söndag 3 april 2011

Islamister åtalade för grov misshandel mot andra muslimer « Politiskt Inkorrekt

Islamister åtalade för grov misshandel mot andra muslimer « Politiskt Inkorrekt: "Islamister åtalade för grov misshandel mot andra muslimer

MUSLIMSKT HATBROTT Under sommaren 2009 jobbade en då 22-årig islamist (sunnimuslim) på ett byggvaruhus i Stockholm. En arbetskollega (shiamuslim) pratade om Gud med annan kollega och pratet om Gud tålde inte islamisten utan kände sig provocerad och misshandlade utan förvarning sin arbetskollega med en snöskyffel. Han fortsatte med att misshandla arbetskollegan och träffade honom med ytterligare ett slag i pannan och med flera knytnävsslag mot kroppen. Sedan grep några arbetskamrater in och stoppade honom. Islamisten hade då även höjt en hammare och hotat att döda sin kollega. Den misshandlade blödde kraftigt.

Islamisten är Said Sofri, född 1986-11-13, från Marocko och mantalsskriven i Rinkeby. Han dömdes till fängelse i sex månader för misshandel och olaga hot, något som överklagades. Han fick även utge skadestånd om totalt 32 017 kr till två målsäganden.

Attunda tingsrätt, B 5211-09, meddelad 2009-08-13

Hyllar Al-Shabaab och lovprisar jihad

Said Sofri förekom i terroristmålet mot somalierna Mohamoud Jama och Billé Ilias Mohamed, vilka fälldes i tingsrätten med friades av hovrätten. Mohamoud Jama har för övrigt gått i den muslimska friskolan Römosseskolan som drivs av moderaternas egen riksdagsislamist Abdirizak Waberi.

Terrormålet – Göteborgs tingsrätt, B 7277-10

Mohamoud Jama, Billé Ilias Mohamed och Said Sofri är bekanta med den före detta fritidsledaren i Rinkeby, Yassin Ismael Ahmed, som tidigare värvade terrorister i ungdomsgården Kreativhuset vilken drevs av somalierna i Rinkebymoskén. Idag är Yassin Ismael Ahmed högt uppsatt ledare i Al-Shabaab och har även svenskt medborgarskap.

I en telefonutskrift från tingsrättens dom pratar Said Sofri med Yassin Ismael Ahmed, där Sofri hyllar Al-Shabaabs framfart, diskuterar martyskap samt om en annan somalisk terrorist dödad sommaren 2009, Shuaib ”Cuqla” Mohamed, även han med svenskt medborgarskap.

Gudmundson återger telefonutskriften ur domen:

”Ytterligare telefonsamtal av vilka det framgår att Yassin Ismael Ahmed är aktiv inom al-Shabaab har hållits mellan honom och en person i Sverige, Said Sofri (i följande telefonsamtal betecknad S).

Utdrag ur telefonsamtal den 10 augusti 2009 kl. 17.12:
”Y: jag är skadad min ädelmodig storsinnad broder.
S: prisad vare Gud.
Y: ja, under elva dagars period.
S: må Guds vilja ske, må Gud underlätta dina angelägenheter.
Y: amen om Gud vill, det finns några kättare som ville mörda mig.
S: aha, har de attackerat stan?
Y: ja, de kom in i mitt hem, där var jag, min familj och de andra bröder ..
S: prisad vare Gud.
Y: de ville mörda mig, jag stoppade de med hjälp av vapen, sen kom skottet.. lätt slag men..
S: utifrån?
Y: i ryggen, nej i ryggen.
S: prisad vare Gud, det blir bra om Gud vill.
[…]
Y: Jag svär vid Gud, vi känner glädje, må Guds vilja ske, segern är nära, segern är mycket nära
S: Prisad vare Gud.
Y: Segern kommer, här, nu, det är vi som styr i alla områden till 70% och 80%, sharialagar tillämpas och straffen.
S: Prisad vare Gud, du glädjer mig med den här nyheten.
Y: Ja, jag svär vid Gud, det är bara palatset kvar, efter presidentpalatset, flygplatsen och hamnen har vi allt, sedan är det klart.
S: Är det klart sedan, ha?
[…]
Y: Det är klart, många bröder dog som martyrer
S: Prisad vare Gud.
Y: Bland de våran broder.
S: Jag vet, jag vet ja.
Y: Tack vare Gud.
S: Prisad vare Gud, vid Guds namn be för oss min broder.
Y: Om Gud vill, jag kommer alltid att be för er.
S: Ber för oss min broder.
Y: Våran broder, var är han? Abu Abdallah?
S: Abu Abdallah, vem är Abu Abdallah?
[…]
Y: må Guds vilja ske, jag vill informera dig, för några månader sedan kontaktade jag bröder, han, våran broder som bodde på en plats, platsen där han som .. bor, vi gick till den platsen ibland, ett område, det är ett område, det finns inga problem, den här brodern hade jag kontaktat, ja sa till honom att vi vill ha hjälp, bröderna vill ha hjälp.
S: ja, pris ske Gud.
Y: ja.
S: alltså ni vill ha hjälp, stämmer det?
Y: ja, bröderna här frågade oss, de sa ”Amir almuhajirin” ..
S: ja.
Y: bröderna muhajirin har inte .. har mycket lite, de har ingenting och sa:det räcker för oss om bröderna skickar 200$ eller 500 per månad.
[…]
S: Tack vare Gud allt är bra, du,hur är det med din familj? hur är dina angelägenheter där?
Y: Jag mår bra till hundra procent, det finns inte ens ..det har inte inträtt..detta liv finns inte i vårat hjärta, i vårat hjärtan finns bara martyrskap, vi alla väntar på.
S: Prisad vare Gud,må alla vara förlänade med det..
Y: Ja ..
S: Må Guds vilja ske .. må Gud förläna er med martyrskap om Gud vill.
Y: Amen, Amen,och må vi få glädje att ta över hela landet från Öst till Väst, Syd till Norr.”

Yassin Ismael Ahmed har i telefonsamtalet beskrivit att han blivit utsatt för ett attentat. Många bröder har blivit martyrer. Att han är ledare inom al-Shabaab framgår av att bröderna kallat honom ”Amir almuharjin”, vilket betyder ”de utländska krigarnas ledare”. Enligt Yassin Ismael Ahmed finns det bara martyrskap i deras hjärtan. Han hoppas, precis som al-Shabaab, att ta över hela landet.

Utdrag ur telefonsamtal den 10 augusti 2009 kl. 17.27:
”S: Har jag Yasin med mig?
Y: Ja, jag är med dig.
[…]
Y: Jag finns i ett hus, i ett rum hos bröderna som är skadade.
S: Ja, må Guds vilja ske, hur är skadan nu? bra?, känner du dig bra, eller hur?
Y: mycket bra, mycket bra, jag känner mig bra till hundra procent, skottet kom in uppe från axeln och kom ut ner från armhålan.
[…]
S: Tack vare Gud, jag såg honom, den långe från Tensta, han, jag svär vid Gud,
Y: Ja
S: Han, han alltså blev martyr, vi antar att det blev så.
Y: Ja
S:Jag svär vid Gud, han avundas.
[…]
Y: Segern är nära jag svär vid Gud, han var en modig man och han var ”murabeth” och han läste koranen först och främst,han gick inte ut till Ribat, han gick inte ut, bröderna brukade säga till honom: kom vi ska gå ut och vila, han sa hela tiden nej, nej, nej, jag vill inte gå ut och vila, jag kom inte hit för att vila, jag kom hit för Jihad.
[…]
S: vid Gud, må Gud skänka dig martyrskap, vid Gud, jag önskar dig martyrskap om Gud vill.
Y: amen, amen, må Gud belöna dig väl du också, om Gud vill.”
I telefonsamtalet har Yassin Ismael Ahmed återigen beskrivit den skada han fått i samband med ett attentat. Det talas om ”den långe från Tensta” som blivit martyr. Den person som avses är Shuaib Ali Sheik Mohamed. Av telefonsamtalet framgår vidare att Shuaib Ali Sheik Mohamed inte velat vila, utan han har kommit till Somalia för jihad. Av den avslutande delen i telefonsamtalet framgår att Yassin Ismael Ahmed vill gå i döden för al-Shabaab.”

Mer om fritidsledaren Yassin Ismail och ”Cuqlas” bakgrund från Säpos PM
Nytt religiöst hatbrott

Den radikala islamisten och sunnimuslimen Said Sofri, idag 24 år, är åter i rampljuset. Han står tillsammans med en annan sunnimuslim, en 41-åring, åtalad för grov misshandel av två shiamuslimska bröder. Den ene brodern, en 17-åring, fick hjärnblödning av överfallet. Något som upptäcktes först efter en månad och han blev då akut opererad.

Den grova misshandeln skedde i maj 2010 i en sporthall i Märsta efter en fotbollsmatch. En diskussion under en tidigare match handlade om bönetider. Detta var upprinnelsen till misshandeln när de fyra möttes igen i sporthallen. Said och 41-åringen accepterade inte att bröderna hade andra bönetider och gav sig då på sina offer.

Said och den andre förnekar brott.

Attunda tingsrätt, mål nr kommer.

PI: Varför har de båda inte blivit åtalade för religiöst hatbrott i formen av hets mot folkgrupp? Och varför är de ens kvar i landet?
2 april, 2011 | Category: Inrikes
27 comments to Islamister åtalade för grov misshandel mot andra muslimer

*
DårenDragos
3 april, 2011 at 08:20 · Reply

Dessa idioter måste utvisas nu! Vad gör Reinfeldt med mitt land?
*
hva410e
3 april, 2011 at 08:14 · Reply

Politikerna i Sverige borde snart förstå varför vi företagare inte
vill anställa muslimer. —Det fungerar bara inte, man förlorar kunder,
svenska anställda upplever mycket stora samarbetsproblem,m.m.
*
Tommy Larsson
3 april, 2011 at 07:25 · Reply

Om vi tar in sådana killar är det ju inget problem. Först jobbar de och betalar skatt. Sedan dödar de varandra innan de går i pension.
Allah uakbar Allah uakbar
*
Putte
3 april, 2011 at 03:12 · Reply

Bauhouse
*
ThinksTwice
3 april, 2011 at 01:51 · Reply

PI slår till igen. Nu är det dags att inviga morsan. :)
*
Quexsilber
3 april, 2011 at 00:23 · Reply

Regeringskansliet, allianspartierna och speciellt barbarhövdingen går nog snart ut i ett gemensammt uttalande där dom prisar den nya civiliserade kulturen och dess yttringar. Troligtvis har barbarhövdingen en hammare i handen redo att smacka den i huvudet på den som tilltrots inte håller med.

Eller, ska det vara så svårt för dessa aphjärnor i regeringen att inse att detta uppförandet ej är vare sig önskvärt eller acceptabelt i vårt land. Hur länge ska dom ljuga för sig själv och svenska folket?
*
Dummeschwede
2 april, 2011 at 22:51 · Reply

De två frågorna på slutet är ju högintressanta. Utskriften av telefonsamtalet belyser tydligt hur psykotiska de här människorna är, en jävla massa svammel om ingenting.
o
AnnaKonda
3 april, 2011 at 02:08 · Reply

Återigen, den här länken jag lade in i en annan tråd är hur aktuell som helst och passar in i många situationer.
Dessa två småbarn är f*nimej smartare än dessa urtidsmänniskor och politiker vi har idag.

http://www.youtube.com/watch?v=FrpvG3WuLOQ&feature=player_embedded
*
Wimarg
2 april, 2011 at 21:29 · Reply

Dom vet inget, dom vet ingenting. Precis som jag själv för ett halvår sedan. Och dom som vet, törs inte. Ingen törs säga högt vad dom tycker, inte jag heller. Men med steg för steg kan man försiktigt ta upp ämnet, portionera ut i små doser tills de förhoppningsvis börjar begripa.
När jag uppmanat folk att gå ut på nätet och själv läsa, så får man till svar: ”Nä det orkar jag inte, det har jag inte tid till, det verkar alldeles för jobbigt.” Men kvällstidningen den läser dom, men jag undrar vad de läser? Troligtvis om Körslaget, Idol och liknande.
Det enda som jag tror kan få folket att fatta är om något riktigt gräsligt händer. Ofta är det så, ingen reagerar bara för att någon tror det ska hända. Men när det HAR hänt, då kan reaktionen bli stor. Men vill önska att något stort terrordåd ska hända här?
Sen tror jag att de enda som kan säga vad de tycker är ju SD, jag tror att de måste gå ut hårdare, med statistik på hur saker och ting förhåller sig och verkligen jobba med att få ut detta i massmedia. De måste bli tuffare i sina debatter och inte vika en tum. Tuffa men sakliga och lugna.
*
sorjav
2 april, 2011 at 21:21 · Reply

Kommer vi få dubbel uppsättníng av moskéer i våra städer?
Sunni- och shiamuslimer är tydligen fiender.
*
kalle008
2 april, 2011 at 21:15 · Reply

Ett bra grepp är att aldrig släppa in muslimer i landet. Det finns naturligtvis även trevliga och ofarliga muslimer, men det medför alltför stort besvär och för stor felprocent att försöka sålla ut dem.

När det gäller en så viktig fråga för vårt land måte vi använda FÖRSIKTIGHETSPRICIPEN, som våra politiker annars är så förtjusta i när de inte riktigt vet vad man ska göra, eller när de vill tvinga fram ett visst beslut.

FÖRSIKTIGHETSPRINCIPEN kräver att muslimer inte får tillträde till svensk mark.
*
Bluman
2 april, 2011 at 20:50 · Reply

Någon PI läsare som är förvånad?
Tyvärr är detta vardagsmat i dagens Sverige
o
Nisse på Manpower
2 april, 2011 at 21:25 · Reply

Intellektuell dialog mellan två muslimer, A resp. B:

A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor
A: – Prisad var gud
B: – Gud är stor

Slut på konversationen
+
LP
2 april, 2011 at 23:44 · Reply

Bra sammanfattning Nisse!

Om det rör sig om två muslimska nobelpristagare kan en tredje mening läggas till: ”Om gud vill”

Fast att samtalet skulle bli så avancerat är mycket osannolikt…
*
Markus Valiant
2 april, 2011 at 20:02 · Reply

Lysande sammanställning!
*
Ulli
2 april, 2011 at 19:48 · Reply

Deras Islamska terrortänkande mot oss i västvärlden kommer att mer och mer gå ut över skattebetalarna den svenska befolkningen. Det är ju idag bevisat att vad den större delen av den svenska befolkningen har röstat på har visat på en hotfull politik mot dom svenska medborgarna
*
Oscar
2 april, 2011 at 19:38 · Reply

Heder åt PI som skriver ut namn och födelsedatum på våldsverkaren. Andra media hade naturligtvis fegat och endast kallat honom ”tjugofemåringen”.
o
Staffan Sundqvist
3 april, 2011 at 06:55 · Reply

En liten rättelse, han hade kallats ”Den SVENSKE 25-åringen”, allt för att vara så PK som möjligt.
*
Emigranten
2 april, 2011 at 19:29 · Reply

Jag måste gå och spy!
*
Tips
2 april, 2011 at 19:23 · Reply

Finns det uppgifter på vilket byggvaruhus det handlar om?
Vill gärna bojkotta företag som anställer såna här och sprida det till alla mina vänner.
o
PolitisktInkorrekt
2 april, 2011 at 19:28 · Reply

Ge oss några dagar så får du veta vilket byggvaruhus det handlar om.
+
Tips
2 april, 2011 at 20:00 · Reply

Tackar så mycket.
+
Quexsilber
3 april, 2011 at 00:18 · Reply

Tack till Tips och PI. Det är naturligtvis högaktuellt att få veta namnet på arbetsplatsen, dels för att bojkotta dom och sen dels för att kunderna också kan råka illa ut. Tänk er in i ett dilema där ni är och ska handla, ett obetänksamt eller iofs väl lagt blasfemiskt uttalande och personalen misshandlar er till döds…
o
BettanB
2 april, 2011 at 19:52 · Reply

Skulle även vara intressant att veta om han har sitt jobb kvar…för det går väl inte att avskeda utan att bli anmäld till DO nuförtiden?
o
Putte
3 april, 2011 at 03:14 · Reply

Bauhouse barkarby
*
BettanB
2 april, 2011 at 19:11 · Reply

Tänk att vi dumma svenskar (iaf vissa) tror att när dom kommer hit till Sverige. DÅ blir dom sams och tar varandra i hand och sjunger tillsammans. Jag förstår inte varför vi ska importera krig. Varför ska vi ta in massa människor som inte kan respektera andras åsikter och sätt att vara.

6 månader. Det är ju ett hån!! Ut härifrån och kom aldrig mer tillbaka skulle domen ha lytt!
*
MaxPayne2
2 april, 2011 at 19:06 · Reply

Jag förstår inte varför svenska folket inte reagerar mer än vad de gör. De största skaparna av aversion mot islam är ju helt uppenbart muslimerna själva. Ju mer man tar del av deras mentalitet, desto mer borde man lära sig och inse att de inte har i ett civiliserat samhälle att göra.

Om vi hade fått läsa ocensurerade nyheter om allt vad dessa infantila människor gör, hur låg deras intelligens verkligen är, hur högexplosivt deras temprament är, och sen hade haft ett folkval om vi ska tillåta islam i Sverige eller inte hade det blivit en jordskredsseger för emot-sidan.

Alla de kostnader vi drabbas för deras befängda och småaktiga bråk skulle kunna läggas på bra mycket viktigare saker. Vi har ingen som helst gläde av dem, det är bara för att döva samvetet hos några blåögda, blöthjärtade individer som tror det bästa om allt och alla.

Nej, jag håller med redaktionen på PI, hur kommer det sig att de inte har blivit åtalade för religiöst hatbrott och därefter utvisade.

– skickat med Google Verktygsfält"

Inga kommentarer: