fredag 9 mars 2012

Stoppades i rutinkontroll – kände sig kränkt « Avpixlat

Stoppades i rutinkontroll – kände sig kränkt « Avpixlat: Stoppades i rutinkontroll – kände sig kränkt
Till er som inte förstår varför Polisen frågor om personen begått något brott så är det så pass simpelt att de vill se om du är en lögnare eller inte, svarar du "nej" på frågan och de sedan kollar dig i systemet och det visar sig att du visst finns med i systemet.
Ja då har de redan konfirmerat att du är en lögnare och kommer agera därefter.
På samma sätt som de frågar dig om du har något vass på dig och du svarar "nej" och sen visar det sig att du hade något vasst på dig och Polisen stack sig på det hela när de skyddsvisiterar dig, då får du lär dig lite mer om din kropp.
Wayl skulle behöva gå en kurs i hur man inte tänker som en kränkt barbar utan hur man tänker som en civilserad människa, ett par andra svenskar som smittats av den importerade barbarsjukan skulle behöva gå en sån kurs också.



SÖDERTÄLJE Kränkningskulturen lever och frodas. Wayl Ghandur stoppades i en rutinkontroll och polisen frågade, enligt reglementet, om han var tidigare dömd. Detta föranledde att Länstidningen ryckte ut för att göra en snyfthistoria enligt klassisk svensk mediamodell.

Wayl känner sig kränkt: “Var det för att jag inte är Svensk?”

Det var i tisdags som Wayl stoppades. Han fick då frågan om han var misstänkt eller fanns i polisens register. På motfrågan varför de undrade det fick han till svar att det var rutinfrågor. Sedan kontrollerade de hans körkort och utförde en nykterhetskontroll, varpå han fick köra vidare.

– Vad hade jag gjort för att förtjäna sådana frågor? Jag har blivit stoppad förr men aldrig varit med om något liknande. Jag känner mig kränkt. Frågade de bara för att jag inte är svensk? frågar sig Wayl Ghandur och fortsätter.
– Mitt förtroende för polisen är inte lika stort längre, förut har jag litat på dem men nu behandlade de mig helt utan respekt.

Södertäljepolisen bekräftar att dylika frågor förekommer.

– Normalt sett ska man presentera sig, förklara varför personen blivit stoppat och be om att få se körkortet. Om personen haft något särskilt körbeteende frågar man sedan andra rutinfrågor och gör alkoholtest, säger chefen för trafikpolisen Michael Mathisen.
– Att fråga om personen är misstänkt för något brott kan man göra för att få en reaktion och för att bilda sig en liten uppfattning. Men det låter otaktiskt att inleda med det, om personen är misstänkt för något svarar han ju knappast ja.

LT
Print Friendly
Share
2012-03-09, 09:33 (uppdaterat 2012-03-09, 10:41) | Kategori(er): Inrikes, Invandring/mångkultur

18
Disqus

Gilla
Ogilla
och 21 andra gillar det här.

Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
125 kommentarer 1438 gillar mottaget
Dela på
Visar 80 av 196 kommentarer
Sortera efter Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS
Realtidsuppdatering är aktiverad. (Pausa)


kjellan11 1 timme sedan

Vi här borde överösa DO med massa saker som vi känner oss kränkta över allt från att behöva visa id på banken o posten till att det slår om till rött när vi ska över gatan. Vi bör ge DO massa jobb så dom fattar att något är fel. Eller ev fattar att nägot är fel. Bäst att inte dra för stora slutsattser

Stratiotes Iesous Christos 1 timme sedan

Till er som inte förstår varför Polisen frågor om personen begått något brott så är det så pass simpelt att de vill se om du är en lögnare eller inte, svarar du "nej" på frågan och de sedan kollar dig i systemet och det visar sig att du visst finns med i systemet.

Ja då har de redan konfirmerat att du är en lögnare och kommer agera därefter.
På samma sätt som de frågar dig om du har något vass på dig och du svarar "nej" och sen visar det sig att du hade något vasst på dig och Polisen stack sig på det hela när de skyddsvisiterar dig, då får du lär dig lite mer om din kropp.

Wayl skulle behöva gå en kurs i hur man inte tänker som en kränkt barbar utan hur man tänker som en civilserad människa, ett par andra svenskar som smittats av den importerade barbarsjukan skulle behöva gå en sån kurs också.
6 people gillade det här.

MetalHeadViking 1 timme sedan

Jaha, så från och med nu ska denna rutinfrågan endast gälla svenskar.
2 personer gillade det här.

Rawhide 1 timme sedan

Men en liten diskrimineringspeng skulle väl sitta fint.
5 personer gillade det här.

PetterssonBendel 3 timme sedan

Stackars människa, det måste varit en hemsk upplevelse. 100.000 SEK i skadestånd från DO kanske kan ge plåster på såren efter detta trauma.
14 personer gillade det här.

Svenne3 3 timme sedan

Den dagen jag blir stoppad av en "slöjpolis" ska JAG ha ett fett skadestånd. Då kommer jag att känna mig kränkt...
17 personer gillade det här.

qnos 3 timme sedan

Denna tidning är ( C )-märkt och borde bara av det skälet avhålla sig från slaskjournalistik vi blivit varse från annat håll. Men icke....den politiska korrektheten har visat sig vara en dödlig smitta som omfattar också små landsortsblad.
Snart får man vända sig till Grönköpings Veckoblad.....
4 personer gillade det här.

ExBerten 3 timme sedan

Hur ska de ha det ? När vi säger att de inte är svenskar utan invandrare eller utlänningar då är det ett jäkla ramaskri att det inte är någon skillnad på oss och att alla är svenskar oavsett hudfärg och vart de kommer ifrån .
Sedan när det passar i galoscherna och de blir stoppade i en poliskontroll då skiljer de på invandrare och svenskar själva och kallar sig för " inte svensk " enbart för att kunnas sko sig på vårt idiotiska regelverk när det gäller etnicitet och diskriminering .

Välkommen till verkligheten , du vänder helt enkelt kappan efter vinden Wayl Ghandur , enbart för att utnyttja systemet och om du nu har svensk medborgarskap så är du alltså "svensk" och har enligt svensk lag ingen chans att anmäla för kränkning eller även hets mot folkgrupp .
Så sorry , bättre lycka nästa gång .

9 personer gillade det här.

Talibananas 4 timme sedan

Hans lättkränkta antagande om frågan var ställd av rasistisk fördom talar för hans eget antagande om icke-svenskas överrepresentation i kriminalitet. Det är i så fall hans egen rasism som var upphovet till lättkränktheten. Om han de facto är av uppfattningen att icke-svenskar (vem är det förresten, ALLA som spottat på svensk mylla, beträtt den eller lyft ett bidrag härifrån eller ljugit ihop en fantastisk saga om anknytningar till landet är ju "svenska") är överrepresenterade så konstaterar han rätt, och därmed är det ej heller en fördom.
4 personer gillade det här.

kjellan11 4 timme sedan

Jaha ett nytt ärende för DO. Hur lätt har inte folk som kommer från ett annat land inte för att bli kränkta över mista småsak. Nästa gång någon från ev somalia ska gå över gatan o just som hen ska gå över så blir det rött, det blir nog en oerhörd kränkning för hen o 60.000 från DO= Dum Organisation
4 personer gillade det här.

klenis1 4 timme sedan

Jag är oxo kränkt varje gång polisen såg min gammla bil ute på vägen stoppade dom mig.

Detta på grund av en av dom lokala A-lagarna/knarkarna i stan hadde en likadan bil och körde utan körkort&påverkad med denna bil och var ofta sedd körandes och anmäldes för detta till polisen.

När polisen stoppade mig 4 gången samma dag så sa jag nu får det f-n vara nog för idag med kontroller av min bil & körkort..
4 personer gillade det här.

kjellan11 4 timme sedan som svar till klenis1

Klart fall av diskriminering gå till DO du
2 personer gillade det här.

Karl Kapplin 4 timme sedan

Du är inte svensk. Upplever du det kränkande, Ghandur? Trivs du inte här, hindrar ingen dig från att resa vidare nån annanstans. Jag bad dig inte komma hit till mig. Du kom till min dörr och knackade op och sa at du behövde skydd. Jag sa ok. Det ångrar jag i dag.
18 personer gillade det här.

Stefan Modde Johnsson 5 timme sedan

Ni säger 60 tusen pix?? för ett år sedan blev jag stoppad på Magelungnsvägen I Sthlm kl:05,00
på väg till jobbet av en radiobil dom stannade 100 meter bakom mig och bad mig att gå åt deras håll väl där framme bad dom mig om körkortet medan den ena polisen i sin dator kollade mitt k-kort frågade den andra om ja va lyst ..nä sa ja då frågade han om ja va dömd för något brott..aa sa ja en fortkörning i Gävle 2008..sen kom frågan om vem mer som satt i min bil..jag svarade att det var min son.då går den andra polisen fram med draget vapen och ficklampa till min bil för att se att min 11 årige son sitter i framsätet allt var lugn..fick tillbaka k-kortet utan alkotest?? och en anmaning att byta den trasiga lampan på baklyset..Jag känner mig kränkt hur gör man för att få pengarna så jag har råd att byta lampan ...En som undrar..
14 personer gillade det här.

Ronny Esbjörnsson 5 timme sedan

Han var allagånger en förrymd brottsling efter som han blev kränkt och skall försöka få ut skadestånd från DO
6 personer gillade det här.

eva 5 timme sedan

Ja, Wayl Ghandur jag förstår att du känner dig djupt kränkt och
chockad över att bli utfrågad av svensk=rasist polis.
Annat var det i ditt ursprungsland, där polisen i alla fall har vett och etikett.
11 personer gillade det här.

GraTristSvensk 5 timme sedan

Grattis Wayl snart får du 60000:- av DO för ditt lidande.
8 personer gillade det här.

Rita_B 5 timme sedan

Tror han att det finns pengar att hämta? Han har troligen rätt!
7 personer gillade det här.

u28903094 5 timme sedan

Stoppad i rutinkontroll den som har rent mjöl i påsen har ingenting att frukta.
Men alla som inte har det kanske känner fruktan men det är deras eget fel.
8 personer gillade det här.

Erik 6 timme sedan

Nejdå, det var för att de måste prata som dialogpoliser, annars hade du fått följa med till stationen som förr i tiden, Wayl.
4 personer gillade det här.

kalle008 6 timme sedan

Jag blev en gång utplockad på Arlanda som misstänkt för knarksmuggling. Det var ju inte så roligt, utom att jag visste att jag inte hade något med mig. Därför kunde jag ganska stoiskt vänta och vara road, under det att tullarna eller vilka det var, kände noga på alla kläderna i bagaget.

Orsaken var säkert att jag åkte i smutsiga jobbarkläder - jag hade inte haft tid att byta innan jag klev ombord!

Till slut fick de be om ursäkt och jag kunde gå. Det kändes enbart trevligt. Men det är väl klart att de stoppar personer som på något sätt verkar skumma, och det gjorde jag kanske - jag var helt enkelt en typisk tänkbar smugglarprofil. På den tiden.
8 personer gillade det här.

in_the_style_of_demons 6 timme sedan

Jag har också blivit "utsatt" för dessa hemska frågor i Sverige.
Dessvärre kan man inte som vit och blåögd gå till DO och inkassera 60000kr.

Hela den där cirkusen försörjer säkert ett par tusen personer i hela Sverige.
Lägg ner eländet och satsa pengarna på de tiotusentals barn som svälter ihjäl för att deras föräldrar inte säljer en dotter för att finansiera sonens resa till Sverige.
10 personer gillade det här.

Mus_Lim 7 timme sedan

DO är den mest diskriminerade instans som finns i Sverige, mot svenskar. Skrota nu! Vi är på grund av dem fullständigt bakbundna, och effektivt tystade. Stasi är i farten.
22 personer gillade det här.

UfoM 7 timme sedan

I USA säger folket Sir till polisen.

Jag bara nämner det...
30 personer gillade det här.

Heydte 6 timme sedan som svar till UfoM

Det skulle journalisterna göra här med om de inte kunde tjäna så lätta pengar på de strykrädda polis-politikerna, och deras högre chefer som inte står upp.
4 personer gillade det här.

resenaren 6 timme sedan som svar till UfoM

Pluss att det är rutin att fråga om de straffats förr!
13 personer gillade det här.

one_minute 7 timme sedan

Polisen har väl dator i bilen med tillgång till belastningsregistret. Eller nähä, kanske de inte har.
Nu tycker jag att polis ska inleda med att säga: enligt reglerna måste vi ...

Ojojoj, stackars invandrade individer, måste vara skitjobbigt att bo och leva i ett samhälle där man känner sig kränkt och diskriminerad i tid och otid av svensken som är så timid och snäll.
13 personer gillade det här.

Ronny Esbjörnsson 5 timme sedan som svar till one_minute

Han är kanske en sådan där skyddad " papperslös, läs illegal.
2 personer gillade det här.

dahlem 7 timme sedan

Länstidningen i Södertälje valsade...

ofta runt på gamla Politiskt Inkorrekt, och alltid var det i mindre smickrande sammanhang! Ren
byfånejournalistik, enögdhet och bristande journalistisk kompetens samt osannolika vinklingar
var de vanligaste orsakerna. Och Länstidningen tappade också sina mer begåvade läsare, som
efterhand insåg Länstidningens katastrofala värde som nyhetsförmedlare.

De förstod, att Länstidningen kommer aldrig att sätta tummen i ögat på Anders Lago och allt det
fiasko som han har åstadkommit för Södertäljes skattebetalare, de kommer aldrig att syna det
kriminella Södertälje som Anders Lago har skapat åt sin stad, de kommer aldrig att ifrågasätta
varför Anders Lago bara hoppar av sin fiaskopolitik och låter andra politruker fortsätta samma
fiasko. Och nu är alltså Länstidningen tillbaka i samma gamla bondläppsjournalistik, en stort
uppslagen artikel om kränkbarhetssyndromet, som ju får DO att fälla ut stora kassalådan i ren
förtjusning. Tänks sig, en flykting känner sig kränkt, mitt uppe i Södertälje och Länstidningens
kriminella stad, och det finner Länstidningen mödan värt att ödsla byfånejournalistik på?

Bara en kort fråga till Länstidningen; "Hur tacklar ni frågan om de läsare som med all rätt känner
sig kränkta av dålig journalistik, eller vinklad journalistik, samt avsaknaden på vass journalistik"?
15 personer gillade det här.

bryggar´n anders 7 timme sedan

tänk så många gånger jag blivit stoppad med min raggarbil i min ungdom och de frågat en massa spydiga saker som / man får inte sitta 4 fram och 8 bak det vet du väll / hur kan ni åka i en så ful bil / vart har ni varit i kväll då / nu hittar ni inte på några dumheter / nu ser ni till så att det inte blir något bråk / nu tar ni hand om han där bak så att han inte ramlar ut / är bilen verkligen besiktigad /

ja listan kan ju göras evighetslång men inte fasiken brydde man sig så mycket om det utam bara körde vidare
eller skulle vi ha gråtit ut och berättat till Länstidningen om detta
men hade vi känt till DO så hade vi ju inte tvekat till lite soppa pengar

(Redigerad av kommentatorn 7 timme sedan)
23 personer gillade det här.

resenaren 6 timme sedan som svar till bryggar´n anders

Det tillhörde spelets regler!
6 personer gillade det här.

bowlaren 7 timme sedan

Varje gång jag ser Reinfeldt, blir jag kränkt.
30 personer gillade det här.

Arge Algot 7 timme sedan som svar till bowlaren

Bara att se FR´s namn i tryck kränker mig.. Var kan jag vända mig för att få 60 papp till sommarens semesterresa?
8 personer gillade det här.

Heydte 6 timme sedan som svar till Arge Algot

Vilket hemland skall du semestra uti? ;-)
5 personer gillade det här.

Arge Algot 3 timme sedan som svar till Heydte

Beroende på utfallet på kränkningsersättningen Finland alternativt yttre Mongoliet. Under alla omständigheter inget "Halal"-land i alla fall..
3 personer gillade det här.

bowlaren 7 timme sedan

Kanske läge att bli Svensk då, så slipper du bli kränkt :p
7 personer gillade det här.

Biggles 7 timme sedan

Massinvandringen är den värsta kränkningen mot oss etniska svenskar!
31 personer gillade det här.

Pocher 7 timme sedan

Som vanligt är chefen för dem en politiskt korrekt tillsatt krycka som inte har ryggrad nog att stå upp för sina konstaplar och göra klart för murvlarna att de inte gjort minsta fel! Utmärkt att poliserna jobbar på och de borde vara mycket mer aktiva och jaga nolltolerans med alla till buds stående medel. Erfarna poliser vet vilka busarna är där ute, även om de för ögonblicket inte omdelbart misstänks för något. De SKA känna sig obekväma och ständigt övervakade av ordningsmakten. Fast just ordet "..makten" är väl inte applicerbart längre. Lika lite som man säger "försvarsmakten" om en organisation som i dagens skepnad inte skulle klara av att försvara Sverige mot 500 paddlande somalier utrustade med pill & båge och med föresatsen att invadera landet. Hupp .... där tänkte jag nog fel - de HAR ju redan invaderat oss framgångsrikt!

Men i ett land där man utnämner en gammal kommunist till general och chef för MUST (det viktigaste och hemligaste underrättelseskyddet vi har/hade i Sverige) så framstår hela samhällsbygget mer och mer som en klassisk grekisk tragedi. Finns det inget hopp? Nä - troligen inte.
15 personer gillade det här.

rinkeby 8 timme sedan

Jag känner mig djupt kränkt när jag måste kliva upp tidigt varje morgon för att gå till jobbet och betala massor i skatt för att tvingas betala för en värdelös invandringspolitik som jag dessutom är förnekad att få veta kostnaden på... Det anser jag är kränkande, inte om farbror blå ställer en aningen plump fråga som jag enkelt kan besvara. Men eftersom jag inte är invandrad så kan jag inte skrika på DO och få betalt för "kränkningen"....
35 personer gillade det här.

Constricktor 8 timme sedan

Polacken ska inte ens ta ordet kränkt i sin käft för han har inte den blekaste aning om vad detta ord innebär.

Men om du läser detta: En utsliten ensamstående städerska som fick till uppgift att sanera ett trapphus från urin och avföring medan ett antal somaliska kärringar och deras ungar skrattande
såg på. Detta skedde i Borlänge.

Eller: Det unga butiksbiträde som fick till uppgift att torka upp avföringen efter en somaliska
som i skydd av sina medsystrar passade på att göra en rejäl tarmtömning mellan hyllorna i en
livsmedelsbutik. Detta skedde i Falköping.

Att behöva torka avföring och urin efter dessa nybyggare måste väl vara höjden av förnedring
och kränkning. (Att de som utförde saneringen var svenskar behöver väl knappast tilläggas)

Väl mött 2014 (och en HELT islamistfri riksdag)
57 personer gillade det här.

Tomtefar 6 timme sedan som svar till Constricktor

Detta med att tömma tarmen precis där man är och står är ingen nyhet, i min gröna
ungdom när jag jobbade på en byggfirma fick vi i uppdrag av familjebostäder i fittja att ta bort alla förråd på innergårdarna, då dessa enbart användes till att uträtta sina behov i.Min chef vart helt tokig en dag då vi tillbringat morgonen med att skotta ut bajs från ett av dessa förråd, sen tog vi en fika och när vi efter 20 minuter kommer tillbaka hittar vi en arabisk man i 50 årsåldern sittande på huk fullt upptagen med att skita i ett hörn.
Synen av Bossen som jagade denna arab med en stor skyffel runt i rummet får fortfarande mig att skratta fast det är nästan 30 år sedan.
20 personer gillade det här.

Pulle-Gull 8 timme sedan

Om Wayl hade tagit sitt körkort i Sverige så hade han också insett att vi har ett polisväsende som har mandat av samhället att göra just rutinkontroller. Så varför tjafsa? Det är väl bara att visa sitt körkort och svara på frågorna. Vad är problemet? Sedan kan man ju ha synpunkter på varför Wayl ens sitter i en bil och har dålig attityd till råga på allt, samtidigt som våra svenska pensionärer ligger övergivna på långvården med dyngsura blöjor för att det ska sparas pengar... Wayl kan ju alltid prova att ifrågasätta "poliserna" i sitt eget hemland och försöka vinna andras sympatier när han blir stannad av några kriminella vägpirater.. Nej, skicka iväg alla dessa äckliga otacksamma och lättkränkta människor en gång för alla. Vi har tröttnat på all denna friktion!
19 personer gillade det här.

ErikXV 8 timme sedan som svar till Pulle-Gull

"Sedan kan man ju ha synpunkter på varför Wayl ens sitter i en bil och
har dålig attityd till råga på allt, samtidigt som våra svenska
pensionärer ligger övergivna på långvården med dyngsura blöjor för att
det ska sparas pengar..."
Den här tankegången är i praktiken omöjlig att följa. Kan du utveckla den? De två sakerna hänger ju inte ens ihop. Det är ju som ha synpunkter på att Per Olsson har en bondgård samtidigt som kommunen inte sandar i maj för att spara pengar. Man kan sätta ihop orden men det har ju ingen relevans i verkligheten.

Det här, "övergivna på långvården med dyngsura blöjor för att
det ska sparas pengar", är också lite suspekt. Kan du utveckla det?
Om någon ligger "övergiven" på långvården, är det inte de anhörigas fel då som inte besöker den "övergivne"?
"Dyngsura blöjor", hm, det är för att inkontinensskydden (inte blöjor!) inte ska bli "dyngsura" som man väger dem när man provar ut dem (enligt rekommendation från Hjälpmedelsinstitutet!).

Som man säger i det militära, gör om-gör rätt!
7 personer gillade det här.

Pulle-Gull 2 timme sedan som svar till ErikXV

Så gärna så! Du har alltså helt missat att staten har lagt ut våra äldreboende på entreprenad? Den senaste affären med Carema lär ju ingen vuxen individ ha missat. Det framkom även att man vägde de äldres blöjor för att se om man kunde byta dem med en ökad periodicitet, för att spara pengar. Sedan säger du lite förnumstigt att deras anhöriga kan besöka dem. Inget fel i det - om de äldre HAR några anhöriga.. Jag syftar naturligtvis på att personalen inte ens har tid att ta en promenad med patienterna, eller ens sitta ner en liten stund med dem. Det finns ingen tid, för det ska sparas pengar im absurdum.

Något som det inte sparas på, det är resurserna på våra stackars invandrare som det är så synd om. Ja, väldigt många ÄR det faktiskt synd om. Men inte alla, och verkligen inte den delen av dem som inte kan uppföra sig eller visa landet någon tacksamhet. Det är stötande att läsa om alla dessa vidrigt otacksamma skräpmänniskor som alltid kör det där rasistkortet när de inte får som de vill. Eller när de blir behandlade på exakt samma vis som alla andra. Varför hör du aldrig några svenskar som blir stoppade i rena rutinkontroller gasta: "Det är bara för att jag är svensk som du stoppar mig!" Det hör du aldrig! Varför gör man aldrig det? Vem är det som är rasist här egentligen?

Det är sådana som du och dina gelikar som försöker att bagatellisera detta gigantiska skyll-alltid-allt-på-någon-annan"-problem. Och så ditt sista lite småtramsiga "Gör om, gör rätt"... Eller orden: "Som man säger i det militära"... Du vinner inga debatter genom att komma med en massa substanslösa ord. Vi är alldeles för många som ser sanningen som den är, att dagens invandringsproblem i många fall är helt onödiga, ty dessa friktionsskapande individer inte ens skulle ha satt sin fot på svensk mark från början...
5 personer gillade det här.

invandrare1957 7 timme sedan som svar till ErikXV

Så här är det i Södertälje, Ju fler barn du har desto mer barnbidrag får du då kan du ha en fin bil men barnen får inget mera.
9 personer gillade det här.

Ben Dover 39 minut sedan som svar till invandrare1957

Då går ungarna bara ut och rånar några svennar så har de både iphones och fina jackor sedan.
1 person gillade det här.

Tomtefar 8 timme sedan

Härligt med ännu en kränknings tråd !
Själv känner jag mig både kränkt och bestulen, det är ingen som gett mig valmöjligheten att själv välja om jag vill betala både mat och uppehälle och semesterresor till somaliska jättefamiljer som orkar utöva sexuella handlingar natten lång och utöka barnaskaran till att likna en mindre svensk by.
Känner mig kränkt när jag passerar fiket vid nedre utgången på kupolen, där dessa somaliska hingstar sen tillbringar dagarna med att vila ut med sina 43 kompisar medans jag måste hem och lägga mig för att orka komma upp till jobbet igen, för att ännu en dag slita ihop pengarna så dessa potenta mäns nattliga eskapader inte avbryts.

28 personer gillade det här.

Sven Olsen - (argdansk) 9 timme sedan

Det verkar som personen ifråga inte hade rent mjöl i "påsen"? Annars får man väl ge honom extra undervisning i svenska samhället? Fast det borde han väl redan fått? När han nu bor här?
9 personer gillade det här.

Svensk_Riddare 9 timme sedan

Ständigt skall de känna sig kränkta för något som är rutin för oss svenskar,alla svenskar som blir stoppade av polisen borde anmäla till DO att de känner sig kränkta över dessa rutinfrågor.
De skall också få ut pengar.

Wayl har väl hört talas om skattkistan DO och att man kan hitta på vad som helst för att få ut pengar. Wayl passar inte sverige och alla bidrag ta då för tusan och stick hem igen!
20 personer gillade det här.

quinna 9 timme sedan

Jag har aldrig kört bil i samband med alkoholförtäring, ändå har jag blivit stoppad i rutinkontroller många gånger och fått blåsa. F*n vad jag känner mig kränkt. Det minsta man kan begära av polisen är väl ändå att dom har spåkula.
16 personer gillade det här.

Karpstryparn 9 timme sedan

Härom dagen stoppades jag av polisen i en rutinkontroll, det gällde alkoholtest. De stannade många bilar.
Jag känner mig kränkt, jag ringer DO på direkten! (ironi)
8 personer gillade det här.

mrsmaland 9 timme sedan

Jag har också blivt stoppad av polisen. Till fots.
De "prejade" mig med bilen. Klev ut och frågade vart jag var på väg och vad jag hade i min påse.
Känslan var givetvis KRÄNKT.
Men jag fick veta att ett inbrott precis hade begåtts och signalementet stämde med min längd, klädsel osv.
Då kände jag mig inte kränkt längre.
Bara tacksam för att dessa poliser var på hugget och engagerade sig i att få fast gärningsmannen.

Att polisen ens ska behöva förklara sina rutiner är stolligt.
Att en "drabbad" springer till tidningen med detta är brist på respekt och patetiskt.
Att en tidning tar upp det är heltokigt.
27 personer gillade det här.

Anders Gorro Johansson 9 timme sedan

sLöDdertälje i ett Turknötskal....
14 personer gillade det här.

Debattor 9 timme sedan

Jag fick höra av en busschafför som pratade med sin kollega. Detta hände för en del år sedan i Göteborg. Chauffören berättade för sin kollega att en person kom på bussen och försökte gå in i bussen utan att betala biljetten. När bussföraren sade till personen att du måste som alla andra betala för en biljett. Då svarade personen att han kände sig kränkt. Bussföraren svarade: alla de andra som klev in bussen sade inget och betalade sin biljett. Därför ska du göra det samma. Åter igen upprepades: jag är kränkt och började bråka.

Märkligt att alla andra kliver på bussen, betalar sina biljetter, säger inget och sätter sig i bussen. Sen kommer en som påstår sig vara kränkt. Egentligen var väl personen inte kränkt, utan försökte smita in i bussen utan att betala sin biljett.
32 personer gillade det här.

Sam_the_Sham 9 timme sedan

Wayl måste försöka förstå att alla vi som har rent mjöl i påsen (bilen) tjänar på sådana kontroller. Det håller förhoppningsvis nere kriminaliteten. Och det gagnar väl oss alla.

Att man möjligen stoppar och kollar vissa utlänningar oftare än dem med svenskt utseende är ingenting konstigt. Tvärtom något som är helt naturligt. Det beror på att denna grupp är överrepresenterad i kriminella sammanhang, varför de också bör kontrolleras oftare.

Det är väl inget att hänga läpp för, Wayl. Om man tänker efter. Och har rent mjöl i påsen.
19 personer gillade det här.

Boggerman 9 timme sedan

Jag har också stannats i rutinkontroll förr. Jag måste ringa DO tror jag.
10 personer gillade det här.

JRII 9 timme sedan

Det är egendomligt att invandrare hela tiden skall ses som individer, men inte poliser.
25 personer gillade det här.

Lennart 9 timme sedan

Jag känner mig oerhört kränkt av att han känner sig kränkt.

Vart ska jag vända mig för att framföra detta?

Var hämtar jag ut min kränkt-ersättning?
13 personer gillade det här.

IngeSpan 9 timme sedan

Jag har fått samma fråga och jag är ostraffad svensk.

Var kan jag kassera ut min diskrimineringsersättning?
16 personer gillade det här.

Max Aschenbrenner 9 timme sedan

Jag har fått samma fråga, är det för att jag är skånsk? Jag känner mig jättekränkt så här i efterhand...buhu
12 personer gillade det här.

Znabb 9 timme sedan

"behandlade mig utan respekt" det han menar är att han vill ha särbehandling. Vad gjorde polisen fel egentligen? De stoppade honom förde en rutinkoll och han körde vidare. De arresterande honom inte utan grund eller misshandlade honom eller något så jag förstår inte varför denne man ska snyfta för. Låter som gnäll i mina öron.
18 personer gillade det här.

Heydte 6 timme sedan som svar till Znabb

Mycket stor respekt tycker jag, utsläpad och pryglad med en sjambok är sämre.
2 personer gillade det här.

Rattamigomjagharfel 9 timme sedan

sätter 1000:- på att han hade ett kilo brajj i bilen oxå...
9 personer gillade det här.

Bajen666 9 timme sedan som svar till Rattamigomjagharfel

Näää, det var Amfetamin direkt ifrån dom Polska skogarna.

Får jag tusingen nu då? LOL..!
9 personer gillade det här.

SkorpioSSS 9 timme sed

– skickat med Google Verktygsfält

Inga kommentarer: