torsdag 1 november 2012

Vansinnig arg,förtvivlad, förbannad..




Vansinnig, arg, förtvivlad, förbannad :-( Om detta stämmer vill jag inte vara med.......

Fre 19 okt 13:40 Läst 56709 gånger Totalt 1676 svar
Anonym (Visste du detta?)
.............. att betala skatt längre! Inte konstigt att det ska sparas in på våra gamla, våra skolbarn, redan överfulla dagis. Sjukvården som idag inte är värt namnet, dom som kan flyr landstinget och söker sig till privata kliniker. Engagerade föräldrar väljer friskolor. Jag kan göra listan hur lång som helst.  Jag har aldrig varit SD, men kan kan efter detta förstå att dom skjuter i höjden och nu har över 10%.

HUR kan en familj där barnen inte är födda i Sverige få föräldrapening retroaktivt? Vad är det för idioter som beslutat detta?

Det här är en fruktansvärt stor spark i magen för ALLA svenska familjer som daligen jobbar och sliter för att få ekonomin att gå runt. Ett rent hån vill jag nog säga

Jag är så arg, så jag tuggar fradga. Tills någon stoppar detta vansinne tänker jag jobba så mycket svart som det bara är möjligt.Förresten: vem kontaktar man för att be dom sluta dra min skatt till detta vansinne? Jag ställer inte upp längre!

Ekonomisk ersättningen för en nyanländ invandrarkvinna som är arbetslös och har tre barn.
Kvinnor får:
6 510 kronor i etableringsersättning
4 500 kronor i etableringstillägg
4 500 kronor i bostadsbidrag
3 754 kronor i barnbidrag
2 546 kronor i underhållsstöd
= 21 810 kronor i månaden skattefritt.
Utöver detta har kvinnan rätt till:
259 200 kronor i retroaktiv föräldrapeng från det att barnet föddes, oavsett i vilket land det är fött. Hon kan själv välja i vilken takt föräldrapengen ska betalas ut. Exemplet är baserat på den lägsta ersättningsnivån om 180 kronor per dag under 480 dagar per barn.
Källa: www.statskontoret.se
avpixlat.info/


TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 13:51
Nej, faktiskt! Att det var så här illa hade jag ingen som helst aning om. Varför måste vi hälla ett överflöd av pengar över dessa människor? Hur många svenska barnfamiljer som är hemma med föräldra penning har dessa summor att leva på? Tacka fn för att alla vill hamna i Sverige (

Inga kommentarer: