torsdag 16 augusti 2012

Utomhusvåldtäkterna i Stockholm ökar « Avpixlat

Utomhusvåldtäkterna i Stockholm ökar « Avpixlat: Utomhusvåldtäkterna i Stockholm ökar

VÅLDTÄKTER Under juli i år polisanmäldes 149 våldtäkter i Stockholms, dvs i genomsnitt fem våldtäkter om dagen. Det är en ökning jämfört med tidigare. I 34 fall rör det sig om utomhusvåldtäkter, vilket är en kraftig ökning. Den allra största ökningen gäller våldtäkt mot minderåriga.

Som vanligt vill man försöka släta över de alarmerande siffrorna med att antyda att det inte skulle röra sig om en faktisk ökning av antalet våldtäkter utan i stället om att fler våldtagna kvinnor väljer att polisanmäla. Kjell Lindgren som är informationsansvarig vid Stockholmspolisen säger det han har fått lära sig att säga till media:

– En förklaring är, vill jag fortfarande hoppas, att vi kapar mörkertalet. Vi jobbar ganska aktivt med kvinnofridsdelen och vi jobbar effektivt med hatbrotten.

Blunda och hoppas kan man alltid göra och många gör det också. Fakta och statistik visar dock att det föreligger en verklig och dessutom kraftig ökning av antalet våldtäkter och att vissa invandrargrupper är grovt överrepresenterade, i synnerhet när det gäller utomhusvåldtäkterna. Brottsoffret är dock nästan alltid en etniskt svensk tjej och väljs ut på närmast rasistiska bevekelsegrunder.

Det är dock knappast den sortens hatbrott som Kjell Lindgren syftar på i sitt uttalande utan de hatbrott som är politiskt korrekta att uppmärksamma, dvs när svenskar utsätter invandrare för brott. Den påbjudna uppgiften blir dock för varje år allt svårare för polisen att utföra eftersom hatbrott mot invandrare minskar kraftigt medan hatbrotten mot svenskar ökar lika kraftigt. Om polisens direktiv och medias bevakning vore neutral och inte färgad av politiska pekpinnar skulle insatserna och rapporteringen se helt annorlunda ut.

En annan ytterst allvarlig omständighet är att det är våldtäkter mot barn under 15 år som ökar mest procentuellt. Här har antalet anmälningar mer än fördubblats jämfört med samma månad förra året. Även här vet vi att vissa invandrargrupper är påtagligt överrepresenterade, de grupper med ursprung i kulturer där små flickor anses vara giftasvuxna och redo för sexuell debut.

DN
Print Friendly
Share
Publicerat 2012-08-15, 15:13 (Uppdaterat 2012-08-15, 15:32) | Kategori(er): Brott, Inrikes, Invandring/mångkultur

20
Disqus

Gilla
Ogilla
och 9 andra gillar det här.

Skriv en ny kommentar
Logga ut
@setovis
220 kommentarer 2890 gillar mottaget
Dela på
Visar 79 av 124 kommentarer
Sortera efter Prenumerera via e-post Prenumerera via RSS
Realtidsuppdatering är aktiverad. (Pausa)


Pg50 27 minut sedan

Ja här finns nåt skumt. De våldtäkter som handlar om barn under 15 år. Nånting som de inte vill förmedla.

Rebeckass 41 minut sedan

Våldtäktskurvan följer med en skrämmande exakthet massinvandringens utveckling de senaste 15 åren.

Det går inte att snacka bort längre.

Mega Block 1 timme sedan

Kan ni tänka er att Lesotho i Sydafrika är de enda som slår oss i våldtäkter!
Hur kan världens bästa land med en trevlig befolkning hamna tvåa i den uslaste av ligor?

(Redigerad av kommentatorn 1 timme sedan)
2 personer gillade det här.

standigtundrande 59 minut sedan som svar till Mega Block

Behöver du ens fråga om det?
Sveriges svängdörrar har stått vidöppna och har låtit vem som helst passera in...det har jag dessutom precis läst i en underbart bra bok. Jihad-Svenskarna i de islamistiska terrornätverken av magnus Sandelin.
Läs den..men glöm inte att du är i behov av alkohol eller annat muskelavslappnande under tiden. Den är värd en hel helg i hammocken...
2 personer gillade det här.

Mega Block 48 minut sedan som svar till standigtundrande

Jag fattar! :)
Min fråga är lite mer djupgående. Svenskar har ett gott anseende ute i världen. Hur kan 242 av 244 länder vara bättre än oss på att inte tvinga kvinnor till att ha sex?
Vi vänder på steken, hur kan en minoritet av män i Sverige lyckats förse oss med en andraplats i en liga vi inte hör hemma i?
Minoriteten av männen är inga svenska män!

MorbrorGul 1 timme sedan

Benägenheten att ljuga oss rakt upp i ansiktet har ökat.

standigtundrande 1 timme sedan

Varför finns det ingen uppgift om vart i stockholm som våldtäkterna ökar?

1 person gillade det här.

Mega Block 45 minut sedan som svar till standigtundrande

Det spelar mindre roll tror jag. Dom har sin svarta BMW att flytta på sig med.
1 person gillade det här.

arginvandrare 34 minut sedan som svar till Mega Block

Ja, men det vore intressant att veta ifall det sker i innerstan eller i förorterna. Eller både vilket du tycks antyda.

Mega Block 32 minut sedan som svar till arginvandrare

Men en BMW tankad av skattebetalare kan dom röra på sig. Alla platser där det finns guzz är inom räckhåll!

Edmund 1 timme sedan

När jag hör mantrat att "benägenheten att anmäla kan ha ökat" brukar jag tänka "eller så är det tvärt om så att benägenheten att anmäla har minskat".
2 personer gillade det här.

arginvandrare 30 minut sedan som svar till Edmund

Ja, såsom våldtäktsoffer blir behandlade och det faktum att våldtäktsmännen i de allra flesta fall går fria kan det stämma att benägenheten att anmäla minskar.

Mega Block 44 minut sedan som svar till Edmund

Media älskar termer som inte kan bevisas. När man säger "benägenheten att anmäla har ökat", hur fasen vet dom det?

arginvandrare 28 minut sedan som svar till Mega Block

Det är en teori eller lögn som gäller för att vara sant.

Mega Block 26 minut sedan som svar till arginvandrare

Förtydliga!

Peter Nilsson 2 timme sedan

På nyheterna sa man att det var våldtäkter i hemmen som ökade mest och att dessa är svårast att komma åt. Inget om utomhusdito....
2 personer gillade det här.

Mega Block 29 minut sedan som svar till Peter Nilsson

Stolpskottet Sarnecky säger även att kriminaliteten har minskat!
En polisman jag talade med ifrågasatte detta då han själv jobbade ute på tjänst och snarare påstod det motsatta.
Sarnecky är en pajas!
1 person gillade det här.

inger711 1 timme sedan som svar till Peter Nilsson

Om man läser vad som står i koranen så är det ju inte konstigt om det blir våldtäkter i hemmet bland de som har Islam som religion.

Era hustrur1 är för er som en åker; beträd därför er åker, när
och som ni önskar - men sörj först för era själar.(Surah 2:223; fördjupning)

Hustrun har, som sig bör, rättigheter mot mannen motsvarande dem han har
mot henne; hans rätt ligger dock ett steg framför hennes.(Surah 2:228;
fördjupning)
2 personer gillade det här.

Mega Block 28 minut sedan som svar till inger711

Har du tagit med följande i beräkningen, en våldtäkt måste bevittnas av fyra män!
Är de färre.....sorry, no våldtäkt.

viivilla 2 timme sedan

Jag är inte kvinna och jag tycker fruktansvärt illa om våldtäkter - jag kan tänka mig rent medeltida straff för dem som begår dem - och utvisning på livstid, såklart.

Men är det inte konstigt att det är så många kvinnor som sympatiserar med vänstern och miljöpartiet (grönsaksvänstern)? Även om vi alla förlorar stort på importen av medeltida macho-män, så är det kvinnorna som förlorar mest - de förlorar sin frihet.

Hur kan vi göra för att få de kvinnor som ännu inte förstått att göra det?
7 personer gillade det här.

Mega Block 41 minut sedan som svar till viivilla

"Jag är inte kvinna och jag tycker fruktansvärt illa om våldtäkter - jag
kan tänka mig rent medeltida straff för dem som begår dem - och
utvisning på livstid, såklart."

- Du är för tolerant! Det borde vara obligatoriskt med bacon till frukost, blodpudding till middag och en skinkmacka till kvällen. Sen skär man av genitalierna. Efter det utvisas dom på livstid. Biljettkostnaden står dom själva för genom arbete.

Nelip 2 timme sedan som svar till viivilla

Vi kan ju börja med att försöka få män som röstar på Fredrik å co, att byta parti, då det är män som är i majoritet i deras valboskap, å så vitt jag vet är det dom som sitter i regeringen, Att kvinnor röstade 45% å män 55% på SD, förra valet, är ju inte så stor skillnad, och tror det blir annorlunda till nästa val, Sd kommer att få varenda 1:a gångväljare
plus i stort sett varenda kvinna som är vi sina fulla vätskor.
Så hur kan vi göra för att få män rösta rätt ? För deras fruar, döttrar och söners skull,..det undrar jag,..
1 person gillade det här.

svenessen 2 timme sedan

Har skribenten ngn uppgift på inomhusvåldtäkternas framfart? Så vi kan komparera,
1 person gillade det här.

codatronca Top 10 2 timme sedan

Våldtäktsmännen bugar och tackar för vänligheten från myndigheterna !!!
4 personer gillade det här.

Totte 2 timme sedan

Det är svårt att tro att kvinnor under de senaste 30 åren underlåtit att anmäla att de blivit våldtagna. I alla fall om det sker utanför hemmet. Det bortförklararna vill få oss att tro är att man för inte så länge sedan skämdes så för att man "låtit sig" våldtas att man inte anmälde brottet. Man vill få oss att tro att ökningen av utomhus våldtäkterna beror på att man nu anmäler brottet. Jag har mycket svårt att tro på den förklaringen. Speciellt som man vet att många av våldtäktsmännen är invandrare. Att de är extremt överrepresenterade. Bortförklararnas resonemang håller inte och det måste de själva inse. Om inte så kanske de skall fundera på om de inte valt fel yrkesbana.
10 personer gillade det här.

puttefnask 2 timme sedan

Vi har nollvision i trafiken, kan tycka att vi ska ha nollvision vad det gäller våldtäkter också!!!!
9 personer gillade det här.

Anna Svensson Top 10 3 timme sedan

Det är ju sommar och varmt just nu, så har väl Szarnecki eller vad han heter förklarat fenomenet
3 personer gillade det här.

0Z_eastwitch0Z 1 timme sedan som svar till Anna Svensson

just, och han sa ju imorse i Metro att det inte finns någon som har "svenskt utseende och det har nog aldrig funnits"!! apropå hans intelligenta kommentarer. Han säger att jag och min familj inte finns...
2 personer gillade det här.

Anna Svensson Top 10 1 timme sedan som svar till 0Z_eastwitch0Z

Ja, man begriper inte hur denne man på allvar kan anlitas som expert
1 person gillade det här.

rinkeby 3 timme sedan

Det beror säkert på att kvinnor är för lata för att anmäla och myter...
1 person gillade det här.

DjupaTankar 3 timme sedan

Märkligt det här med "mörkertal". Att det har varit så mörkad om alla dessa våldtäkter mot minderåriga i Sverige. Man blir chockad...

Tycker argumentet "anmälningsbenägenheten" börjar bli gammalt.

När det gäller just våldtäkt mot minderåriga så har jag en bekant vars dotter våldtog när hon var 14. Förövaren var en afghansk ensamkommet "barn". Vet inte om de gick i samma klass eller hur de blev bekant. Men han var med hem till henne en gång. Det är serverat, tolkade då han situationen. Hon var ju sexigt klädd och ville det själv (påstod han senare). Hon hade väl inte förstått att allt utom tält sågs som sexigt för dessa "barn". Det är saker som inte unga flickor får lära sig i dagens Sverige. Men det gick aldrig till åtal. Varför förstod jag inte riktigt. Kanske för att upprättelse för en ung flicka från ett fattigt hem (sjukskriven mamma, 4 barn med olika diagnoser, betalningsanmärkningar) inte är prioriterat.

Så istället fortsätter denne unge man försöka kontakta henne via facebook och stå och stirra på henne när han såg henne.
6 personer gillade det här.

slundberg11 3 timme sedan

Som svensk, är det inte roligt att höra en polis uttala sig så. Beklämmande och sorgligt !
11 personer gillade det här.

Västanfläkt 3 timme sedan

"Vi jobbar ganska aktivt med kvinnofridsdelen och vi jobbar effektivt med hatbrotten".

Det var väl "ganska" bra att det jobbas "ganska aktivt" med kvinnofridsdelen. Det jobbas väldigt aktivt med importen av våldtäktskultur också. Därför måste man ha med brasklappen att det jobbas effektivt med "hatbrotten" också. Att hata våldtäktskulturen är att motarbeta sjuklöverns importprojekt. Varför annars ett ursäktande för att man jobbar mot våldtäkter?
4 personer gillade det här.

Borgaren 4 timme sedan

Om någon undrat vad uttrycket “nyhetsvinkling” betyder, så har ni definitionen här.
7 personer gillade det här.

katarina broman Top 10 4 timme sedan

Bara en tidsfråga innan det klassificeras som ett hatbrott för en Svensk tjej att inte frivilligt låta sig våldtas av en icke etnisk Svensk!
7 personer gillade det här.

antenori 4 timme sedan

Var är Madeleine Leijonhufvud nu? Ta med kontrakten och åk ut till Rinkeby och tala om vad ett samtyckesavtal innebär. Lycka till Madde.
4 personer gillade det här.

popeyesweden 4 timme sedan

"– En förklaring är, vill jag fortfarande hoppas, att vi kapar mörkertalet. Vi jobbar ganska aktivt med kvinnofridsdelen och vi jobbar effektivt med hatbrotten."

Hoppas och veta är olika saker. Jobbar effektivt med hatbrotten ? En våldtäkt borde rubriceras som hatbrott ! Ytterligare en pk-polis om låtsas som att han inte vet någonting. Pinsamt !
9 personer gillade det här.

Nelip 4 timme sedan

Skulle suttit fint med lite statistik på ..
HUr många invandrarkvinnor som fått ta" flykten" till kvinnohus/jourhem , för att komma undan sin våldsamma make, och som får sitt put, finns det nån sån statistik å få fram ? nån som vet?
Alla sätt är bra utom de dåliga "känt put ordspråk"
2 personer gillade det här.

CaptainAhab2010 4 timme sedan

Hur är det möjligt att denne polis klarar att ställa sig upp rakt på morgonen med en sådan gummirygg? Var en man och stå för sanningen, skulle du bli uppsagd är den privata sektorn för föredetta poliser stor och lukrativ ur ekonomisk synpunkt.
8 personer gillade det här.

Rune Berg 5 timme sedan

Löjligt att skylla på "mörkertal". Det är en ursäkt man tar till när man inte har några argument, då mörkertal per definition är något man varken kan bevisa eller motbevisa. Man kan lika gärna skylla på gud eller osynliga troll.
11 personer gillade det här.

min-klon 5 timme sedan

Självklart är det också så att mörkertalet mot Svenska flickor är stort då deras integritet är inte mycket värt hos PK-etablissemanget. Skulle det varit en eller några muslimflickor som utsatts av Svenska män så skulle all media bombarderat med rubriker från min tåspets till planeten Jupiter, och massa eftersnack om hur elaka rasistiska dåd det varit, och vilken tragedi och sorg för flickan och hennes anhöriga. Men som sagt: Svenska flickors integritet är det inte noga att värna om, och det gillar islam det att Svensk media gör som islam vill.

Svenska flickors gärningsmän kan leva rövare över dom och efter att ha utnyttjat eller våldtagit så vet flickorna förövarnas makt. Och den tragiska verkigheten följde att svenska tjejer anpassas till att visa acceptans, att det är inte så farligt då många andra har också blivit våldtagna. Alla känner någon och man har det klart för sig hur lindrigt gärningsman kom undan med förmildrande omständigheter o.s.v.. Svenska flickor vänjer sig precis som muslimflickor tvingats vänja sig vid muslimpojkars och männens makt över dem.

Så att säga svensk media i intoleransens och brottslighetens tjänst. Svenska fria tjejer får inte vara glada, lyckliga och stolta utan skall skall veta sin plats, tryckas ned. De skall inte få vara dåliga föredömen på gatorna för muslimflickor att få tankar om friheter heller.
18 personer gillade det här.

min-klon 5 timme sedan

I Sverige har det aldrig handlat om att försöka förebygga rasistiska våldtäkter mot Svenska flickor. Tvärtom har man gjort allt för att vara tysta om det,och man har så vis sporrat fram desto fler rasistiska våldtäkter, och vilka för varje år blivit också fler och fler i.o.m att gruppen vuxit och så kommer det fortsätta. Man har ju också islam som stöd för att utföra våldtäkter.

Men självklart har det redan resulterat att flickor i massor har tvingats till försiktiga rutiner. Så skulle Svenska flickor leva sina liv på fritid som förr i tiden Svenska flickor kunde, så skulle tusentals fler rasistiska våldtäkter begåtts varje år mot Svenska flickor.

Så Svenska flickor skall hålla sig hemma, och titta först ut när de har slöja på sig, och om inte det hjälper så får de lotsas att de är konvertiter, och om inte det heller hjälper då de blivit avslöjade så då fåla de fifan konvertera till islam då, och så får de i.a.f. då gå fria på gatorna. Fast nej förresten. muslimmännens slavinnor får inte alltid gå ute när de vill heller. Det är männen som skall sitta bl.a. i fiken.
12 personer gillade det här.

min-klon 5 timme sedan

Ondskan hindrar PK.ismen i Sverige att vara ärlig som Norge, Finland och Danmark angående våldtäkterna.
6 personer gillade det här.

Guest 5 timme sedan
Kommentaren är borttagen.

Rune Berg 4 timme sedan som svar till Guest

Och man vet dessutom att även vid fällande dom får gärningsmannen knappt något straff alls, medan man själv måste se sig över axeln under lång tid framöver och alltid vara rädd för repressalier när man går ut. Utöver att behöva stå ut med själva våldtäkten.
Som det ser ut idag är det inte sällan brottsoffret som har mest att förlora på en rättegång.
3 personer gillade det här.

min-klon 4 timme sedan som svar till Rune Berg

Så är det. Hemskt är verkligheten och hemskast att det sveket som bäddat för detta verklighet är den som sopar under mattan det.
1 person gillade det här.

svinland 5 timme sedan

Tänker på den unga flickan 16år i Norge.
Hon kommer aldrig mer hem igen.
Skulle hon komma hem så blir det i en liksäck!
Tror någon vettig människa att detta är
en Norsk företeelse,tror inte det.
16 personer gillade det här.

BluEightTwo 4 timme sedan som svar till svinland

14 åriga Eva Helgetun gruppvåldtogs av tre muslimer den 1a maj 2011 i Trondheim. Kränkningen och sorgen över detta fick henne att ta sitt liv den 28e maj 2011
5 personer gillade det här.

svinland 5 timme sedan som svar till svinland

Varför är vi så hatade?
Därför att Vi Nordbor är Världens mesigaste FOLKSLAG!!
12 personer gillade det här.

Tintinonline 5 timme sedan som svar till svinland

Men det är lite därför vi också haft det så bra i Sverige. Men det också orsaken varför vi får det sämre nu. Det kan nämligen utnyttjas i fel händer och vi blir enkla att köras över.
11 personer gillade det här.

World Traveller 5 timme sedan

Reinfeldt och hans media-bihang hatar svenska folket saa mycket att de ger sig inte forran varenda svensk kvinna/tjej har blivit valdtagen.
12 personer gillade det här.

Tintinonline 5 timme sedan

Sommaren 2009 minns jag att man skyllde ökade våldtäkter på den varma sommaren i tidningen. Denna sommar kunde man ju inte skylla på värmen i alla fall.
19 personer gillade det här.

Tintinonline 6 timme sedan

Diskuterade det här idag med en tjej kompis som mycket bestämt hävdar att ökade våldtäkter i Sverige inte beror på invandringen. Hon som förvrigt alltid klär sig i kjorta kjolar men alltid rör sig i områden såsom Djursholm,Danderyd och Lidingö. Jag sa det till henne om hon skulle ha lust att svänga förbi Rinkeby med sin korta kjol en sen lördagskväll för att motbevisa att jag har fel. Ni skulle sett hennes min när hon sen blev knäpptyst.
22 personer gillade det här.

brunetta 6 timme sedan

Det enda polisen jobbar effektivt med enligt min erfarenhet är att ta fast fortkörare och att få våldtagna tjejer att förstå att de har skuld i det som hänt för att bryta ner de så de inte orkar anmäla.
Jo tack, jag fattar själv att jag varit naiv och skäms för det men hoppades på att få ett stöd hos polisen så att jag skulle orka anmäla gärningsmännen som trots min dumhet inte får göra vad de gjorde. Men icke, ett nej är inte alltid ett nej tydligen.

Att våldtäkt mot mindeåriga ökat förvånar mig inte ett dugg, blivit utsatt för övergrepp när jag var barn och se på fan- det var en arab.
Det enda positiva med de här händelserna är att jag är immun mot PK, efter 2 våldtäkter, en alban och en afghan, så finns det inte en människa i världen som kan övertyga mig om att det ökade antalet våldtäkter inte beror på invandring.
27 personer gillade det här.

min-klon 4 timme sedan som svar till brunetta

Vad hemskt för dig. Jag hoppas att du fått livet tillbaks så du sover gott, äter gott och maten smakar gott. Och se där: Jätte bra att du är med i gemenskapen och samarbetar mot detta fruktansvärda svek.
3 personer gillade det här.

Nelip 5 timme sedan som svar till brunetta

kan inte förmå mig trycka på "gilla" skriver OGILLA!!!
4 personer gillade det här.

brunetta 1 timme sedan som svar till Nelip

Jo, så känner jag med många kommentarer här inne.
1 person gillade det här.

Nelip 1 timme sedan som svar till brunetta

skulle finnas en tumme ner knapp och gärna ett långfinger med ;-) å om det är nån tröst så vet jag vad du gått igenom ,tyvärr,.. det finns många män i vår herres hage som aldrig borde fått skådat dagens ljus,..en gång vart det riktigt illa, jag blev så sönderslagen å sparkad så jag hade herrns sulavtryck kvar i huden i flera månader, å kunde inte stå eller gå på 2 veckor,.. men tror bestämt herrn ifråga var lite öm i kroppen han med, innan vårt möte var över,..

PETER NYMAN 6 timme sedan

Dessa rekordnoteringar i våldtäkter med en uppklarings% på nästan 0 är den största skandalen i SVENSK rättsväsen någon sin.Expos nya utbildning av journalister skall även gälla polis som måste prioritera hat-brott mot redan förföljda innvandrare,före våldtäkts-brott då dessa brott leder till främlingsskräck främst hos kvinnor.
11 personer gillade det här.

Mattias Stanton 6 timme sedan

Oavsett om det är minskad mörkertal så är det inget som ursäktar problemet, bara en möjlig förklaring.

Det är mycket allvarligt samhällsproblem och viktigare lägga pengar på än höja invandrares bidrag, eller julmiddagar till näringsdepartementet och specialvisningar på Kålmorden.

12 personer gillade det här.

PK 6 timme sedan

När blir den första tältklädda musliman överfallsvåldtagen av en "rasistisk Svenne"? När får vi läsa om det?
16 personer gillade det här.

samheia 6 timme sedan som svar till PK

Om det någon gång skulle hända.
Så skulle tidningar fullständigt gå amok och kalla det ett bevis för att Svenskar är några rasistiska personer och hat brott
9 personer gillade det här.

Andrej Dokic 6 timme sedan

Ingenting kommer att hända eller att man tar i med hårdhandskarna gällande dessa berikande våldtäkter ( eftersom vi all vet vilka merparten av förövarna är).
Enda gången det kanske kommer att ske en uppryckning från PK politikers sida är om någon av deras döttrar blir utsatta, alternativt fruar eller så till några högdjur. Då lär dom snabbare än snabbt börja stifta kraftfullare lagar.

Innan dess, no way José. Inget kommer att hända.
10 personer gillade det här.

Basseng 6 timme sedan

Min svenska tonårsdotter har, idag, 2012, begränsat rörelseutrymme i det svenska samhället. Vi föräldrar är tvingade, av våra styrande med sin invandringspolitik, att förbjuda vår dotter att göra vissa saker, tänka på klädsel samt hämta henne på kvällarna om hon träffat kompisar. Det skär i mitt modershjärta varje gång hon berättar hur MENA ungdomar kallar henne för Svenne hora. Detta hör till den svenska vardagen för våra barn idag, i våra skolor, på nätet och andra samrören där kulturkrockarna möts. Vi känner oss djupt kränkta av den ansvarslösa och respektlösa attityd svensk media och partier visar oss svenska medborgare. Jag hoppas och tror på en stor valseger för SD 2014. Ta tillbaka vårt vänliga, generösa och fungerande samhälle innan det är försent. Alla måste bidra.
61 personer gillade det här.

0Z_eastwitch0Z 1 timme sedan som svar till Basseng

min dotter har också begränsat utrymme, med ständig mobilkontakt och koll, som vi hade sluppit annars. Oroar mig jämt för henne, även när hon är ute dagtid. Det är hemskt att behöva känna så! Jag tycker alla vi som skriver här+ att vi sprider ordet, skulle samla oss till en tyst demonstration genom stockholm, det är dags att göra något!

Basseng 1 timme sedan som svar till 0Z_eastwitch0Z

Tror att det är många som går med den ständiga ångest klumpen i magen att mardrömmen blir verklighet, att våra barn blir utsatta för olika typer av våld. Det är precis som du säger, man har telefon och sms kontakt även på dagarna. Jag håller med att något borde göras för att visa att vi inte är få som tycker på detta vis.

ImTheManInTheBox 6 timme sedan

Att folk (kvinnor) skulle ha blivit bättre på att anmäla är ett idiotiskt och nonchalant plus-minus-noll-argument. Såvida man inte har några bevis på att så är fallet, vilket de inte kan ha, så kan samma argument likväl innebära att mörkertalet har ökat. Om antalet våldtäkter ökar så ökar såklart även mörkertalet vilket i sin tur ökar anmälningsbenägenheten.

Så frågan är när man ska lägga ner det argumentet? Vid 1000 anmälningar? 2000? Ju fler anmälda våldtäkter desto bättre jobb gör de?
10 personer gillade det här.

iPan(kreascancer) 7 timme sedan

Dessutom så vågar jag, efter att ha levt med MENA-invandrare å ena sidan, och pursvenskar å den andra, och varit som en kringresande hippie-luffare socialt, och umgåtts med alla sorters grupper utom nazister typ, att hatbrotten mot svenskar måste vara minst 20-30 ggr fler, än hatbrotten mot invandrare.

Har nämligen sett minst 1000 sådana begås mot svenskar/vita, men inte ett enda begås mot en invandrare. Ännu värre ser det sen ut om man räknar in alla hatbrott man hört talas om.

Och märk väl, jag är halvsvensk, en invandrarfarsa och en svensk morsa, och har umgåtts/varit bekant med alla från såna som senare i livet hamnat i fängelse för vidriga brott (99% MENA-invandrare), till såna som är polisprofessorer, stadsplanerare, forskare, piloter och advokater (svenskar).
26 personer gillade det här.

lalala tralala 7 timme sedan

Michael Eriksson: Att skriva att tjejer som klär sig utmanande får skylla sig själva är tyvärr en sanning med modifiktioner i dagens Sverige.

Självklart ska det inte vara så att tjejer inte kan ha på sig vad de vill, var och när de vill. Man skulle, i Gamla Sverige, kunna gå runt naken om man ville, men det hade tyvärr inte funkat i nuläget.

Det jag försöker säga är att så länge en är medveten om riskerna vid utmanande klädsel (dvs. att det finns våldtäktsbenägna grupper människor fritt i samhället), så MÅSTE faktiskt de potentiella offren bruka huvudet innan de går ut på krogen. Det är inte 1960 längre, tyvärr.

Evolution handlar om att anpassa sig efter omgivningen. Blir omgivningen farligare, vill de svagaste i samhället dö ut, sedan de inte har förmågan att förstå förändringen som sker, eller utveckla skydd mot de nya farorna som uppstår.

Om man för hundra år sedan observerade att vargpopulationen växte i närområdet och man fick höra att folks husddjur och barn vart uppätna av varg, så vore man ju rätt blåst om man skickade barnen ut i skogen för att leka, eller hur?

Media har direkt ansvar vid att dölja vilka grupper (överfalls)våldtäktsmännen tillhör. På detta viset går tjejer runt och tror att det är helt OK att följa med en ensamkommande 24-åring till flyktingförläggningen. Många ärrade tjejer skulle i dag leva normala liv om det inte vore för Medias Svek. Detta kommer, som tur är att uppmärksammas i framtiden, vilket kan bli riktigt tråkigt för de ansvariga. Vi snackar nämligen tiotusentals ärrade och anhöriga offer varje år, totalt i onödan.

För det är inte tryggt att vara tjej i detta samhället, och det är tyvärr det man måste utgå ifrån. Man har i dag själv ansvaret för att utbilda sig själv och sina barn om vilka faror som väntar i samhället, sedan media har fraskrivit sig detta uppdrag til fördel för promoteringen av Nya Sverige.
13 personer gillade det här.

Michael Eriksson 1 timme sedan som svar till lalala tralala

Håller fullständigt med dig. Att verkligheten ser ut som den gör går att ändra på. livstids ut visning för hela familjen där någon av familjemedlemmarna åker fast för något grovt brott. Då har dessa unga pojkar 2 st som övervakar dom pappan och polisen. Alla problem skall lösas enkelt och grundligt

san_ell 7 timme sedan

Har sagt det tidigare och säger det igen,

var finns alla äkta män, pappor, brödrar, pojkvänner och kompisar till de våldtagna kvinnorna, de borde väl utkräva hämnd???

Saken är att svenska män är ynkryggar som inte ens en gång vågar står upp för sina kvinnor. Vi har det exakt som vi förtjänar det.

Nu kommer det jag skrivit snabbt att tas bort fast att det inte är någon uppmaning till våld men AVP börjar ju bli mer än lite PK.
23 personer gillade det här.

brunetta 6 timme sedan som svar till san_ell

Så sant. Och alla kvinnor som inte röstar på SD förtjänar att inte kunna gå ut ensamma på kvällarna.
11 personer gillade det här.

KarlssonMikael 7 timme sedan

Till alla som röstar på partierna i 7-klövern. Ni har verkligen gjort Sverige spännande för alla tjejer. Tänk bara. Mödomshinnan står på spel varje gång man går ensam på stan/springer ett varv i spåret/går ned i tvättstugan.
18 personer gillade det här.

Mats Carlsson 7 timme sedan

"Den största ökningen gäller våldtäkter mot minderåriga" Ja... #Muhammed var #pedofil.
22 personer gillade det här.

Denoroligedemokraten 7 timme sedan

Förra sommaren skyllde de på att att det hade varit varmt väder. Den gubben gick ju inte i år, så nu får man hitta på andra anledningar.
24 personer gillade det här.

Bajsolle 7 timme sedan

Inte så konstigt att överasknings sexet ökar på utomhus,det knållas frisk ute i buschen söderut !
3 personer gillade det här.

Michael Eriksson 7 timme sedan

Vi jobbar ganska effektiv med kvinnofridsdelen och vi jobbar effektivt med hatbrotten. Låter bra för dom flesta brott är hatbrott...... Jag hatar att vara fattig så jag gör ett inbrott, säljer knark, smugglar öl och sprit.........mm. Problemet verkar var definitionen vad som är ett hatbrott. Själv tycker jag det är högprioriterat att tjejer och kvinnor skall kunna gå ute på stan utan att vara rädda för överfallsvåldtäkter. Om nu icke nordiska män är överrepresenterade på våldtäkter är problemet lätt att lösa. Om inte hans familjs överhuvud, vilket oftast är pappan kan uppfostra sina barn att våldtäkt är ett fruktansvärt brott så får vi utvisa hela hans familj. Våra gäster sköter sig annars blir dom utvisade, hela familjen. Att skriva att tjejer som klär sig utmanade får skylla sig själva är direkt korkat att ens bemöda sig med att svara på. Det räcker att titta hur unga tjejer från mellanöstern klär sig. Många av dom är hårt sminkade med korta kjolar och högklackat, men dom skall inte behöva bli utsatta för våldtäkter. Det är deras smak så låt dom ha den och vi andra kan tycka vad vi vill.

Hur många gånger har jag inte hört hur unga invandrarkillar skriker: jak skall knolla din mamma eller jävla hoora. deras pappor borde skicka dom till skolan så dom åtminstone kan svära på korrekt svenska.

Polisen är ett kapitel för sig, Om du blir överfallen och försvarar dig gör du fel du skall under misshandeln ringa polisen som kommer efter en timme för dom sitter i bilen och lyssnar på dansbandsmusik, som i reklamen. Skulle du försvara dig på ett effektivt sätt och lyckas slå ner en ung invandrare så har du begått ett hatbrott, precis du älskar inte precis invandrare om du blivit misshandlad av ett gäng och varför i gäng. Är det för att dom är kortare än en medelsvensk kille eller är det för att dom enbart är korkade. vad vet jag.
Kvinnofridsbrott skall alltid ha högsta prioritet för alla brott är hatbrott

Lev väl
24 personer gillade det här.

niklasr 7 timme sedan

765 våldtäkter anmäldes 1975, året innan invandringen släpptes fri.

1035 våldtäkter anmäldes 1985, 10 år efter att Palme bestämde att vi skulle fylla på invandringen med flyktingar, främst från socialistiska länder i sydamerika och araber från mellanöstern.

1 707 våldtäkter anmäldes 1995, 20 år efter massinvandringen beslutades och en massa personer från forna Jugoslavien kom hit.

3 787 våldtäkter anmäldes 2005, 30 år senare och massinvandringen från MENA och Somalia är i full fart.

6 532 våldtäkter anmäldes 2011, 36 år senare och massinvandringen består i princip bara av bidragsberoende lågutbildade personer från arabländer, muslimska medeltidakulturer som Afghanistan och Uzbekistan samt afrikanska stamsamhällen.
68 personer gillade det här.

lasse1 7 timme sedan som svar till niklasr

Du måste ha fått siffrorna av kriminologprofessor Jerzy Sarnecki på BRÅ, av vad jag förstår...
6 personer gillade det här.

Lennart 7 timme sedan som svar till niklasr

Det har blivit 8,5 gånger varmare och 8,5 ggr vanligare att anmäla, annars ligger det på samma nivå.
/Mona
12 personer gillade det här.

Reaktioner

olofpalmskrutt 1 timme sedan
Från twitter En till retweet från JKasteskog
RT @Avpixlat: Utomhusvåldtäkterna i Stockholm ökar: http://t.co/35Qq97DT #svpol #svpbs
Unimatrix_1 3 timme sedan
Från twitter
Utomhusvåldtäkterna i Stockholm ökar http://t.co/VE8EmzAv
GalaXyBloggen 3 timme sedan
Från twitter
Utomhusvåldtäkterna i Stockholm ökar « Avpixlat http://t.co/Zo4Fqfjp
Unimatrix_1 3 timme sedan
Från twitter
Detta är vänstern och liberalernas fel! http://t.co/VE8EmzAv Det får vara nog nu!!! Kvinnofrid! #svpol Nog är nog!
Mittswe 4 timme sedan
Från twitter
Utomhusvåldtäkterna i Stockholm ökar http://t.co/6G9hLI78 #svpol Kan detta bero på den svenska kvinnans klädsel? Heltäckande året om Lagstif
MississL 4 timme sedan

– skickat med Google Verktygsfält

Inga kommentarer: