söndag 20 mars 2011

Årets vardagsbild Sverige: Alia Khalifa i niqab « Politiskt Inkorrekt

Årets vardagsbild Sverige: Alia Khalifa i niqab « Politiskt Inkorrekt: "Årets vardagsbild Sverige: Alia Khalifa i niqab

PRESSFOTOTÄVLING Årets Bild är Sveriges största och äldsta fototävling för professionella fotografer. Priser delas i år ut i 13 klasser varav flera nya, bl a ”Årets bildspel”. Det mest åtråvärda priset, Årets Bild, väljs bland alla inskickade bidrag. Tävlingen arrangeras av Årets Bild Sverige AB som ägs till 100 procent av Pressfotografernas Klubb Sverige (PFK).

Bland alla kategorier vann fotografen Anette Nantell, Dagens Nyheter, för Årets Vardagsliv Sverige:

Hela bildspelet här och övriga vinnare

Alia Khalifa är som bekant extremislamisten som gick barnskötare-utbildningen på Tensta Vuxengymnasium men blev tillsagd av skolan att visa ansiktet. Hon DO-anmälde då skolan. Sedan blev detta en följetong utan dess like. DO:s kvarnar malde mycket långsamt och dåvarande chefen för DO, Katri Linna, fick slutligen sparken som en konsekvens av deras långa utredningstid och dröjsmålet om ett beslut i just det ärendet. Även JO kritiserade handläggningstiden.

PI har skrivit spaltmeter om salafistiska islamisten Khalifa. Hon är även missnöjd med Sverige då hon inte får vara insvept och måste visa ansiktet. Intervju i DN samt ”Vi kvinnor i niqab är inte förtryckta och vet vad vi gör”

Och som vi även nämnt åtskilliga gånger är hon syster till den salafistiska radikala imamen Anas Khalifa, mannen som predikar om att judar ska dränkas i spott (video).
18 mars, 2011 | Category: Inrikes
67 comments to Årets vardagsbild Sverige: Alia Khalifa i niqab
« Older Comments 1 2 3

*
Per K
20 mars, 2011 at 10:43 · Reply

Det kanske är Spökplumpen! Ingen vet ju vem som finns under skynket det går i varje fall inte att bevisa motsatsen.

http://www.google.se/images?rlz=1T4ADRA_enSE421SE422&q=sp%C3%B6kplumpen&um=1&ie=UTF-8&source=univ&sa=X&ei=ycmFTY7OM8vLswbZt8WGAw&ved=0CDgQsAQ&biw=1202&bih=490
*
Kbj
20 mars, 2011 at 09:34 · Reply

Kärringar i svarta påsar har inte i Sverige att göra .
*
anders040
20 mars, 2011 at 08:03 · Reply

Det var det dummaste jag hört att jämföra med en punkare, en punkare ser man ansiktet på. Om jag inte minns helt fel måste man visa ena örat på en passbild snett fram ifrån, Förbjud detta klädesplagg och någon utbildning eller jobb ska hon inte ha förrän hon plockat utstyrslen av sig och inga bidrag heller såklart.

Inte ens bankrånare maskerar sig lika bra som spöket i filmen, detta hör inte hemma i varken Sverige eller europa.
*
bubben
20 mars, 2011 at 00:45 · Reply

ja ni min pojk skulle inte få gå i skolan ihop med en heltäckande kvinna .tycker ändå att man bör se ansiktet det nöjer jag mig med ..fattar inte vad våra kära politiker håller på med ..
*
Åskådare
19 mars, 2011 at 23:50 · Reply

När min dotter var nyfödd var jag och min sambo tvungna att uppsöka läkare eftersom min sam bo hade vissa komplikationer efter födseln!

När vi väntade så kom det in en kvinna som bar niqab! Det var första gången jag såg en kvinna?!?! i den klädseln! Jag kände mig störd, framför allt när vårt barn behövde amma, och vad gör de flesta svenska kvinnor med en 3 veckor gammal bebis! De tar fram bröstet och ammar (i avsides kanske som min sambo gjorde)!

Men jag kände en viss oro att mannen till niqab kvinnan skulle glo och kanske säga någonting, då de måste täcka sina kvinnor så att de inte ska bli våldtagna! Jag kände mig störd av hela situationen!

Jag litade inte på hans sexualdrift! Som man känner sig själv känner man andra,finns det ett ordspråk som heter. Hanb måste vara så förbannat kåt i tjejer som visar lite hud och hår så att han blir upphetsad! Är det inte bättre att männen får ett manligt kyskhetsbälte och kvinnorna får gå som de vill! För det är ju faktiskt mannen det är fel på i dessa sammanhang om kvinnan måste skyla sig själv för att inte bli våldtagen!!!
*
Maja Dacke

– skickat med Google Verktygsfält"

Inga kommentarer: