fredag 17 december 2010

Nu är jag överens med etablissemanget! « Politiskt Inkorrekt

Nu är jag överens med etablissemanget! « Politiskt Inkorrekt: "Nu är jag överens med etablissemanget!

LÄSARBIDRAG Tänk så mycket jag missat i min iver att tänka fritt, etablissemanget har ju rätt i flertalet frågor! Jag kan härmed stolt presentera en rad påståenden som faktiskt visar på att jag, och säkerligen även du, faktiskt står hand i hand med etablissemanget. Det finns några marginella skillnader som gör att våra åsikter inte är identiska, men grundprinciperna verkar vara de samma.


Invandringen måste vara begränsad

Det är ju trots allt så att några måste åka hem. Det finns begränsningar för invandringen just därför att Sverige inte skulle klara av att öppna gränserna helt, alla kan inte få PUT, och där är vi överens. Fast kan det vara så att projektet att vara hela världens samvete bara är i sin linda. Om man får tro vad som står på Miljöpartiets hemsida så vill de på sikt införa fri invandring till Sverige och övriga Europa, och så som debatten går i andra korrekta partier så verkar massinvandring vara det nya modet.

En liten parentes, jag såg Maria Wetterstrand bli utfrågad i SVT inför valet. Där förklarade hon att man kan kompensera långa flygresor med utsläppsrätter. Min åsikt är att det i slutändan är människors handlingar och behov som styr agendan. Vi kommer aldrig att rädda världen genom att släppa in fler flyktingar, eller rädda miljön genom att flyga som dårar och köpa utsläppsrätter, då är det bättre att låta flyktingarna nyttja sina egna resurser och stödja deras kamp att bygga upp sitt hemland. Så om du vill rädda världen, skippa alla “klick-kampanjer” på nätet och handla istället prylar som faktiskt kostar vad de borde kosta, där arbetarna får en “svensk” lön.

För solidaritetens skull måste några offras

En variant av “den enes död den andres bröd”, ett ordspråk som jag köper rakt av. Det verkar inte bara vara SD som förstått att “all politik handlar om prioriteringar”. Låt oss titta på det allt mer populära brottet våldtäkt. Idag är straffskalan för en “vanlig” våldtäkt fängelse i lägst två och högst sex år.

Detta kan rimligen inte tolkas på ett annat sätt än att man vill ge dessa testosteronstinna gossar en andra chans så fort som möjligt. Att de begår samma brott upprepade gånger verkar heller inte vara en anledning till att låsa in dem för gott.
Med andra ord, vi får helt enkelt offra några av våra unga flickor i solidaritetens namn, det kan ju vara så att någon av våldtäktsmännen får för sig att sluta våldta, och då ska han inte behöva lida för att vi inte gav honom en sjunde chans.

Faktum är att jag kontaktade några av våra främsta “snyftartikel”-författare för att formulera lite mer patos till det här stycket, men alla var upptagna med att skriva artiklar som “hur jobbigt livet kan bli om man slår ihjäl gamla damer“.

Det är svårt att leva i nuet

Det är inte alltid så lätt att leva i nuet. Både PK-media och representanter för den nya gammelpolitiken gillar att blicka tillbaka och förfasas; “SD var nazister” (och jag som trodde att det var sossarna som grundlade det rasbiologiska institutet som dessutom var det första av sitt slag i världen). En annan fasa man erinrar sig om är barbariet, men så som jag minns Sverige under folkhemstiden var det ett fridfullt och ytterst civiliserat samhälle.

Men ibland kvicknar PK-eliten till för att vi inte ska bli allt för drömmande, de konstaterar krasst att “det gamla Sverige kommer inte tillbaka”. Tur är väl det, för vad skulle hända om folk insåg att det “nya Sverige” faktiskt går att bekämpa.
Nyligen fastslogs dessutom att “Sverige är ett terroristland. Och det kommer det att fortsätta vara.”

Någon måste göra skitjobbet

Trots påfallande konkurrens inom lågstatusyrken så verkar detta ofta vara en motivering till att ta in fler invandrare. Man kan ju fråga sig hur vi gjorde förr då vi hade relativt få nyanlända. Personligen kan jag väl tycka att det är lite fördomsfullt och rasistiskt att bunta ihop människor från alla delar av världen på ett så trivialt sätt, när man dessutom påstår att deras främsta funktion är att serva oss svenskar som inte kan städa toaletten själva, så förs mina tankar till slaveriets glansdagar.

Tillsammans är vi starka

Med tanke på valresultatet så måste man ju ändå dra slutsatsen att etablissemanget har störst stöd bland oss svenskar. Den känslan av att var och varannan person man talar med (“svenskar” som invandrare, rika som fattiga) inte tycker att Sverige borde ta in så många fler invandrare och istället fokusera på de problem som uppstått, måste ju rimligen vara någon form av fantasifoster.

Alla dessa människor som skriver i kommentarsfälten på olika mediasajter är nog också fantasifoster, för hur vore det om familjen Svensson faktiskt upplever en degenerering av samhället? Kan det vara så att PK-eliten lurat oss och gör lite som de vill i vår fria television och i de toleranta kvällsblaskorna, kanske har de utnyttjat tillfället till att både demonisera och tolka SD åt oss?

Jag får inte ihop att man vid varje negativ händelse frågar sig “hur ska SD utnyttja detta till sin fördel?” samtidigt som man kokar ihop svaret själva. Är det inte bättre att låta SD publicera debattartiklar och låta dem komma till tals i PK-media med sina egna ord? Jag tycker dessutom att man underskattar ungdomens förmåga till att tänka kritiskt och faktiskt se självklarheter, och då syftar jag inte till de “självklarheter” man indoktrineras med efter några år av PK-medias bombardering.

Som ni ser så tänker vi och etablissemanget ganska lika, nu handlar det bara om att stå fast vid den variant som ligger dig närmast. Den sanningen du tror på, det är sanningen för dig.

Heimdall
PrintFriendlyShare

– skickat med Google Verktygsfält"

Inga kommentarer: