tisdag 15 maj 2012

“Stå upp mot sharia – det gör dig inte till islamofob!” « Avpixlat

“Stå upp mot sharia – det gör dig inte till islamofob!” « Avpixlat: “Stå upp mot sharia – det gör dig inte till islamofob!”
När jag gifte mig med en svensk, kristen man fick jag höra att jag var en dålig muslim som smutsade ner islam. Jag fick till och med ta emot dödshot av svenska islamister.
ISLAMISERINGEN Ingrid Carlquist, journalist och ordförande för Tryckfrihetssällskapet, och Bahareh Andersson, kvinnofridssamordnare med personlig erfarenhet av islams sanna natur, skriver idag om islamiseringens effekter på det svenska samhället vars politiker och journalister består av ett gäng fegisar som hellre stoppar huvudet i sanden än att se verkligheten för vad den är.

Ännu en ung kvinna i Sverige har fallit offer för hederskulturen. 19-åriga Marias kurdiska familj bestämde att hon var en hora som måste dö för att rädda familjens “heder”, och som det ser ut beslöt sig släkten för att Marias 16-årige lillebror skulle utföra det brutala dådet. Två liv har offrats i hederns namn – både Marias och broderns.

Dådet i Landskrona måste leda till en förändring av den svenska debatten. Vi måste fördöma de omänskliga värderingar som gör att människor mitt ibland oss mördar sina egna barn. Det duger inte att fortsätta huka för islamisterna och medeltidsprofeterna som använder sig av “rasistkortet” för att slippa göra upp med sin gamla kultur. Det är hög tid att kräva av dem att om de vill leva i Sverige så måste de acceptera att här har alla ungdomar rätt att välja sina egna liv och sina egna pojk- och flickvänner.

Häromveckan höll Tryckfrihetssällskapet i Malmö ett möte med rubriken: “Hoten mot våra mänskliga rättigheter.” Vi som skriver artikeln deltog båda – Ingrid Carlqvist i egenskap av grundare och ordförande för sällskapet och Bahareh Andersson som en av föreläsarna.

Mainstream-medierna och den så kallat antirasistiska organisationen Expo har inte gjort några nämnvärda insatser mot hederskulturens utbredning i Sverige. Bahareh Anderssons debattartiklar bemöts med tystnad och Tryckfrihetssällskapet utmålas som högerextremt och rasistiskt.

Om medierna i stället hade kommit till mötet i Malmö hade de fått höra Hege Storhaug från norska Human Rights Service berätta om hur hennes organisation efter cirka tio års kamp nu äntligen lyckats få norska politiker att lyssna på dem i frågor som rör hederskultur. Och de hade kunnat få höra mig, Bahareh, berätta om den mur av tystnad som möter mig varenda gång jag försöker få svenska politiker att lyssna.

Jag berättade för publiken hur jag som nittonåring i Iran greps av moralpolisen för att min slöja satt snett och dömdes till femtio piskrapp för att jag hade en västerländsk film i handväskan. I förnedringens stund föddes mitt feministiska motstånd mot de barbariska sharialagarna och en tid senare lyckades jag fly till Sverige. Ett land där jag trodde att jag för evigt skulle slippa undan religiösa lagar och värsta sortens kvinnoförtryck.

Tyvärr blev det inte så. När jag gifte mig med en svensk, kristen man fick jag höra att jag var en dålig muslim som smutsade ner islam. Jag fick till och med ta emot dödshot av svenska islamister. Sakta men säkert började det gå upp för mig att islamisternas religiösa krav inskränker svenskarnas frihetsrättigheter och att den svenska kulturrelativismen tillåter detta.

Riktigt skrämd blev jag när jag såg Abdirisak Waberi, dåvarande ordförande för Islamiska förbundet i Sverige, i SVT-dokumentären “Slaget om muslimerna”. Där säger han att flickor för att skydda sin oskuld inte får dansa och att månggifte är bra eftersom det förhindrar otrohet. Månggifte för män alltså, att kvinnor skulle få ta flera män är givetvis uteslutet i hans värld.

Ett år senare kom den totala chocken – då valdes samme Waberi in i riksdagen för Moderaterna. Hur var detta möjligt? Hur kunde mitt nya, fria och demokratiska hemland släppa in en medeltidsprofet i riksdagen? Hur länge dröjer det innan skoldanser blir förbjudna och månggifte för män tillåtet?

Jag beslöt mig för att agera. Jag ringde gång på gång till Moderaterna för att få Fredrik Reinfeldt eller någon annan ledande politiker att svara på vad en man som predikar dans-, musik- och sexförbud gör i deras riksdagsgrupp. Till den dag som i dag är har jag inte fått något svar.

Jag ringde då till de andra riksdagspartierna, men alla duckade. Ingen ville fördöma Waberis åsikter. Jo, en enda politiker höll med mig – Gudrun Schyman. Men bara tills jag föreslog henne att vi skulle skriva en gemensam debattartikel, då hoppade hon av.

Så går det till: i mitt gamla hemland Iran skulle politikerna hänga mig för att jag ställer de förbjudna frågorna, men här blir jag bara ignorerad. Av alla utom Tryckfrihetssällskapet.

[...]

Som muslimsk feminist kräver jag att muslimska kvinnor ska ha samma rättigheter som svenska kvinnor har. Men våra politiker och myndigheter står handfallna inför de islamistiska extremgrupper som nu växer sig starka i de etniska enklaverna i Sverige. I segregationen föds fler och fler jämställdhetshatare och våldsbenägna islamister -mitt i jämställdhetens bästa land.

[...]

Det är hög tid att ni vaknar nu, svenska politiker och journalister. Sluta kalla mig och Tryckfrihetssällskapet för islamofober och främlingsfientliga! Våga se sanningen i vitögat och stå upp mot medeltida hedersvärderingar och sharialagar! Våga försvara de mänskliga rättigheterna för alla människor som bor i Sverige!

Sourze
Print Friendly
Share
Publicerat 2012-05-15, 15:23 (Uppdaterat 2012-05-15, 15:23) | Kategori(er): Inrikes, Islam

20
Disqus

Gilla
Ogilla
och 21 andra gillar det här.

Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
177 kommentarer 2275 gillar mottaget
Dela på
Visar 29 kommentarer
Sortera efter Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS
Realtidsuppdatering är aktiverad. (Pausa)
1 En ny kommentar har precis publicerats. Visa


tankfull 2 minuter ago

Kvinnor kan inte fly till Sverige för att få skydd. Ynkligt att inte ta kvinnors förtryck på allvar.

Brossan 31 minuter ago

Varför ringde hon inte SD? Ett fantastiskt tillskott. En sån eldsjäl
kan flytta berg.
6 personer gillade det här.

Stfan 32 minuter ago

Det värsta är att så många som kallar sig demokrater och humanister är så rädda att bli
stämplade så de vågar inte ens knysta om det vidriga med sharia mm.
5 personer gillade det här.

Svensk_Riddare 40 minuter ago

Bra skrivet av denna modiga muslimska kvinna!

Jag är en stolt "islamofob".
7 personer gillade det här.

Bad4you 47 minuter ago

Sverige är berömt för våra ovanligt korkade politiker som för sin strutspolitik, patetiskt. Bra skrivit av dig Bahareh, vi behöver fler som tänker som du!
10 personer gillade det här.

Malmoman64 58 minuter ago

Mycket bra skrivet. Bahareh Andersson försöker berätta för våra fega politiker hur islam verkligen är. Dom och alla journalister sticker huvudet i sanden precis som strutsar gör. Var är ROKS och alla kvinno organisationer. Var är Femenistiskt initiativ? var är expo? Det verkar som dom alla väljer att inte se eller höra. Det passarinte in i deras flummeri om ett mångkulturellt samhälle. Islam är en aggresiv, förtryckande och farlig religion som borde förbjudas i vårt land. Jag tycker att Bahareh Andersson är mycket modig som vågar stå upp för sina åsikter, och berätta sanningen om islam.
3 personer gillade det här.

Det svenska psyket 1 timme ago


Så vad har vi lärt oss av detta då?
Jo att svenska kulturelativister är ett amoralsikt (=saknar moral) fascistpack som inte hör hemma i det civiliserat samhället utan bör packa sin skit och dra hem till Saudiarabien där dom hör hemma.
2 personer gillade det här.

Svenborg 1 timme ago

Briljant skrivet!
10 personer gillade det här.

Riccardo 1 timme ago som svar till Svenborg

Väldigt! Det är en sån här grej jag hade ställt mig upp för att applådera om jag hört det vid en föreläsning!
3 personer gillade det här.

Leikin 2 timmar ago

Väldigt bra skrivet av en kvinna som har erfarenhet av den islamska brutaliteten mot kvinnor. Hon borde slippa uppleva något sådant i Sverige. Själv har jag protesterat hos de fega moderaterna mot att de gett plats i riksdagen för en man som Waberi. Detta är ett solklart exempel på vad politisk korrekthet kan leda till. Gösta Bohman vrider sig säkert i sin grav när han ser vad Reinfeldt gjort med hans gamla parti.
15 personer gillade det här.

gealdrigupp 2 timmar ago

Bahareh är en mycket god människa. Tyvärr blandar hon in SD allt för ofta, och rasistanklagar partiet och dess väljare. Utan SD hade Bahareh varit helt ute i kylan, och hon förstår det inte själv.
Bahareh avvisar och diskriminerar människor (SD) som vill hjälpa och skapa ett bättre samhälle. Dessa människor blir idag, hotade, rädda och kränkta av staten då de har en intellektuell och klar syn på det politiska läget.
Senast idag kastade någon en apelsin på en av Sveriges folkvalda och ingen reagerar?

En reporter på svt, sa i ett reportage här om dagen "de onda". Och syftade underförstått på SD?
Ingen reagerar?
Påminner det inte om sharia?

Om vi ska få slut på sharia måste Bahareh med flera sluta utpeka SD som det onda i samhället. Öppna ögonen och ta vara på de människor som vill väl, oberoende partitillhörighet.
Hedersvåld och hjärntvättade Waberis ska inte få ta plats i dagens Sverige.
Ställ upp och hjälp varandra mot galenskaperna som sharia

Nej, jag är INTE SD:are...Ännu...
12 personer gillade det här.

svennebanan1963 1 timme ago som svar till gealdrigupp

Bra skrivet.
Men det är dags att du blir SD:are,och röstar rätt i nästa val.
9 personer gillade det här.

Viksjo 2 timmar ago

Visste ni att ungdomarna i Stockholms invandratäta förorter är "det svenskaste som finns"?

Jaså det visste ni inte. Men så är det. Det står på SVT idag.

Läs här. Kommentera gärna:

http://debatt.svt.se/2012/05/1...
6 personer gillade det här.

Stellan 2 timmar ago

Detta var det bästa jag läst sedan jag läste boken "Det muslimska problemet" skriven av den lesbiska muslimen Irshad Manji!
Boken rekommenderas varmt, finns hos Adlibris för det facila priset 149 kronor!
5 personer gillade det här.

gubbenibyn 2 timmar ago

"Ett gäng fegisar" -- så sant, så sant, om (våra?) politiker och s k journalister ! Men "heder" rör det sig inte om. Det handlar om en förmedeltida, stagnerad våldskultur med mentalt kvävande vanföreställningar samt VANHEDER.
6 personer gillade det här.

standigtundrande 2 timmar ago

Ett nytt hedersmord kan vara gjort. Det handlar om en kvinna boende i storå/guldsmedshyttan som ligger utanför Lindesberg. Området är fullt av ensamkommande och asylsökande och enligt uppgift så är det en man från afghanistan som häktats för mord på sin fru, enligt uppgifter så gifte dom sig i oktober-november 2011

http://na.se/nyheter/2.2212/1....

men oops! sånt här får jag väl inte skriva...nu är jag ju en rasist!
8 personer gillade det här.

Det Fria Ordet 2 timmar ago

Fobi är en diagnos, en obefogad rädsla för någonting.

De enda "islamofoberna" är de som inte vågar tala om islam. Att vara rädd för islam är inte obefogat, därav inte en fobi, att däremot inte ens våga tala om ämnet eller ens hålla i Koranen och läsa på själv, det måste ju ändå klassas som fobi? Ett av olika motsägande beteckningar i dagens "nyspråk".

Vad man måste veta att ordet "islamofobi" är ett politiskt vapen mot yttrandefriheten, det är egentligen SHARIA i västvärlden. Kritik mot islam är förbjudet under Sharia-lag, men eftersom man måste smyga in Sharia i väst, så sätter man andra titlar på det som t.ex. "islamofobi".

T.ex. kallas inte kritik mot kristna eller kristendomen för "kristofobi"? Det är för att det finns ingen dold agenda bakom som vill förbjuda kristendomskritik, men det finns en agenda att införa Sharia i väst och dessvärre köper hela PK-etablissemanget detta utan att ens reflektera, för att DE är de faktiska fobierna, de är ju genuint rädda att ens granska islam.

Enligt Koranen skall en rättrogen muslim utföra Jihad (kamp).

Jihad är dels en individuell kamp där man försöker leva mer rättroget och finna islam inom sig själv.

Det är också en kamp i att sprida islam utanför jag:et. Detta kan göras antingen med hjälp av våld och tvång, eller genom mer delikata och smygande sätt som t.ex. propaganda, inom politiska sfären etc. Det är den sistnämnda delen som uppfunnit ordet "islamofobi" i väst.

Enligt Koranen skall en rättrogen muslim alltid sträva efter att bli mer rättrogen och på ngt sätt bidra till spridandet av islam. Islam kallas sig "Fredens religion", och det bygger på konceptet att världen är i fred först när islam råder, och där islam än så länge inte regerar, där är det "krig" och därför måste man sprida islam dit för att få "fred".

Enligt Koranen är varje samhällen där en muslim befinner sig "muslimska" och därför måste de lyda under Sharia, spelar ingen roll om majoriteten är icke-muslimer, Koranen menar fortf. att när man väl etablerat sig i ett samhälle, så måste Islam regera och Sharia vara lag för att samhället ska vara i "fred".

Att muslimer föder fler barn är ett sätt att sprida doktrinen.
13 personer gillade det här.

Biggles 2 timmar ago

"Islamofober". Räta på ryggen och stå upp för Bahareh Andersson och för demokratin!

Islamofob= En upplyst människa som insett vad Islam står för: Teokrati,homofobi, antisemitism, kristofobi,kvinnoförtryck, polygami,pedofili (bortgifte av småflickor till vuxna män), sharialagar, halalslakt. m.m.m.m

"Om 25 år kommer vi att undra varför vi i toleransens och acceptansens namn bakband våra händer, slet upp våra strupar och gav upp det västerländska samhället."
Sir Salman Rushdie, prisbelönt indisk författare
22 personer gillade det här.

samheia 2 timmar ago

Då en vit person säger det samma som
Bahareh blir den personen tystnad med tillrop som rasist främlings fientlig osv.
Då Bahareh säger det svarar den samma mobben med att vara tyst och tiga ihjäl det.

Man mår illa
28 personer gillade det här.

Svenskastavalla Top 10 2 timmar ago

Ett tack till dessa modiga kvinnor som vågar säga ifrån. Ut med islam som nu har visat sitt syfte att ta över. Vi måste ha rätt att säga ifrån då islam innebär en konflikt på alla plan med vår kultur och livssyn!
27 personer gillade det här.

Det Fria Ordet 2 timmar ago

Som jag skrev i ett annat inlägg:

– skickat med Google Verktygsfält

Inga kommentarer: