söndag 17 augusti 2014

Tankeställare ?

Hej Fredrik!
Du ber mig och alla andra svenskar att ”öppna våra hjärtan”.
Och det är exakt det jag ska göra just nu.
Jag är tillräckligt gammal för att ha upplevt ett tryggt och välmående Sverige, och jag är tillräckligt gammal för att ha sett hur både du och sossarna har slitit detta trygga och välmående Sverige sönder och samman.
När jag var liten kunde man fortfarande cykla runt och sälja majblommor utan att som 10-åring bli rånad. Man blev inte kallad ”hora”, ”svenne” eller ”svennehora”. Man blev inte ens slagen för att man var svensk i Sverige.
Jag gick i ”flumskolan”, som tydligen ändå överträffar dagens skola med hästlängder. I en lång rad ”utanförskapsområden” (är det förresten någon som får skattebetalt för att hitta på dessa uttryck?) klarar högst cirka en tredjedel av skolbarnen ens av nian. Rosengårdsskolans högstadium är redan nerlagt till alla omkringliggandes skolors fasa – men Rosengård är bara en liten del av Sveriges alla nya ghetton – vad tänker du, Fredrik, om alla dessa 70 % från utanförskapsområden som inte ens klarat nian – hur tänker du runt deras framtida försörjning? Bidragsberoende? Kriminalitet? Hjärnkirurgi?
Och vet du, det konstigaste av allt – när jag som ung ville flyga ut ur boet så fanns det både jobb och lägenheter. Man kunde alltså både arbeta och bo, även som ung. Alla lägenheter var inte upptagna av asylsökande, ensamkommande, FN-kvotflyktingar, anhöriginvandrare, illegala, tiggare – you name it!
Man kunde alltså både få ett jobb och en bostad. Även om det kanske var ett skitjobb och en skitbostad. Men det var ett jobb och en bostad! Något eget! Så är det inte längre. Och alla ungdomar har inte föräldrar som har råd att köpa dem en bostadsrätt i inner-Stockholm eller ens i Piteå. Och vad ska de förresten med en bostadsrätt i förlängningen om de inte har något jobb?
Sverige har numera en av de högsta ungdomsarbetslösheterna i Europa. Vårt skolsystem är i fritt fall. Sjukvården har hamnat under Europas 20 bästa. Våra universitet har blivit utkickade från listan över världens 100 bästa universitet. Vårt försvar är borta. En av fyra av våra gamla dör ensam, plågsamt och i förtvivlan. Oftast efter en mycket fattig och torftig ålderdom.
Sverige har gått från 0 till 200 ghetton på mycket kort tid.
Är du nöjd med din tid vid makten, Fredrik? Är du nöjd med att ha skapat kaos och misär i Sverige?
Till vilken nytta? Jag tror inte att någon vanlig svensk riktigt kan förstå varför du har gjort detta mot Sverige och svenskarna.
Men jag tror att de flesta av oss vanliga svenskar nu sätter ner foten en gång för alla. Inget mer tokflummeri från vare sig dig eller Löfven.
Oavsett färg, oavsett ursprung - du som tycker om Sverige och vill att Sverige ska förbli Sverige - rösta SD 2014!

Inga kommentarer: