torsdag 24 mars 2011

Ett ljus för Gustaf… « Politiskt Inkorrekt

Ett ljus för Gustaf… « Politiskt Inkorrekt: "Ett ljus för Gustaf…

GUSTAFS BORTGÅNG Återigen ett stort tack för ert stöd därute till minnet av Gustaf. Han var en väldigt omtyckt och respekterad debattör har vi förstått. Inte bara här utan även långt tillbaka i tiden på andra forum. Vi låter detta symboliska ljus för Gustaf ligga upp en tid och hänvisar till vår post om hans tragiska bortgång och gärning för PI.

Tack
Redaktionen
22 mars, 2011 | Category: Okategoriserat
37 comments to Ett ljus för Gustaf…
« Older Comments 1 2

*
Krister
24 mars, 2011 at 00:57 · Reply

Jag vill helt kort säga att det var Politiskt Inkorrekt som fick mig att inse vidden av den medieskugga som politiska chefredaktörer och tongivande makthavare låtit falla över Sverige. Krönikorna och debattinläggen på PI gav mig uppslag till litteratur och
statistiskt material som gjorde det möjligt för mig att förstå hur illa det var ställt med det svenska folkhemmet och vilka oerhört negativa konsekvenser det multikulturella samhällsexperimentet har fått för Sverige. Men vetskapen om detta är första steget mot förändring och jag märker att folket vaknar nu och det är till stor del tack vare PI och dess upphovsmän, framförallt Gustaf Jansson. Tack för ditt stora engagemang för demokrati och yttrandefrihet.
*
Pagege
23 mars, 2011 at 23:11 · Reply

En sista hyllning till pionjären Gustav.

http://www.youtube.com/watch?v=aGrg0cL3zQI

Vila i frid
*
Amen
23 mars, 2011 at 21:47 · Reply

Vila i frid!

Låt oss förvalta hans gärning väl, PI behövs, det var först när jag började läsa som jag förstod hur konstant enformigt den ”normala” rapporteringen varit. Hela tanken om en fri och obunden press har tagits ur bruk, på eget bevåg eftersom man aldrig i Sverige får kritisera eller debattera vissa saker utan att pressas ned. Hur vi förväntas respektera andra och beslut därom, utan att få öppet debattera det är för mig en gåta. Med en öl i kroppen brukar de flesta tycka samma sak, jag hade gärna sett dem tycka detsamma utan ölen i kroppen…

Vila i frid!
*
Mark Siporen
23 mars, 2011 at 20:13 · Reply

Förvalta nu Gustafs otroligt fina arbete på bästa sätt framöver.

+ Gustaf Janson – Änglarna log när du kom hem. +
*
shakanda
23 mars, 2011 at 12:46 · Reply

Vila i frid!
*
Patrik, Ängelholm
23 mars, 2011 at 12:42 · Reply

Detta kom till min kännedom för några sekunder sedan.
Jag saknar ord och känner mig tom.

Vila i frid, Gustaf.

Patrik, Ängelholm
*
Kapten_Krok
23 mars, 2011 at 11:34 · Reply

Än en gång Gustaf, du var en pionjär och hjälte för demokratin inom ditt gebit. Det borde finnas fler som du, men jag tror dina medarbetare på jobbar allt de kan för att bli det. Du ser säkert oss sitta här nere och knappa på våra t-bord. Vi ska kämpa för din och vår vilja att driva på ett bättre Sverige. Jag saknar dina ”portioner Janson” Dom smakade bäst.

Vila i frid.

//Kapten
*
Sin Nombre
23 mars, 2011 at 10:58 · Reply

R.I.P.

Support from th U.S
*
Maria Magdalena
23 mars, 2011 at 10:35 · Reply

Jag vet att bortom det jag dunkelt anar
finns nya ting, mer sällsamt underbara
än de jag höll förundrad i min hand.
Jag vet. Och jag är rik som ingen.
Jag håller i min hand de gåtfulla vissa tingen,
och deras bröder väntar mej i dolda land.

Pär Lagerkvist
*
Cavatus
23 mars, 2011 at 10:27 · Reply

Stort tack, Gustaf, till det stora lass du dragit för att försöka vända den svenska medieskutan på rätt köl, för att återupprätta nyhetsförmedling och yttrandefrihet. Vi har alla här funnits bakom dig och läst dina sylvassa krönikor med stor behållning. Vi har nu ett stort ansvar att föra detta arvet vidare, att i ännu högre grad jobba för att sprida sanning och öppenhet, att klä av de ljugande etablissemanget och fortsätta arbetet mot ett demokratiskt samhällsklimat. Jag tänder ett ljus kl 20.00 på lördag. På söndag är jag redo att fortsätta mitt arbete med att sprida sanningen i form av flygblad, klisterlappar, bloggande och kommentarsfältsskrivande. Jag hoppas att vi alla får den kraften så att inte Gustafs arbete varit förgäves.
o
maminka
23 mars, 2011 at 21:34 · Reply

Cavatus, jag ska också tända ett ljus och tänka på Gustaf nu på lördag kl. 20.00. Jag ska fortsätta i hans anda att kämpa mot makteliten och islaminiseringen av vårt land. PI vi behöver er.
*
tizona
23 mars, 2011 at 10:00 · Reply

Vi har mycket att tacka Gustaf för och han kommer inte bli bortglömd.
*
mittmotto
23 mars, 2011 at 09:50 · Reply

Kunde inte tro detta när jag först läste om det.

Men låt oss alla bära Gustaf hopp och framtidstro med oss och jobba vidare mot dom mål som vi alla har.

Jag vill tro att Gustaf är med oss och skulle glädjas åt att PI fortsätter i den anda som han hade.

Vila i frid Gustaf saknaden efter dig är stor, dina vassa och kloka ord kommer PI att bära vidare. Vi är många som saknar dig.

Men störst är väll förlusten för de nära och kära. jag saknar ord för att beskriva den sorg ni måste ha.
*
Bowlaren
23 mars, 2011 at 07:42 · Reply

Lågan ska alltid brinna, till minne av Gustaf Janson.
Vila i frid broder.

– skickat med Google Verktygsfält"

Inga kommentarer: