tisdag 17 januari 2012

SD Örebro vill folkomrösta om invandringen « Avpixlat

SD Örebro vill folkomrösta om invandringen « Avpixlat: Ville Nilsson 3 timmar sedan
Är inte från Örebro men jag är 59 år gammal och blev bortrationaliserad
från min arbetsplats. Har jobbat sen jag var 17 år. Har nu sökt jobb i 2
år, ca 250 jobbansökningar har jag skickat in. Har inte fått komma på
en enda intervju. Tror att jag kanske kunde få ett jobb om jag fick en
utbildning på ca ett år. Arbetsförmedlingen säger "visst kan du utbilda
dig men då förlorar du A-kassa, då får du söka bidrag från CSN". Har
frågat CSN men de säger att jag är för gammal för att kunna få bidrag,
jag kan endast få lån. Vem vågar vid 60 års ålder ta lån för att studera
till ett jobb som du kanske inte får? Ett annat problem jag har är
tandvärk, min tandläkare säger att det kostar 15000 att fixa som jag
tyvärr inte har. Visst kan jag sluta betala hyran för att få fixat
tänderna men det är ett svårt val, bostadslös och slippa tandvärk eller
tandvärk men bostad.Förstår inte regeringens prioriteringar, de verkar inte bry sig om sitt eget folk. Dessutom verkar politikerna glömt vilka som är deras verkliga arbetsgivare, de har helt enkelt glömt sin uppgift.
SD kommer att få min röst, det verkar som om de är de enda som bryr sig om sverige och svenskarna. Folkomröstningen i Örebro är en bra idé.

– skickat med Google Verktygsfält

Inga kommentarer: