torsdag 22 mars 2012

"Sverigedemokraterna har infiltrerat judiska församlingen" Nytt utspel från Malmös kommunalråd Ilmar Reepalu | Världen idag - världen ur ett kristet perspektiv

 Reepalu Det har jag inte belägg för, jag borde inte ha sagt på det sättet, säger han till Dagens Nyheter.


"Sverigedemokraterna har infiltrerat judiska församlingen" Nytt utspel från Malmös kommunalråd Ilmar Reepalu | Världen idag - världen ur ett kristet perspektiv: "Sverigedemokraterna har infiltrerat judiska församlingen"
Nytt utspel från Malmös kommunalråd Ilmar Reepalu

Sverigedemokraterna har lierat sig med judiska grupper för att sprida hat mot muslimer. Det hävdar Malmös kommunalråd Ilmar Reepalu (S) i en intervju i Magasinet Neo.
– Jag blev väldigt förvånad när jag blev medveten om den starka kopplingen mellan judiska församlingen och Sverigedemokraterna, säger Reepalu och hävdar att "SD:are har infiltrerat den judiska församlingen för att på så vis driva sitt muslimhat".

Kommunalråd Ilmar Reepalu Foto: Stig-Åke Jönsson/Scanpix

Kommunalrådet Ilmar Reepalu säger till Neo att SD lierar sig med judiska grupper mot muslimer och att det "känns jättekonstigt".
– Att de återfinns i de här grupperna, och att de gör gemensam sak med dem om att det är muslimerna som är farliga, säger Reepalu till Neo i en intervju som publicerats i dag.

Reepalu bygger kopplingen mellan SD och judiska församlingen på att Kent Ekeroth, ledande företrädare för partiet, har besökt församlingen. Men Ekeroth avvisar helt alla kopplingar till församlingen.
– Jag har inte haft kontakt med judiska församlingen i Malmö på flera år, säger han till Neo.
–Jag slutade försöka ha kontakt med dem när jag insåg att de aldrig kommer att fatta, trots att de blir jagade på gatan av precis de invandrargrupper jag har varnat för.

I Neointervjun säger Reepalu också att Ekeroth är brorson till en ledande person i judiska församlingen. Det förnekas av församlingens ordförande Fred Kahn.
– Jag vet inte varifrån han har fått det, säger Fred Kahn, till Dagens Nyheter och beklagar Reepalus utspel i intervjun.
– Det är oerhört tråkigt att han, utan att ha belägg, uttalar sig på det viset, säger Fred Kahn.

Efter intervjun i Neo har Reepalu backat från sina kommentarer om SD:s koppling till judiska församlingen.
– Det har jag inte belägg för, jag borde inte ha sagt på det sättet, säger han till Dagens Nyheter.
David Högfeldt
"Sverigedemokraterna har infiltrerat judiska församlingen"
Nytt utspel från Malmös kommunalråd Ilmar Reepalu

Sverigedemokraterna har lierat sig med judiska grupper för att sprida hat mot muslimer. Det hävdar Malmös kommunalråd Ilmar Reepalu (S) i en intervju i Magasinet Neo.
– Jag blev väldigt förvånad när jag blev medveten om den starka kopplingen mellan judiska församlingen och Sverigedemokraterna, säger Reepalu och hävdar att "SD:are har infiltrerat den judiska församlingen för att på så vis driva sitt muslimhat".

– skickat med Google Verktygsfält

Inga kommentarer: