jag är för en multikultur. Många av er är det inte dock och det tycker jag är synd. Sverige är bara ett land av många, ett litet land i jämförelse med andra stora nationer ändå är det vissa som beter sig som om vi vore en stormakt men vi är speciella människor. Men jag står fast vid att stänga Sveriges gränser för ett tag. Vi behöver sätta oss ned och diskutera hur vi vill ha det i framtiden. Hämta andan. Återhämta oss. Hur tänker ni läsare att ett framtida flykting/arbetsinvandring skulle se ut? Det vore mycket intressant att höra era tankar om saken.

Hera Lamppu Maduro
Print Friendly
Share
Publicerat 2012-07-15, 11:07 (Uppdaterat 2012-07-14, 19:02) | Kategori(er): Debatt/krönika, Hera Lamppu Maduro, Invandring/mångkultur, Politik

20
Disqus

Gilla
Ogilla
och 21 andra gillar det här.

Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
211 kommentarer 2740 gillar mottaget
Dela på
Visar 61 kommentarer
Sortera efter Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS
Realtidsuppdatering är aktiverad. (Pausa)
4 Nya kommentarer har precis publicerats. Visa


jidde 0 minut sedan

Jag har inte emot invandrare eller raser. Men jag är emot muslimsk invandring till Sverige.Det kan vara både vita,svarta och asiatiska muslimer jag är emot. Pga deras kvinnoförnedrande och våldsam ideologi.Som vill inte följa våra lagar,seder och kulturer.

MXp 4 minut sedan

Välkommen Hera till alla dem som vågat och velat att också vara SD-medlemmar. Den skaran växer. Att du avsätter dina gåvor att skriva och tala åt landets migrationspolitik gläder många. -
Din tanke om att för analys och översyn stänga Sveriges gränser för en period är något många delar. //Dag Sr
2 personer gillade det här.

megachrull 4 minut sedan

Sedan 1881 har folket i detta land långsamt och metodiskt fått lära sig att bära diktaturen inom sig.
1 person gillade det här.

Tintinonline 5 minut sedan

Komiskt nog tror jag det är invandrarna i Sverige i första hand som kommer få Sveriges invandringspolitik att förändras med tiden. Detta som resultat i att man i allt större grad sätter ned foten och kräver en helomvänding. Svårt att kalla invandrare för rasist. Sen när det blir allt för många invandrare som tillslut sätter ned foten så kommer man bli tvungen att ändra nuvarande politik.
2 personer gillade det här.

Home_of_Arn 7 minut sedan

Vi kan fortsätta att ta emot riktiga flyktingar. När det gäller övrig sk arbetskraftsinvandring så bör det inte omfatta arbeten som vi själva kan erbjuda internt i Sverige, det kan inte finnas något som helst behov av att importera outbildad arbetskraft, där är vi självförsörjande i många generationer framöver.
Sedan så kan inte alla räddas av Sverige, anhöriginvandring skall tas bort helt det spelar ingen roll om man kortsiktigt kan försörjas av släkten, förr eller senare så kommer pensionsdagen , sjukvård ETC och då får staten betala, vilket urholkar systemet.
Jag tycker som du stäng gränsen helt tills vi får ordning på oredan, driv gärna denna fråga aktivt i ditt nya parti.
3 personer gillade det här.

arch_a 7 minut sedan

Riktiga flyktingar-Ja. (Placeras i Täby, Lidingö, Värnamo och Uppsala)
Arbetskraft som har ett arbete från dag 1 och deras anhöriga - Ja (Kanske ett arbetstillstånd räcker här)Bidrags/må bättre i Sverige "flyktingar" - Nej
2 personer gillade det här.

Mr_Realistic 7 minut sedan

Välkommen Hera.

Angående din fråga om mångkultur så är min åsikt att världen skall vara mångkulturell, och för att det skall vara möjligt måste nationerna bevara sina olika kulturer. Sverige skall inte vara mångkulturellt, ty om den svenska kulturen trängs undan utav andra kulturer så kommer den med tiden upphöra att existera. Detta har ju redan skett i många olika områden i svenska städer och orter. Världen riskerar pga den pågående massinvandringen till Sverige att förlora en utav sina många kulturer.

Gällande svenskhet så är jag under uppfattningen att alla som hyser kärlek och lojalitet för Sverige, vårt lands kultur och våra seder och bruk, skall betraktas som svenskar oavsett om man är etnisk svensk eller ej. Moder Svea bör välkomna alla dem som verkligen älskar henne på riktigt, och avvisa alla dem som bara vill henne ont.

6 personer gillade det här.

Lennart Karlsson 9 minut sedan

Tyvärr, det funkar inte med multikulturer. Det bevisas enklast med alla spruckna unioner där man, oftast med våld, bryter sig ur "gemenskapen". (Sovjet, Irland, Jugoslavien o.s.v.) Och nu börjar även det stora "fantastiska" experimentet EU knaka i fogarna och det ska bli, inte roligt, men intressant att se vad som händer när första landet vill lämna båten.

Jag tror inte det kommer att bli smärtfritt.
8 personer gillade det här.

Peter Nilsson 11 minut sedan

Jag undrar fortfarande hur det kan komma sig att invandrare får lov att säga dylika saker utan att bli demoniserade i samma omfattning som vi som defacto är sk. etniska svenskar?


6 personer gillade det här.

Riccardo 7 minut sedan som svar till Peter Nilsson

Det är definitivt ett problem, men vissa av oss invandrare börjar också känna av hettan lite nu. Det känns lite som att gränsen har flyttats och i vissas ögon (speciellt de på vänsterkanten) så är jag själv t.ex. inte längre "utländsk nog" alltid för att att stå på invandrarnas sida i debatten eftersom jag har mitt ursprung i europa.

Prova lyssna nästa gång SVT har ett inslag om invandrare och arbetsmarknaden, eller när SvD eller DN skriver om det: man har mer och mer börjat utnyttja termen "utomeuropeiska invandrare" när man pratar om problem med integration och jobb...
1 person gillade det här.

lagbas 13 minut sedan

Välkommen till familjen.
I vår familj tar vi hand om alla.
SD 2014
11 personer gillade det här.

invandrare1957 14 minut sedan

Jag är vaken hela tiden.Tittade precis på reprisen a kronprinsessans födelsedag. Slutet av programmet då insåg jag svenskens roll en pengarko. Håll svensken med dåligt självförtroende så släpper han ifrån sig pengarna så enkelt är det. Synd om handikappade ge bidrag till dom så dom får bättre. Synd om alla utom svenskarna invandrarna synd om dom dom måste få komma till Sverige och få det bra. Allt går bara ut på att man ska känna medlidande för allt o alla inte ens SD kan sätta stopp för det här spektaklet till land. Vi är på denna jord för att vi ska föra våra gener vidare till och med det har vi slutat med i Sverige. Jobba o jobba var effektiva vi kan nog göra ett lite bättre arbete. Ungarna på institution på dagarna slutkörda föräldrar som inte ens orkar ha sex på kvällen det sköter invandrarna åt oss som går hemma på dagarna och har orken. Sverige har blivit ett sjukt o bisarrt land. Kommer inte att överleva. Jag menar det för att det är svenskarna som gör Sverige att det är som det är. Dör svenskarna då blir landet ett Syrien eller Somalia. Det är inte naturen eller landet som gör det utan människorna. Ett ghetto är inte ett Ghetto utan dom människorna som bor där. sätt in svenskar i Rinkeby så är det inte ett ghetto längre slitet möjligtvis till att börja med.Svenskar var stolta för det fina folk ni är. Och säg ifrån 2014 är det försent.
15 personer gillade det här.

arch_a 6 minut sedan som svar till invandrare1957

Bra. Klarsynt och tydligt.
1 person gillade det här.

BlondViking 14 minut sedan

Nu har till och med Dagens Nyheter vaknat. Huvudnyhet just nu: "21 våldtäkter på tre dagar"

http://www.dn.se/nyheter/sveri...

Frågan man ställer sig är hur många av dessa som har med massinvandringen att göra (man får naturligtvis inget svar i DN).

11 personer gillade det här.

Askguden 6 minut sedan som svar till BlondViking

Skulle nog tippa på att alla är det!
2 personer gillade det här.

katarina broman Top 10 15 minut sedan

De flesta av oss har inte så mycket emot mångkultur i sig. Det vi opponerar oss emot är kriminaliteten, de fruktansvärda gängvåldtäkterna, det uppenbara öppna hatet emot värdlandet och dess kultur, skolbränder, stenkastning mot polis och brandkår, undfallenhet från myndigheters sida gentemot dem som kommer hit och inte sköter sig, kravlösheten gentemot många, att hedersvåldskulturen som vi upplever får förekomma, orättvisor när det kommer tex till tandvård, alla eftergifter för Islam etc etc etc och framförallt att locket är på så att man inte ens får tala om det. Vi känner inte igen vårt land längre och det gör oss rädda och förtvivlade.

Välkommen till Sverigedemokraterna Hera!
12 personer gillade det här.

PolarenPer 15 minut sedan

Bra skrivet! Håller dock inte med dig angående multikulti. Multikulti är idag ett infekterat ord. Det definieras av beröringsskräck, särbehandling och segregation.
2 personer gillade det här.

Bengt Idestam 15 minut sedan

" Vem är det som gör det, vem ligger bakom och varför? Varför vill denne någon/dessa några att vi ska leva våra liv sömndruckna i en dimma av falsk trygghet?"

Om du kommit till den insikten kanske du också når nästa. Då är inte SD partiet man röstar på. Och absolut inte är medlem i.

Pelsjeager 5 minut sedan som svar till Bengt Idestam

Tills vidare är nog SD de enda som kan komma att göra något åt eländet. Eftersom att det är bråttom också så får vi hoppas att SD blir tillräckligt stora till 2014.
3 personer gillade det här.

Mannenpagatan 15 minut sedan

Härligt!
Då slänger vi fram Hera i nästa debatt med Expo-fjantarna eller någon annan skitnödig politiskt korrekt tomte. Syntax Error när de ska kalla Hera för rasist och främlingsfientlig.

Det första Hera gör är att dra rasistkortet och frågar om Alex Bengtsson glor så argt på henne för att hon är invandrare.. :D
6 personer gillade det här.

MarkSiporen 20 minut sedan

Det här är en behövlig väckarklocka till politiker och media när insatta personer med invandrarbakgrund kritiserar den misslyckade migrationspolitiken, när även dem påpekar vilka spänningar det bygger upp i Sverige!

Deras argument är exakt samma som sverigedemokraterna och andra kritiker levererar, och låter precis som det vardagliga snacket bland vanligt folk, vilket media förtiger eller vinklar!
13 personer gillade det här.

grebba 21 minut sedan

De frågor du ställer dig har jag många gånger ställt mig själv.... vad är det? kan inte förstå hur man kan lura 95% av den svenska befolkningen till tystnad, hjärntvätten är total och det började med sossarna och har nu till min förvåning fortsatt med moderaterna som jag har röstat på i nästan hela mitt liv, det var ett parti som var för individens självständighet och frihet.

Nu är vi närmast att likna vid den före detta Östtyska staten där folk angav varandra, grannar sladdrade, media bevakades, den enda skillnaden var muren som skiljde staten från den västliga fria världen.

I Sverige finns idag en osynlig mur det finns inte en chans för en vanlig hederlig arbetare att kunna spara undan lite pengar till en trevligare pensionstid allt går i skatt och inte till den välfärd som vi alla trodde vi arbetade för utan för att vara världens bästa land när det gäller att ta hand om ekonomisk svaga grupper i bla mellanöstern.

Vi ska ta hand om flyktingar det är vår plikt att hjälpa de som är i nöd men nu kallas det för arbetskraftsinvandring i ett land som har hög arbetslöshet och vi får inte säga med ett ord vad vi tycker utan då kommer stämpeln fram att vi är rasister eller främlingsfientliga, detta innebär i praktiken att vi har ingen yttrandefrihet.

jag vill avsluta med att jag välkomnar ditt engagemang för SD och ditt mod att våga gå ut och bekänna dig till ett parti som är för de mänskliga rättigheterna och jämlikhet mellan könen.

VÄLKOMMEN!
8 personer gillade det här.

BitteJ 23 minut sedan

visst kan det vara hårda ord om invandrare här, men då har jag bara hört att det gäller de som inte sköter sig, visserligen kan uttalandena bli allmänna ibland tex ALLA är, men det är nog mest för att det är lättare att generalisera, speciellt i korta texter som inte måste vara skrivna i uppsats format.
gällande invandring är jag nöjd om sverige faktiskt börjar följa de regler de satt upp och skrivit under på.
TUT inte PUT till alla flyktingar som är flyktingar( inte ekonomiska lurendrejare).
alla som vill att anhöriga flyttar hit måste själva kunna försörja alla som kommer hit.
till de som kommer som arbetskraftsinvandrare så kan de väl få skriva på ett papper att de inte har rätt till några svenska bidrag de första 5 åren eller liknande, vet faktiskt inte hur det fungerar med AF eller FK men inte socialbidrag i alla fall.
sedan vid dömda till brott är det UT som gäller.
sedan tydligare krav på de som söker svenskt medborgarskap.
7 personer gillade det här.

KoMaCarpe 24 minut sedan

Stäng Sveriges gränser för all form av invandring i fem års tid. Flyktingar ska vi självklart fortsätta att ta emot enligt FNs definition. När vi fått ned arbetslösheten till en rimlig nivå kan vi börja planera inför kommande arbetskraftsinvandring, som då ska vara specialinriktad på bristyrken. Alla, som vill bidra till Sveriges välfärd och rikedom, är välkomna så länge de tar seden dit de kommer. Det innebär inte att de inte får fira ramadan eller liknande högtider, men snarare att de får sköta det privat utan att gapa efter specifika rättigheter för att de tillhör en viss religion.
begår man ett grovt brott utvisas man på livstid tillsammans med släkt och familj, samt får en röd stämpel i passet. Vid återfallande brottslighet av mindre allvarlig art gäller samma sak.
Har man inte klarat av ett grundläggande svensktest efter ett års tid, som invandrare, kan man få sitt put indraget. Har man inte fått ett arbete efter ett års tid gäller samma sak.
9 personer gillade det här.

Fru_Herr 25 minut sedan

Man kan vara för multikultur och vara medlem i SD, men man bör ju förstå att inkommande kulturer måste anpassa sig.
7 personer gillade det här.

nuvetvi 27 minut sedan

Varför nu inte någon utveckling skett som ändrar till det bättre? Inget svar på det. Brist på demokrati är ett svar. Varför det nu är? Är väl normalt att man ordnar bra i sitt land var man än bor? Inget onaturligt att folk flyttar till olika länder. Men i den här utsträckningen och som bygger moskéer? Inga med islam i packsäcken skulle få komma in. Står inte för något gott. Har skapat problemen och skapar. Visar ingen vilja till ändring. Bara talar för islam hela tiden. Hur några kan stödja och neutralisera det? Skrämmande. Inga synpunkter på andra. Hållas inom rimliga gränser. Varje land skötas och utvecklas.
7 personer gillade det här.

Riccardo 27 minut sedan

Hejsan Hera

Jag vill börja med att säga att inget land egentligen har haft en monokultur någonsin, om man ser till den striktaste definitionen av orden "mångkultur" och "monokultur". I varierande grad har det nämligen alltid funnits vissa avvarter av den rådande normativa kulturen (jämför t.ex. skåne och norrland inom nationen sverige). Oftast dock, så har dessa avvarter utvecklats organiskt ur den normativa kulturen och de kan därför sägas vara nära besläktade med varandra.

Vissa andra avvarter har också organiskt inkorporerats som en avvart av den normativa kulturen. Detta har skett under en längre tidsperiod där vi pratar om flera decennier och ibland längre, och det har även skett med majoritetens godtycke.

Det som den rådande politiska (i motsats till "naturlig" organisk) utvecklingen försöker göra, är att inkorporera kulturella inslag som inte är uppkomna och således inte besläkta med den normativa kulturen. Samtidigt försöker man göra detta här och nu, utan dröjsmål, via politiskt förtryck och med hjälp av juridisk lag. Det kan inte bli annat än friktion.

Jag kan helt och hållet köpa att olika etniciteter lever under en och samma nation och flagga, men då pratar vi om etnicitet och inte skilda kulturytringar. När det gäller olika, oftast väldigt skilda kulturer (och därtill värderingar) som ska samsas om samma politiska spelrum, samma resurser och samma sociala rum, då är det oftast mer bäddad för friktion.

Tyvärr underlättar inte de etablerade partierna (SD undantaget) situationen när man uppmanar dessa olika skilda kulturer att behålla sin egen särart till den grad att det, som i många ställen runt om i sverige, bildas enklaver där man först och främst ser till "sin egen" kultur och värderingar, och högaktningsfullt ignorerar de lokala svenska förhållanden och sociala spelregler.

I min mening så underlättar nämligen regeringen segregationen genom att uppmana nyanlända invandrare att "hålla kvar i seder och bruk". Var finns moroten att växa in i det svenska samhället när du t.o.m. får bidrag och subventionerade hyror av lokaler om du behåller dina egna, "gamla" värderingar.

Som jag sade innan, så kommer det alltid finnas avvarter av den normativa (i detta fallet svenska) kulturen och dess värderingar, i större eller mindre grad, men regeringens nuvarande politik underbygger splittring dem emellan, snarare än att underlätta för ett byggande och formande av gemenskap under samma flagg.
8 personer gillade det här.

vedbacken 29 minut sedan

det beror på den regering vi har som borde avsättas av en militärkupp
10 personer gillade det här.

BitteJ 18 minut sedan som svar till vedbacken

med vilken militär då, man börjar ju undra om de MEDVETET skurit ned så här på försvaret, sedan kunna anställa lojala lakejer och inte ens massa rekryter som skulle kunna ha egna sunda värderingar.
4 personer gillade det här.

Pelsjeager 3 minut sedan som svar till BitteJ

Du anar inte hur rätt du har.

Klas Fahlander 29 minut sedan

http://blogg.skanskan.se/seved...

För lite mer än en vecka sedan skulle du absolut INTE rösta på Sverigedemokraterna. Nu ska du bli medlem? Vad hände under denna korta period? Vilket parti sympatiserar du med nästa vecka, månntro?

Mvh,
Skeptisk
6 personer gillade det här.

arch_a 2 minut sedan som svar till Klas Fahlander

People change.

SM811 17 minut sedan som svar till Klas Fahlander

Mitt uppvaknande kom också snabbt. Det var när invandraren slog ihjäl en pensionär på parkeringsplatsen. Minimalt info i PK blaskorna men då fanns PI som jag hittade.
6 personer gillade det här.

AliAnsen 22 minut sedan som svar till Klas Fahlander

För en vecka sedan hade du själv inte skrivit ett enda inlägg i Avpixlat. Är du ett troll?
4 personer gillade det här.

Cavatus 27 minut sedan som svar till Klas Fahlander

Det är så här det är att vakna upp. Det kan gå väldigt fort då, när PK-tvångströjan plötsligt tappar greppet. Har själv upplevt något liknande för ca 3 år sedan. Och att denna tvångströja ska tappa greppet är just det pk-folket är så himla rädda för. Att folk ska se verkligheten i vitögat och få denna sanningens uppenbarelse. Ja, det är nästan en religiös upplevelse att vakna upp till sanningen och man känner sig stark. Jag lovar.
18 personer gillade det här.

SomEttGem 31 minut sedan

Väl beskrivet!

OT men i alla fall - Sverige ÄR ett märkligt och dubbelseende land där rättssynen är konstig

Här läser jag på blocket om en kvinna som får 60.000kr i skadestånd för att hon blivit kränkt

http://www2.blocket.se/news?id...


60.000 kr för kränkning

Sverige 15 jul 09:52

En kvinna från Bandhagen har fått 60.000 kronor i skadestånd i en uppgörelse med ett taxiföretag, uppger Radio Stockholm

Kvinnan hade anmält till Diskrimineringsombudsmannen, DO, att hon hade
kränkts av en taxichaufför på grund av sin etniska tillhörighet och sitt
kön. DO stämde taxiföretaget och krävde 110.000 kronor i skadestånd.

Innan fallet togs upp av domstolen förlikades parterna och kvinnan accepterade 60.000 kronor i skadestånd.

Och då kollade jag upp - vad är skadestånde "ungefär" när man blir våldtagen?

Skadestånd avseende kränkning till en vuxen kvinna som utsätts för våldtäkt uppgår ofta till 75 000 kr.

http://www.hopp.org/juridik/ju...

Hur fungerar Sverige och vår rättssyn när man får nästan lika mycket i skadestånd för att någon kränker ens etniska tillhörighet och kön som när man blir våldtagen

Och då ska man påpeka att det står UPPGÅR OFTA TILL 75000 kr så troligen är det värre att kränka någons etniska tillhörighet och kön än att våldta en kvinna?

Sverige - ett märkligt land!
26 personer gillade det här.

SM811 25 minut sedan som svar till SomEttGem

Håller med. Blir ingen ordning på dessa invandrarkramande politiker. De skall väck.
11 personer gillade det här.

Rebeckass 32 minut sedan

Precis vad jag alltid sagt.

Det blir invandrarna själva som räddar Sverige från ekonomisk och social undergång.
Ty svenska politiker står handfallna.
7 personer gillade det här.

Cavatus 26 minut sedan som svar till Rebeckass

För att inte tala om svenska folket som är belagt med munkavle. "Håll käften och betala skatt och säger du något är du rasist" är det indirekt budskap som kavlas ut.
13 personer gillade det här.

andreasm 32 minut sedan

Så här ser jag det, för att svara på din sista fråga:

1. Flyktingar - Sverige kan ta emot ett proportionellt antal flyktingar enligt en EU standard, där stora länder tar emot fler i antal än Sverige. Finns ingen anledning alls till att vi ska vara landet som tar emot överlägset flest per capita.

2. Arbetskraftsinvandring - Enbart EU medborgare kan komma hit utan väntande arbete, och då enbart på ett tremånaders arbetssökandetillstånd. Inget jobb efter tre månader - adjö. Ej EU medborgare SKA ha ett väntande jobb som det är brist på inhemsk arbetskraft för. All annan invandring sker enbart om man har någon som kan försörja en i minst 5 år, enligt Svenska normer, dvs kunna leva över existensminimum. Under dessa 5 år får man inte en spänn av staten. SFI är obligatoriskt för att få lov att stanna. Missköter man SFI så är det adjö.

I båda fallen - brottslig aktivitet, inklusive samröre med gäng - adjö.

Införs detta så hade mitt blodtryck säkert gått ner 20-30%.
13 personer gillade det här.

in_the_style_of_demons 34 minut sedan

Invandringspolitiken i Sverige kan fördelaktigen ta efter Kanadas.
Fokus på välutbildade och faktiska flyktingar.
Ett par tusen flyktingar från tex FN's flyktingläger och resterande invandrare av ekonomisk karaktär.
De som vill ta hit anhöriga skall försörja dem från första dag (detta gäller för svenskar som har utländsk partner så det borde gälla även "nysvenskar", men i praktiken behöver inte nysvenskar stå för försörjningen).

Längre prövotid innan medborgarskap för att sålla agnarna från vetet.
De som får uppehållstillstånd ska kunna visa under tex en 7-årsperiod att de inte är kriminella samt har förmåga att försörja sig själva. Under denna 7 -årsperiod får man alltså inte begå brott (fortkörning och cykla utan lykta behöver ju inte räknas) för då åker man ut på livstid.
Bakgrundskollen måste också bli striktare eftersom Sverige idag är hem åt allehanda kriminella och krigsförbrytare.
16 personer gillade det här.

dupp 35 minut sedan

Go girl go! :)
16 personer gillade det här.

Snusse 35 minut sedan

Jag är som du också för mångkultur - jag tror vi alla mår bra av det. Vidgar våra vyer - lär av varandra. Däremot innebär inte det en fullständigt okontrollerbar invandring - vilka mördare/våldtäktsmän/allmänkriminella personer som helst är inte välkomna. Vi bör ta oss friheten att välja våra gäster. Jag anser att alla som vill bo i Sverige ska informeras om vilka regler som gäller här (på svenska, engelska, hemlandets språk) och skriva på att de har förstått det och tänker följa de reglerna. Dessutom att de accepterar att bli hemskickade vid brott som ger fängelsestraff. Uppehållstillståndet bör vara tidsbegränsat till typ tre eller fem år. Har man inte anpassat sig under den tiden, försörjer sig själv, lever utan bidrag och utan kriminalitet så får man åka någon annan stans - tilståndet upphör att gälla - som ett visum. I helgen skedde 21 (tjugoen) våldtäkter eller våldtäktsförsök - det säger allt. http://www.expressen.se/nyhete...
21 personer gillade det här.

Pelsjeager 12 minut sedan som svar till Snusse

Jag är också för mångkultur, alltså att det skall finnas många kulturer. Fortsätter det så här i världen kommer inga kulturer att finnas kvar snart, allt blir en enda röra. Det går snart inte att åka till London för att uppleva engelsk kultur, ej heller Paris, osv. Man får åka ut på landsbygden i Europeiska länder för att uppleva inhemsk kultur. Inte åker man till Thailand för att äta köttbullar och dansa kring midsommarstången, och inte kommer turisterna till Sverige för att åka ut till Rinkeby eller Rosengård, de vill ju naturligtvis se och delta i det som är svenskt. Får kulturmarxisterna styra allt för länge till kommer hela tillvaron för oss att bli tråkig och menlös med ännu fler deprimerade människor. De vill ta ifrån oss allt vi tycker om att göra, vi som inte tycker om att dricka latte eller pimpla rödvin.
4 personer gillade det här.

SM811 30 minut sedan som svar till Snusse

Inte en endaste i sju(k)klövern vill att grova brottslingar som inte är svenska medborgare skall utvisas. Skrämmande att höra vad 7klövern har att säga. Inte undra på att det ser ut som det gör i samhället. http://www.youtube.com/watch?v...
10 personer gillade det här.

jonason 35 minut sedan

Bra skrivet - redan John L yttrade "They keep you doped with sex, religion and TV"


– skickat med Google Verktygsfält

Inga kommentarer: