måndag 2 maj 2011

14-årig flicka utsatt för våldtäktsförsök « Politiskt Inkorrekt

14-årig flicka utsatt för våldtäktsförsök « Politiskt Inkorrekt: "14-årig flicka utsatt för våldtäktsförsök

VÅLDTÄKTSFÖRSÖK En 14-årig flicka blev vid 23.30-tiden på lördagskvällen utsatt för ett våldtäktsförsök då hon stigit av bussen som tagit henne hem efter en valborgsfest i Kulturhuset i Handen. SvD är anmärkningsvärt generösa med signalementet på den misstänka gärningsmannen.

Flickan hade precis stigit av bussen vid sitt hem i Brandbergen i Haninge då en man plötsligt dyker upp bakifrån som tar tag i hennes hals, lägger en hand över hennes mun och börjar tafsa. Flickan lyckas dock tappert kämpa emot genom att skrika och fäkta med armarna, vilket skrämmer gärningsmannen som flyr. Chockad tar sig flickan hem och polis larmas.

Mannen har inte gripits, men flickan har beskrivit honom som i 25-35-årsåldern, av utländsk härkomst och kraftigt byggd.

En av polisens teorier går ut på att mannen var med på bussen och sedan följt efter henne. Dock hade han varit för gammal för att ha varit med på bussen som endast körde hem ungdomarna från festen. Övervakningsbilder från bussen ska ändå gås igenom.

Flickan är chockad men klarade sig utan allvarliga fysiska men.

SvD
1 maj, 2011 | Category: Inrikes, Våldtäktsförsök
Gilla Dislike

*
*
*
*
* and 5 others liked this.

Community
Disqus

* Logga ut
* About Disqus

Glad you liked it. Would you like to share?

Facebook

Twitter

* Share
* No thanks

Sharing this page …

Thanks! Close
Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
29 kommentarer 364 gillar received
Dela på
Skicka som @setovis
Visar 30 av 68 kommentarer
Sortera efter: Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS

*

mittmotto [Moderator] 29 minuter sedan
Ännu en berikande person som sprider 7-klöverns mångkulturella budskap till oss barbarer till svenskar.

Frågan är vad som skulle hända om någon barbar försökte utföra denna nyanskaffade kunskap och gjorde detta mot en invandrare? Då skulle PK vakna och fördöma, och naturligtvis publicera namn och bild på förövaren, varför inte hans närmaste anhöriga med.

Blir så trött av PK och deras sätt att försöka tiga ihjäl alla problem.
show more show less
Anmäl
1 person gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Sven007 [Moderator] 54 minuter sedan
Nå ser vi virkningen av sajter som PI. Når tusenvis av mennesker daglig leser PI så kan ikke gammel-media fortsette å ignorere utenlandske forbryteres aktiviteter i Sverige. Rett og slett fordi det blir for pinlig om sannheten senere kommer fram i PI. Og selvsagt er det ekstra kjennslig når det er unge jenter som får sine liv ødelagt av en asylsøker eller innvandrer.
Hva virkningen blir når avisene igjen forteller sannheten om det 'multikulturelle samfunn' vet vel ingen, men det er rimelig å tro at folk flest ikke vil synes noe særlig om asylsøkere som ofredar svenske jenter og unge kvinner.
For oss som leser PI bør det være viktig å øke presset på gammelmedia ved å informere folk om PI. Når avisene igjen tar sitt virkelige samfunnsansvar på alvor så vil vi ikke lenger ha bruk for PI og tilsvarende sajter, men det tror jeg ligger noen år fram i tid. Men kan vi tvinge avisene til å skrive hele sannheten om innvandringen så tar det kanskje ikke så lang tid?
show more show less
Anmäl
4 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Peacemaker999 [Moderator] 1 timme sedan
Undrar om någon har upplyst berikaren om att våldtäkt faktiskt är olagligt här i sverige? .... stackars tjej.
show more show less
Anmäl
1 person gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Mr Spadrig [Moderator] 2 timmar sedan
Mm, mångkultur!
show more show less
Anmäl
3 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Jonatan Friman [Moderator] 2 timmar sedan
blir så innihelvetes jävla sur på sånt här. Denna gången gick det bra - som tur är.
Men man vet aldrig med män från sjuka kulturer..
show more show less
Anmäl
2 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Austin_Powerwich [Moderator] 3 timmar sedan
Stackars tjej.
Jag blir alltid så jädrans illa berörd och ledsen när dem ger sig på barn. Starkt av tjejen att inte ge upp utan fortsatte att kämpa emot tills förövaren blev skrämd. Smart av henne också att inte ha druckit/druckit mer än att hon ändå var så pass klar i huvudet att kunde kämpa emot. Smart tjej! Många andra tjejer är inte så smarta utan dricker för mycket och då blir dem lättare ett offer med. Jag hoppas att flickan repar sig snabbt! Det kan vara dags för föräldrar att vara lite mer rädda om barnen och inte släppa ut dem dem på vilka tider som helst, i alla fall tills SD får lite mer att säga till om och det blir ändringar i samhället.
show more show less
Anmäl
9 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Monjo [Moderator] 3 timmar sedan
Hon 14. Han 35.

Precis så kommer diskotekens annonser att se ut i det framtida Sharia-Sverige.
show more show less
Anmäl
8 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

ddayperspective [Moderator] 4 timmar sedan
Ni vet väl att i vissa muslimska kretsar menar man att en kvinna, flicka utan en man vid sin sida alltid är lovligt byte? Snacka om djungelns lag och medeltida idéer! De tycks tro att de fortfarande befinner sig på hemländernas efterblivna landsbygder... Hur har detta blivit möjligt? Svaret är naturligtvis fullkomligt galna svenska politiker med sina ankdammsföreställningar om världen och människor som gjort det här möjligt! Vi ska ha klart för oss att oupplysta analfabeter inte på något vis är obildbara! Det hade räckt med att tydliggöra vad som gäller i Sverige på aktuella språk. Undfallenheten kostar kvinnor, flickor OCH BARN förstörda liv! ANSVAR FÖR DETTA MÅSTE UTKRÄVAS!
show more show less
Anmäl
21 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

invandrare1957 [Moderator] 4 timmar sedan
Trodde man hade anpassat lagen efter invandrarna. Svenska mångkulturella samhället så är det bara att inse. Att man måste ha ett förkläde med sig som man sa för i tiden det dit vi är på väg. Utan det är bara att inse att den Svenska kvinna o flickan har i princip fått husarrest tills dom har gift sig. det är bara prostutierade som rör sig på det sättet. tyvärr så tror jag att det ät försent för Svenskarna att få tillbaks makten över landet 2014. till det gamla fina Sverige när en tjej kunde gå hem genom en stad utan rädsla.
show more show less
Anmäl
8 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Tomas Omaely [Moderator] 6 timmar sedan
Kanske någon journalist som fått en egen anhörig berikad.
show more show less
Anmäl
4 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Martin Andersson [Moderator] 7 timmar sedan
'[..] flickan har beskrivit honom som i 25-35-årsåldern, av utländsk härkomst och kraftigt byggd.'

Jag undrar om det var flickan som använde orden 'utländsk härkomst'? Sure thing hon använde säkert inte åldersintervallet 25 till 35 år heller utan det lika mycket som 'utländsk härkomst' är en formulering av alla de led som följer efter hennes berättelse. Det jag inte förstår är vad 'utländsk härkomst' anses säga mig annat än att personen ifråga inte är Svensk? Jag vet många svenskar som inte pratar svenska, och som inte ser ut som svenskar. Jag vet många som pratar svenska och ser ut som svenskar men som INTE är svenskar. Kan någon vänlig själ upplysa mig om hur jag förväntas tolka uttrycket 'av utländsk härkomst'? Om man menar att förövaren är SVART, varför säger man inte bara det för? Om man menar att han är en arab, asiat, gul, kolsvart halvsvart afrikan amerikan indier.. Varför säger man inte bara det för?

Dessutom, alla svenskar är ju av 'utländsk härkomst' propagerar alla multikulti-anhängare. Så med andra ord säger uttrycket absolut ingenting. Eller?
show more show less
Anmäl
12 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

GudrunSpyman [Moderator] 1 timme sedan som svar till Martin Andersson
Du har helt rätt, men begår ett misstag: du visar prov på analytiskt tänkande.
Det går inte att vara logisk när det gäller svenska medier.
show more show less
Anmäl
1 person gillar det här. Gilla Svara Svara
*

HuldasKarin [Moderator] 3 timmar sedan som svar till Martin Andersson
Mig säger texten att det är en feg/rädd journalist som inte vågar av rädsla för att skriva arab-asiat-afrikan o bli kallad rasist!

Flickan har säkert berättat av vilken härkomst förövaren hade.10 årsåldersspann har hon säkert inte sagt heller....en 14-årig tjej skulle sagt 20-22 år eller liknande.

Men det finns säkert läsare som köper dessa inlägg!
show more show less
Anmäl
3 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Talibananas [Moderator] 7 timmar sedan som svar till Martin Andersson
Du har just ringat in språkets kraft att maskera, eller i bästa fall precisera, vad man menar. I detta fall etablissemangets kraft att styra tänkandet och varseblivningen osv. Jag kallar det etablissemanget eftersom journalister och media är medsvurna i politikernas och tjänstemännens belastningskänsliga 'värdegrund' och låga 'takhöjd'.
show more show less
Anmäl
2 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Roffe_Manglid [Moderator] 8 timmar sedan
Vad gör 14-åringar ute kl 23.30 på en lördagkväll?

Har dagens föräldrar inte insett att man SKA hämta sina barn personligen efter en fest eller sen biofilm?

Förr i tiden var det nog inga problem att promenera hem på kvällen men vi lever i en annan tid nu...
show more show less
Anmäl
16 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Bamaba [Moderator] 10 timmar sedan
När jag växte upp pågick 'rör inte min kompis'-kampanjen och jag gjorde precis så som jag hade fått lära mig att man skulle göra för att vara en bra medmänniska och jag försvarade ofta kriminalitet bland invandrare och flyktingar med att det berodde på utanförskap och segregation i samhället.

Men sen jag kom upp i de övre tonåren och fram tills nu har jag antingen varit brottsoffer eller vittne till brott ett flertal gånger. Brott såsom misshandel, olaga hot, våldtäkt, stöld/snatteri, inbrottsförsök när jag själv var hemma, urkundsförfalskning, bedrägeri och rån. I alla dessa fall har förövarna varit av utländsk härkomst.

Jag har väldigt svårt att fortsätta försvara detta inför mig själv med att dessa förövare begår brott för att dom lever i segregerade områden, inte får några jobb och har dålig ekonomi. Och att det i grund och botten är Sveriges fel att dessa människor begår brott. För jag bor själv i ett segregerat område, visst jag är högutbildad med dock väldigt fattig. Jag har aldrig haft några rika föräldrar som varit närvarande eller ställt upp. Så ja...egentligen borde jag väl då själv ha begått ett antal brott. Men jag har aldrig i hela mitt liv begått ett brott.

Men vill man fortsätta skylla den faktiska överrepresentationen av invandrare i brottsstatistiken på segregation i samhället så måste det även innebära att den integrationspolitik som förts i Sverige de senaste 20 åren har varit totalt misslyckad och att det helt enkelt är lite svårare än dom trodde att integrera så många människor från så många olika länder, religioner och kulturer i det svenska samhället.

Och vi skötsamma svenskar och väl integrerade invandrare får i många fall betala ett mycket högt pris för att regeringen inte tar sitt ansvar när det gäller den totalt misslyckade massinvandringen och den misslyckade integrationspolitiken. Och...
show more show less
Anmäl
38 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Martin Andersson [Moderator] 7 timmar sedan som svar till Bamaba
Jag har svårt att se ett samband mellan 'dålig ekonomi' och våldtäkt. Jag, och ett stort kollektiv av psykologer, har väldigt lätt för att se ett samband mellan 'taskig kvinnosyn' och våldtäkt. Många utomnordiska kulturer har.. en taskig kvinnosyn. You do the math!

Om jag plockar fram en graf och presenterar objektiv statistik kan jag få publiken att nicka instämmelsefullt. Men om jag tar fram en markeringspenna och drar linjen mellan två punkter, då får jag en flygande tårta i ansiktet och blir utbuad. Vem bestämmer vilka generaliseringar jag får göra? Generalisering är i alla andra sammanhang en av många vetenskapliga metoder.

Man har förbjudit homosexuella att lämna blod (eller 'en man som haft sex med en annan man' som ju är den tekniska beskrivningen). Varför då? För att homosexuella inte ens står för en tredjedel av sveriges HIV-smittor, men i relation till heterosexuella är risken för smitta mångdubbelt större. Så trots att blodet testas portar vi därmed homosexuella. Och hey, det är alright med mig. Jag, liksom en hel del andra i samhället vill inte ta risken. Vi gör den generaliseringen och det är LEGITIMT. Många fler fall som är direkt förknippade med andra kulturer finnes på en alldaglig nivå i samhället. Men om en kulturgeneralisering är 'negativ', trots närvaron av statistik som delvis, bara inte HELT, underbygger denna generalisering, då avfärdar man statistiken och kallar budbäraren för rasist. Han, rasisten, som förmodligen inte ens hade för avsikt att påvisa ras-differenser utan ville peka på en misslyckad politik och samhällets enorma brist på självkritik.
show more show less
Anmäl
15 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Nordisk_och_stolt [Moderator] 1 timme sedan som svar till Martin Andersson
De största rasisterna verkar vara de som ser rasism överallt. Varför skulle flyktingar och andra lyckosökare annars nervärderas genom att anses så hjälplösa att inga krav kan ställas på dem och våldsamt beteende ska bortförklaras. Förmodligen för att vänstern direkt ser koppling till hudfärg. I själva verket kanske personer lockas hit av bidrag och avsaknad av krav, och/eller flykt från rättvisan i hemlandet.
show more show less
Anmäl
5 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

AnnaKonda [Moderator] 10 timmar sedan
På Biltema kan man köpa laglig försvarsspray. Har själv köpt till mina nära och kära.
http://www.biltema.se/sv/Hem/S...
show more show less
Anmäl
8 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Mickemannen [Moderator] 10 timmar sedan
Svenska, utan tvivel. Hennes pappa eller mamma känner någon som jobbar på SvD. Vänj er Svenskar. Detta har svensken (folk på PI är exkluderade) röstat fram.

Ni som ännu inte är övertygade borde veta att detta bara kommer bli värre. Vi praktiskt taget importerar våldtäktsmän, rånare, mördare och tjuvar. Vi gör om Sverige till ett Beirut i rasande takt. Tänk på det i nästa val.
show more show less
Anmäl
12 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

andrej dokic [Moderator] 11 timmar sedan
Var ä problemet. Det var bara en trevlig kulturberikare som ville inleda en kultiverad konversation med en svensk tjej. Fascinerande, till sist kan man ingenting än bli ironisk och sarkastisk. Undrar om vi någon sin kommer att läsa om somalisk eller arabisk flicka utsatt för våldtäktsförsök av man med blont hår, blå ögon och skandinaviskt eller europeiskt utseende. Hmmm! Större chans att aliens kommer till jorden.
show more show less
Anmäl
15 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Talibananas [Moderator] 7 timmar sedan som svar till andrej dokic
Om jag säger att aliens, illegal aliens, kommit till Sverige, skulle det kullkasta delar ditt inpass? På tal om inpass, jag kommer att tänka på pass, vilket får mig att tänka på papperslös, vilket får mig att tänka på 1984 fast ändå inte eftersom i boken ('filmen' höhö) så hade staten självbevarelsedrift.
show more show less
Anmäl
1 person gillar det här. Gilla Svara Svara
*

vahns [Moderator] 11 timmar sedan
SvD? kan inte stämma.
Stackars flicka.
Det värsta är, att hon kommer att bära med sig denna upplevelse, i hela sitt liv.
show more show less
Anmäl
8 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

lasse1 [Moderator] 11 timmar sedan
SvD beskrivning kommer säkert under morgondagen, måndag den 2 maj.... att tas upp på DO´s ordinarie ledningsmöte..

SvD chefredaktör kommer med all säkerhet att kallas till DO´s kansli under veckan....
Tror att min gissning är till 100% riktig.
show more show less
Anmäl
7 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

vahns [Moderator] 11 timmar sedan som svar till lasse1
Tvivlar inte ett ögonblick på att du har fel.
show more show less
Anmäl
Gilla Svara Svara
*

Larken88 [Moderator] 11 timmar sedan
Undrar vilket parti en familj med döttrar röstar på? Tänker dom på plånboken eller sina flickor? Blir det Sd eller något annat parti,tänker folk i sådana banor tro?
show more show less
Anmäl
7 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

ingaplinga [Moderator] 3 timmar sedan som svar till Larken88
4 döttrar och röstar SD, men hade gjort det även utan döttrar ;D
show more show less
Anmäl
2 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

BlondViking [Moderator] 11 timmar sedan som svar till Larken88
Jag har en dotter i samma ålder som offret ovan. Jag har övergivit det borgerliga blocket och röstade på SD i senaste valet. Det var ett enkelt val. Barnen går alltid först (jag har en son också).

Dottern vill förresten bli polis, så jag tycker att jag har lyckats rätt bra med mitt faderskap. För ett och ett halvt år sedan gick hon en kurs i självförsvar för tjejer på Friskis & Svettis - rekommenderas varmt till alla oroliga föräldrar.

Tack vare PI kan jag dessutom berätta för mina barn hur det verkligen står till i vårt land, de är betydligt mindre naiva än många av sina jämnåriga. Så jag skulle vilja rikta ett varmt tack till alla skribenter och medarbetare på PI - ni ger oss hopp.

Kan tillägga att min son vill bli politiker - för SD.
show more show less
Anmäl
26 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

Illwillfn [Moderator] 10 timmar sedan som svar till BlondViking
Friskis&Svettis i all sin ära men om din dotter vill bli polis och du bryr dig om henne så tycker jag att du ska försöka få henne att börja träna Krav Maga. Den form av 'självförsvar' man lär sig på Friskis&Svettis gissar jag ligger på nivån 'nu ska vi bygga självförtroende och lär oss skrika på hjälp' och inte 'så här river du pungen av förövaren'.
show more show less
Anmäl
6 people gillar det här. Gilla Svara Svara
*

BlondViking [Moderator] 9 timmar sedan som svar till Illwillfn
Tack för tipset! Skall kolla in Krav Maga och se om jag kan få henne intresserad. Kursen på Friskis & Svettis var dock riktigt bra. Den leddes av en polis och var inriktad på ”riktigt” självförsvar (inget önsketänkande eller övningar i att skrika högt). Dotterns storebror var osmart nog att försöka brotta ner henne vid ett tillfälle efter kursen och åkte i golvet så att det sjöng om det. Det misstaget gör han inte om (även om han fick behålla pungen).

show more show less
Anmäl
2 people gillar det här. Gilla Svara Svara

Show more comments … Visa fler kommentarer Visa alla kommentarer

– skickat med Google Verktygsfält"

Inga kommentarer: