lördag 19 februari 2011

Sverigedemokraterna - Skriftligt uttalande från William Petzäll - MyNewsdesk

Sverigedemokraterna - Skriftligt uttalande från William Petzäll - MyNewsdesk: "Skriftligt uttalande från William Petzäll
2011-02-06 18:06

Mediauppgifter har idag gjort gällande att jag under natten till söndagen skall ha gripits av polis efter att ha vandaliserat min för detta flickväns lägenhet. Detta är inte sant. Jag har inte gripits och jag har inte gjort mig skyldig till någon vandalisering. Vad som däremot är sant är att jag omhändertogs i kraftigt berusat tillstånd i den lägenhet som jag fortfarande delar med min före detta flickvän, som jag fortfarande har en god och nära relation till.


Upprinnelsen till nattens händelse ligger drygt ett år tillbaka i tiden. Under en tågresa till Lund blev jag oprovocerat attackerad av en psykiskt sjuk man som försökte hugga ihjäl mig med en kniv och jag lyckades med nöd och näppe undkomma med livet i behåll. Händelsen, som för mig skulle visa sig bli mycket svårbearbetad, gjorde att jag drabbades av återkommande panikångestattacker. Den pyskiska stress som följt med valrörelsen och riksdagsinträdet har tyvärr förvärrat situationen och försvårat mitt tillstånd.


För att lättare kunna bearbeta mina problem och för att kunna fullgöra min uppgift som riksdagsledamot har jag av läkare fått utskrivet starka ångestdämpande mediciner. Jag borde ha förstått att dessa mediciner inte bör kombineras med intag av alkohol, men detta var ändå vad som skedde under gårdagskvällen.


För att komma tillrätta med mina problem kommer jag nu att på obestämd tid ta en timeout från mitt politiska uppdrag. Jag förstår att förtroendet för mig är allvarligt skadat och vill från djupet av mitt hjärta framföra en ursäkt till de väljare, partivänner och nära och kära som jag svikit genom mitt omdömeslösa agerande.

Jag känner mig för stunden inte tillräckligt stark för att vidare kommentera saken och jag vill vädja till företrädare för massmedia att respektera detta.

William Petzäll

För vidare information:

Martin Kinnunen
Pressansvarig
Telefon: 08-786 62 39

E-post: martin.kinnunen@sverigedemokraterna.se

– skickat med Google Verktygsfält"

Inga kommentarer: