söndag 6 juli 2014

Den utsatta 70- åriga Röda Kors - Kvinnan är död.

Röda korskvinnan som tyckte som SD är död

 
 
 
 
 
 
12 Röster

RÖDA KORSET/INVANDRINGEN. Kvinnan var oroad över ungdomsarbetslöshet och att hon trodde mer på att hjälpa människor på plats i omvärlden istället för att fler människor flyttar till Sverige och riskerar hamna i arbetslöshet och utanförskap. Efter nio års oavlönat ideellt arbete i Röda Korset uteslöts den den 70-åriga kvinnan i Falun för att hennes värderingar inte gillades av Röda Korset. I en smyginspelad video som sprids i sociala medier ställde en ung man ett antal upprepade frågor om kvinnans åsikter runt integration.
Efter att videofilmen spridits och kommit Röda Korset till kännedom, meddelade organisationen att videon ledde till uteslutning.
- Det är klart att det inte går mig märkbart förbi. Men en sak som jag är jätteglad över är att jag fått så stort stöd, det finns inte en människa som säger att jag gjort något fel. Jag får sms från hela Sverige. Människor har ringt och hört av sig och alla är av samma åsikt, förklarar kvinnan för Nyheter Idag.
På frågan om varför hon tror att Röda Korset agerar som de gör har hon inget bra svar.
- Det har jag ingen aning om. Jag visste inte att jag skulle bli uthängd i tidningen eller på facebook. Dalarnas tidningar hävdar att de försökt få tag i mig, men det har de inte gjort.

-Petterssons värderingar stämmer inte överens med Röda Korsets…
Nyheterna idag     Röda Korskvinnan död 

Share this:

Inga kommentarer: