måndag 9 april 2012

Bidragsinvandrare får HÖGRE pension än arbetande svenskar - Fria Tider

Bidragsinvandrare får HÖGRE pension än arbetande svenskar - Fria Tider: Bidragsinvandrare får HÖGRE pension än arbetande svenskar
Publicerat den 8 april 2012 kl 20:47

PENSION. Har du slitit hela ditt liv inom den offentliga sektorn? Då är risken stor att du kommer få lägre pension än invandrare som inte arbetat en enda dag i Sverige.
Gilla artikeln på Facebook
Dela artikeln

162

Skriv ut artikeln

Skriv ut som PDF

Tuula Olsén, 64, har arbetat i Sverige ända sedan 1971 då hon blev klar med sin socionomutbildning. Trots det får hon inte högre pension än de som inte jobbat alls.

– Till andra offentliganställda kvinnor vill jag nästan säga ”gå hem”, säger hon till Göteborgs-Posten. Hon vet vad hon pratar om efter att länge ha arbetat som socialsekreterare med arbetsuppgifter som kurator och biståndsbedömare.

– Det som retar mig mest är att jag får en pension som inte motsvarar mer än socialbidragsnormen för skälig levnadsnivå trots att jag arbetat 40 år i Sverige. Personer som av olika anledningar inte jobbat så mycket eller inte alls får ju garantipension och bostadstillägg. Jag har jobbat och gjort rätt för mig, men får väldigt liten utdelning av det, fortsätter hon.

Invandrare som kommer till Sverige i hög ålder och således inte har bidragit till pensionssystemet kan ändå få ut en ansenlig inkomst genom att ta del av äldreförsörjningsstödet, som saknar krav på att man ska ha bott i Sverige ett visst antal år.

Äldreförsörjningsstödet infördes 2003 och utgår till de som annars inte har en tillräcklig inkomst för att uppnå en ”skälig levnadsnivå”, vilket i praktiken innebär de som har arbetat väldigt lite eller inte alls. Som ensamstående kan man få ut upp till 6 200 kronor i månaden för bostadsrelaterade kostnader och utöver det 5 137 kronor i månaden att leva på. Totalt kan man alltså få ut en bra bit över 11 000 kronor i månaden utan att ha arbetat i landet. Skattefritt.

Det är inte första gången pensionssystemet får liknande kritik. I en artikel i Kristianstadsbladet tidigare i år kom det fram att en pensionerad bibliotekarie som arbetat i Sverige i 40 år fick ut mindre pengar än en invandrad kvinna som inte arbetat en enda dag.

Det var i sitt ideella arbete med utsatta kvinnor som den pensionerade bibliotekarien kom i kontakt med en kvinna som kommit till Sverige när hon var över 65 år gammal och hade svårt att få ekonomin att gå ihop. Hon upptäckte då att kvinnan fick ut drygt 11 000 kronor skattefritt medan hon själv endast fick ut drygt 10 000 kronor efter skatt.

Till råga på det fick invandrarkvinnan, till skillnad från den svenska bibliotekarien, sin tandvård betald av Försäkringskassan.
Omodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan
Twingly
Bloggar om denna artikel
Blåsta svenska kvinnor4 timmar sedan Rädda Sverige.nu

20
Disqus

Logga ut
Skriv en ny kommentar
@setovis

Bild
Dela på:
Twitter

Visar 1-100 av 164 kommentarer

Pantertanten

Skandalöst helt enkelt!
Detta har jag varit medveten om länge. Ser ju min gamla mors pension och hennnes kostnader. Enorma sjukhuskostnader, senaste vistelsen kostar ca 3.300. Allt ska betalas, och som jag tjatat om tidigare, glöm högkostnadsskyddet då gamla, mycket sjuka människor åker ambulans till sjukhuset! Hur ska dom kunna hålla reda på den papperslappen? Varför körs inte det elektroniskt? Har frågat landstingspolitiker men får till svar: goddagyxskaft. Bara transporten till sjukhuset kostar 80:-, som ska betalas kontant till chauffören.
Sedan har vi det här med mediciner. Enorma kostnader för gamla. Där har invandrarna hjälp och gratis mediciner.
Gilla
Svara
24 minut sedan
2 Gilla
pikd

Om det är det här samhället antirasismen/socialismen/de nya moderaterna har skapat ser jag ingen nackdel i att vara rasist. Det finns ju en lag om orsak och verkan.
Gilla
Svara
48 minut sedan
6 Gilla
kirre

Det svenska socialförsäkringssystemet bygger på att alla solidariskt är medfinansiärer via skattsedeln. Det är grundbulten i hela systemet. Om det nu anländer pensionärer från utrikes ort, och som aldrig betalat in en enda skattekrona så krackelerar hela försäkringssystemet. Inte så svårt att räkna ut.
Gilla
Svara
1 timme sedan
11 Gilla
fredrikreinfaldt

Inget snack - Anders Behring Breivik har uppenbarligen helt rätt !
Gilla
Svara
1 timme sedan
5 Gilla
Sverigevännen Svensson

Blanda inte in Breivik i detta han var en galen idiot.
Gilla
Svara
41 minut sedan
som svar till fredrikreinfaldt
3 Gilla
fredrikreinfaldt

Men snälla ni - Fredrik Reinfäldt måste bort !
Men snälla ni - Fredrik Reinfäldt måste bort !
Men snälla ni - Fredrik Reinfäldt måste bort !
Men snälla ni - Fredrik Reinfäldt måste bort !
Men snälla ni - Fredrik Reinfäldt måste bort !

Håller ni inte med om detta !

Äldreförsörjningsstödet infördes 2003 och utgår till de som annars inte har en tillräcklig inkomst för att uppnå en ”skälig levnadsnivå”, vilket i praktiken innebär de som har arbetat väldigt lite eller inte alls. Som ensamstående kan man få ut upp till 6 200 kronor i månaden för bostadsrelaterade kostnader och utöver det 5 137 kronor i månaden att leva på. Totalt kan man alltså få ut en bra bit över 11 000 kronor i månaden utan att ha arbetat i landet. Skattefritt.

Vilken djäva nationens förädare !
Värre än socialdemokrater !
Gilla
Svara
1 timme sedan
7 Gilla
Vargalotta

Detta är ett slag i ansiktet på oss som arbetat och slitit hela livet och genom offentlig anställning inte heller kunnat komma undan skattemässigt. Det visar verkligen hur staten värdesätter oss gentemot alla nykomlingar. Vilket hån!
Gilla
Svara
47 minut sedan
som svar till fredrikreinfaldt
5 Gilla
Misslyckande

1. Jag kan inte angripa systemet med att gnälla på invandrarna

2. Jag angriper STATEN via invandrarna

3. Urbaniseringen är så extrem invandrare ställs mot invandrare

4. Valet 2014 kan bli det mest smutsigaste val Sverige haft
Gilla
Svara
46 minut sedan
som svar till Vargalotta
1 Gilla
Thomas Karlsen

Massinvandring skapar global fattigdom. Roy Beck förklarar på ett klockrent och pedagogiskt vis, att invandring är ett globalt misslyckande.
http://www.youtube.com/watch?f...
Gilla
Svara
1 timme sedan
6 Gilla
Misslyckande

EXAKT vad EUROPAKTEN handlar om.... varför tror ni arbetstillstånd är 13.000?

Ungdomslön 16.000 ensamkommande jobbar för 7000?
Gilla
Svara
45 minut sedan
som svar till Thomas Karlsen
585961

Som pappan som kom hit med sin handikappade son som han (eller frun) torkat i ändan sedan han var liten i sitt hemland men omedelbart begärde assistenthjälp för när dom kom till Sverige för han skulle minsann i torka skit på sin EGEN unge fast inte jobbande utan levde på SVENSKA SKATTEBETALARE det aset
Gilla
Svara
1 timme sedan
5 Gilla
Misslyckande

Hur ska vi få svikna invandrare som gjort rätt för sig, arbetat, betalat skatt får lika lite i pension som nya flyktingar får idag i bidrag rösta på SD?

Om ingen fattar plattformen kommer ni inte förstå massurbaniseringen heller

600.000 invandrares pension inte mycket mer än socialbidrag – Flyktingar socialbidrag?

http://misslyckande.wordpress....

1. Vad anser ni 600.000 arbetande invandrare som gör rätt för er, betalar skatt för vår gemensamma välfärd
2. Att det inte ska vara skillnad
3. På en invandrare som arbetat och betalat skatt i 40 år får 13.000 i pension
4. En flykting i dag får introduktionsprocess och socialbidrag i 3 år?
5. Vilka signaler ger STATEN, Regeringen, Riksdagen?
6. Ska det inte löna sig vara invandrare som gör rätt för sig, arbetar och betalar skatt?
7. När flyktinggrupper får lika mycket som ni invandrare får lite i pension?

EDIT: Nån som förstår? Jag kan angripa urbaniseringen via invandrarna mot urbaniseringen?

Vem kan kalla mig rasist här?

Hur många röster kan SD plocka om dom spelar korten väl?
Gilla
Svara
2 timme sedan
6 Gilla
Strutsen

Rasist används som ett kodord för att ge negativ klang åt en person som inte är emot de vita, och som anser att även vita har rättigheter. Alltså kommer du att kallas rasist. Spelar ingen roll vilka eller hur många argument du slänger fram. Anti-rasist är ett kodord för anti-vit.
Gilla
Svara
11 minut sedan
som svar till Misslyckande
1 Gilla
Bernadette Ash

svar/martiinawiiklund:Man kan väl knappast lasta invandrarna för hur det svenska systemet är funtat.Invandrare anpassar sig antagligen till det de blir erbjudna. Tveksamt om inte "tillfället gör tjuven" snarare än tvärtom.
Gilla
Svara
2 timme sedan
1 Gilla
Strutsen

Det gäller kanske för de som kommer hit och håller sig i skinnet. MEN:

När invandrargäng gång på gång t ex sparkar in skallen på pensionärer så gör de det för att de blir erbjudna försvarslösa pensionärer och anpassar sig till det? Eller massvåldtäkter beror på anpassning till den svenska fittan de blir "erbjudna"? Visst, de må vara en minoritet men man kan ändå se tydliga mönster till hat och en form av lågintensivt krig mot svenskarna. "Jävla svenne", "jävla hora", "aboooo, jag ska knolla din mamma" osv är mycket vanligt och visar deras inställning. Detta beror helt på dem själva (gäller givetvis inte alla, men det är väl ändå tydligt vilka det gäller och det är många).

Finns det ens någon tacksamhet bland de som tagit emot det de blivit erbjudna? Inom vissa grupper så är det förstås så, men stora mängder av folket från MENA-länderna som vällt in sedan ett par decennier beter sig som apor. Var och en är ansvarig för sina egna handlingar, det är inte svenskarnas fel. Det är respektive invandrares eget fel.
Gilla
Svara
1 timme sedan
som svar till Bernadette Ash
3 Gilla
Gere

Jo, du har rätt såtillvida att det är svenska politiker, och ytterst svenska väljare som bär det främsta ansvaret, invandrarna tar ju det som erbjuds.

Men även mottagarna har ett moraliskt ansvar.
Gilla
Svara
1 timme sedan
som svar till Bernadette Ash
Johan_Eriksson

"Tillfället gör tjuven", säger du.

Så du menar att man inte ska klandra tjuven, utan den som är dum nog att ge tjuven tillfälle att stjäla? Jag håller helt och hållet med. Fy fan för alla dessa korkade gamla svennepensionärer som är dumma nog att öppna dörren för zigenare som sedan bankar skiten ur dem och tar deras saker. För jävligt att gamla svenska tanter och farbröder skapar brottslighet på det viset. Om det inte vore för dessa värdelösa svennar som inte kan hålla i sina saker skulle det inte finnas någon brottslighet bland invandrare. Släng ut svenskarna ur Sverige så vi får stopp på brottsligheten någon gång!
Gilla
Svara
1 timme sedan
som svar till Bernadette Ash
2 Gilla
martiinawiiklund

Visst, så kanske det är. Men jag hatar fortfarande invandrare, det är inte konstigt att folk blir "rasister" när de som bestämmer gör livet för oss som faktiskt bor här till ett helvete. Jag menar, en utlänning får 12000 för att lära sig svenska, det är mer än vad ja får per år för att gå i skolan! Då känns det rätt värdelöst att gå till skolan varje dag faktiskt.
Gilla
Svara
2 timme sedan
som svar till Bernadette Ash
8 Gilla
Fröken SawSaw

Låter som om du borde gå i skolan varje dag ändå..
Gilla
Svara
36 minut sedan
som svar till martiinawiiklund
bloggo

Det känns ändå som missriktat hat att kollektivt lasta alla invandrare för en politik som vi svenskar gått och röstat fram. Om du hatar Reinfeldt kan jag förstå dig, men att vända sitt hat mot invandrare som grupp är fel.

Jag är själv nationalist, etnonationalist till och med, men känner inget kollektivt hat mot dem som inte råkar ha svensk bakgrund. Jag anser bara inte att de har i Sverige att göra, de ska snarast möjligt skickas hem till sina hemländer igen. Fredligt. Utan våld, hot eller övergrepp.

Sedan ska givetvis den svenska regeringen och ett flertal statsråd gripas och ställas inför rätta för en politik som vållat så många människor så mycket lidande och som bryter mot folkrätten på så många punkter.
Gilla
Svara
1 timme sedan
som svar till martiinawiiklund
4 Gilla
martiinawiiklund

Tyvärr får jag inte rösta ännu. Men jag när jag får blir det definitivt inte Reinfeldt.

Jag känner inte att vi ska skicka ut invandrarna med våld heller. Bara dom försvinner härifrån så är jag nöjd. För dom tillför inte direkt något bra.

Sen tycker vi borde köra som finland. Att bygga upp landet och för det första kunna ge våran egen befolkning jobb osv. INNAN vi släpper in massa utlänningar och gör arbetslösheten högre. Finland släpper inte in mer än 6-9 invandrare per år. Vilket räcker lagom!

Men i dagens samhälle blir man faktiskt kallad för rastist vad man än gör. Säger man negerboll, sjunger nationalsången osv, så är man rasist & utgör hets mot folkgrupp. Medan utlänningarna får säga jävla svennar osv usch. Man blir bara less.
Gilla
Svara
1 timme sedan
som svar till bloggo
8 Gilla
Sverigevännen Svensson

Rösta på SD nästa gång ju större de blir ju närmre kommer vi en dansk och kanske finsk utveckling.
Gilla
Svara
1 timme sedan
som svar till martiinawiiklund
5 Gilla
pikd

Bra och viktig poäng. Ilska är en bra drivkraft till förändring men måste riktas mot rätt mål, det vill säga politiken som ger tjuven tillfället.
Gilla
Svara
1 timme sedan
som svar till bloggo
3 Gilla
pikd

Härligt att läsa ditt uppfriskande inlägg. Jag kallar mig själv nu mera rasist av två skäl; främst för att de s.k. antirasisterna är de värsta exemplen på intoleranta våldsverkare som väcker min avsky, samt att jag inser att alla folk och raser innerst inne är rasister. Dessutom är min fästmö mycket mörkhyad, kommer från Indien, och delar helt mina (våra) åsikter om folk och samhälle. Jag tycker ärlighet varar längst och ger mest frid i sinnet. Alltså är jag rasist och nationalist, och samtidigt human och empatisk i möjligaste mån.
Gilla
Svara
1 timme sedan
som svar till martiinawiiklund
2 Gilla
pikd

Men de är ganska bra på att ställa krav också, utlänningarna. Inte minst anmäla minsta lilla kränkning, inbillad eller påhittad, till DO och håva in ansenliga summor av skattemedel därifrån.
Gilla
Svara
2 timme sedan
som svar till Bernadette Ash
3 Gilla
pikd

Gratis tandvård, gratis körkort för att "underlätta integrationen"...listan av hårresande utlänningsförmåner är alldeles för lång. Man önskar bara att vreden bland det SVENSKA folket växer sig riktigt stor och slår tillbaks mot den förda politiken med full kraft.
Gilla
Svara
2 timme sedan
11 Gilla
Bernadette Ash

Noll empati. En socionomkärring som får leva på existensminimum kan få smaka på sin egen medicin. Inte mer än rätt, som dom behandlar människor. Bibliotekarier däremot kan det få vara synd om. Pensionssystemet i övrigt verkar vara skapat av idioter för idioter. Mormor gjorde rätt som la pengarna i madrassen.
Gilla
Svara
2 timme sedan
4 Gilla
martiinawiiklund

Ursäkta nu.. Men jävla utlänningar! Har aldrig någonsin känt ett sånt stort hat mot er. Ni kommer hit och bara roffar åt er, vi studenter och gamlingar får leva som skit medans ni får leva som kungar och ni behöver inte göra någonting för det heller. Utlänningar har inget här att göra, ni bara förstör, kommer hit och våldtar, snor och gör bostadsområden osäker! Ni förtjänar inte sverige, åk hem till erat eget land och sluta förstöra för oss.
Gilla
Svara
2 timme sedan
21 Gilla
585961

Har själv träffat en hilkakärring som skröt över sina tandimplantat så vita och fina OCH ALLDELES GRATIS hon fick dessutom GRATIS taxi till och från tandläkaren , allt enligt henne själv så det måste man väl tro på när man sett och hört det själv
Gilla
Svara
2 timme sedan
13 Gilla
585961

Tar dom DNA före dom släpper in alla från somalia , jag undrar hur många mördare och tjuvar och våldtäktsmän man bjuder in till Sverige denna gång, nu får det djävlar anamma vara nog
Gilla
Svara
2 timme sedan
17 Gilla
585961

Ja detta har fortgott länge de som kommer hit och tar hir sina gamla föräldrar, fastrar och mostrar ja hela släkten , alla får större bidrag och bostadsbidrag än svenskar som jobbat hela sitt liv och betalat skatt , dessutom får de GRATIS sjukvård, tandvård(även implantat som vi inte har råd med) gratis skolor, bostad kläder , möbler och fan och hans moster , medan svenska pensionärer ska betala HÖGRE SKATT än andra inom EU inte undra på att vi blir FÖRBANNADE
Gilla
Svara
2 timme sedan
10 Gilla
tokless

Pensionen finns inte kvar längre, pengarna är slut. Vi som har ett antal år kvar till pension kan se sig i månen efter den, pensionen har redan betalats ut i form av bidrag till den nya adeln. De (pensionsmyndigheten) lever garanterat månad för månad, de är beroende på att en viss summa i skatten kommer in varje månad, om inte så blir det ingen pension till de som är pensionärer idag. Tacka 7-klövern för att de pissar på dig, för du har blivit blåst på pensionen. Men allt för den nya adeln. Men så här blir det när man röstar och tror på den svenskhatande 7-klövern.
Gilla
Svara
2 timme sedan
13 Gilla
Otitis

När man ser dessa siffror ska vi minnas inslagen i TV där en person som hade en muskelsjukdom uppmanades att söka arbete som kan utföras liggande.Ett annat exempel är den blinda och förlamade kvinna som fick kraftigt sänkt assisatansersättning. Dessa två exempel visar hur de regler som regering och riksdag är ansvariga för tillämpas.Det enda rätta är att ansvariga politiker ställs inför en tribunal där de offentligt får stå till ansvar för sitt vidriga beteende.Där kan ju också Reinfeldt avkrävas svar på varifrån partibidragen till Moderaterna kommer. Är det från Carema? Attendo Care? Är det från andra som tjänar miljarder på ansttormningen av somalier som Reinfeldt förser dem med?. Befinner vi oss i Berlusconis Italien.Appropå Italien: Det enda digtatorn Benito Mussolini lyckades med i Italien på 1920-och 1930-talen var att han var den förste som fått tågen i Italien att hålla tidtabellerna. Inte ens det har Reinfeldt lyckats med i Sverige. Och så den eviga frågan som alla bör ställa sig överallt och jämt och ständigt tills vi har fått svar: Vad har Abderizak Waberi gjort i Riksdagen sedan oktober 2010 som motiverar en månadslön på 57.000:? Vad som gäller i Sverige är med Reinfeldts ord "jobb,jobb,jobb",eller hur herr Waberi!?
Gilla
Svara
3 timme sedan
18 Gilla
Sara Snällell

Artikeln finns länkad till på http://www.facebook.com/pages/... också. Facebookgruppen NEJ till gratis körkort och alla andra särrättigheter för invandrare
Bra att det kommer ut!
Gilla
Svara
3 timme sedan
14 Gilla
bull2

Oasvsett invandrare eller svensk som inte bott/arbetat i Sverige så länge kan äldeförsörjningsstöd och bostadsstöd betalas ut.

https://secure.pensionsmyndigh...

Meningen är att du skall slippa gå till soc regelbundet för att få pengar för en skälig levnadsnivå när du blir ålderspensionär.

För den som bott i Sverige i minst 40 år ger garantipensionen mer.

OBS! nån skrev att Försäkringskassan betalar all tandvård för invandrare - stämmer inte. Det finns inte några speciella ersättningar för tandvård från Fk för vissa grupper.
Gilla
Svara
3 timme sedan
1 Gilla
kultainen

Klicka på Torsdag 26/8 ca 33:40 in

http://sverigesradio.se/sida/s...

En tandläkare ringer in om invandringen, säger att hennes arbetssituation ändrats kraftigt. Våra pensionär har inte längre råd att betala sina tänder, och tugga sin mat. Nästa patient är invandrare som får godkänt från soc att få hel ny käke eller tanduppsättning betalt!!

Hur har vi råd, vi har inte råd med våra egna pensionärer säger tandläkaren

Tandläkaren tar även upp att hennes parti pressar på invandringen

Mona Sahlins svar:

Det är INTE invandrarna som är problemet, alla ska få vård på samma villkor, man ska inte skylla på invandrarna. Mona säger det är FARLIGT att ställa en fattig grupp mot en annan grupp!

http://www.dn.se/insidan/det-a...

Omkring 850.000 svenskar låter bli att gå till tandläkaren trots att tänderna behöver lagas. De har helt enkelt inte råd. Men under 1990-talets ekonomiska kris urholkades tandvårdsförsäkringen, och efter regeringen Perssons tandvårdsreform 1999 blev det ännu mer kostsamt att gå till tandläkaren.
Gilla
Svara
1 timme sedan
som svar till bull2
6 Gilla
585961

Dom som vill ha hit sina anhöriga får väl för f-n försörja dom själv
Gilla
Svara
2 timme sedan
som svar till bull2
8 Gilla
kultainen

Stämmer. Flyktingar får gratis tandvård.
Gilla
Svara
3 timme sedan
som svar till bull2
13 Gilla
Sverige_Sverige_fosterland

ÄFS = äldreförsörjningsstödet infördes enkom för att äldre invandrare / anhöriginvandrare drabbade kommunernas socialbidragsbudgetar med alltför stor kraft.
En efterhandskonstruktion, av politiskt "svammel" med avsaknad av "källkritik", säger att ÄFS även gäller för svenskar. Trams eftersom svenska medborgare alltid erhåller en garantipension och ett ytterst få äldre svenskar faller under ÄFS - normen.
Fakta kvarstår, att invandrare vilka anlänt till Sverige i en ålder av 65 år, eller äldre, alltid erhåller ÄFS eftersom de ej är svenska medborgare och aldrig bidragit till pensionssystemet via arbete.
Det är inte undra på, att Finansminister A. Borg vill "röja i detta träsk" av bidrag vilket generöst utdelas till invandrad "kreti och pleti"!
Svenskar pensionerar sig vid en genomsnittlig ålder av 63,2 år och detta innebär, rent tekniskt, att de sista av "proppen Orvar", födda 1949 nu har gått i pension. Den enorma arbetskraftsbrist vilken då skulle uppstå, enligt 7 - klövern, har tydligen gått och gömt sig eftersom arbetslösheten fortfarande är enorm och då inte minst bland invandrare.Om det är någon som läser detta, och har "hittat arbetskraftsbristen", vänligen tag kontakt med Fredrik Reinfeldt och/eller Mona Sahlin!Det är väl snarare så, att FN:s HDI - index, avseende Sveriges framtid, om en plats #45, år 2030, tillsammans med ett antal andra "Bongo_Bongo_länder" ligger sanningen närmare än "svammlet" från den svenska riksdagen.
Gilla
Svara
3 timme sedan
9 Gilla
David Ström

Jag har för mig att ÄFS bara ges till utom europeiska invandrare.
Gilla
Svara
2 timme sedan
som svar till Sverige_Sverige_fosterland
1 Gilla
AmmyJ

Hmmm... En av anledningarna till att jag stannar i Sverige med mitt företag är att pensionen betalas genom skatten. Eller det var iaf det jag trodde. Det här betyder ju att jag kan bosätta mig utomlands, inte betala en enda krona i Svensk skatt och sen komma tillbaka när jag blir gammal och få helt gratis pengar? Det låter ju fantastiskt!
Det här ska jag verkligen ta och fundera på.
Gilla
Svara
4 timme sedan
16 Gilla
Castaldo

Sverige, snällast och dummast. Invandrare är till stor glädje, infödda svenskar är bara i vägen. Undrar om politikerna tänker på vad de kommer att få skörda för lön när invandrarna tagit över Sverige? Förrädare brukar inte stå högt i kurs.
Gilla
Svara
4 timme sedan
12 Gilla
SomEttGem

Vad är det moderaterna brukar säga?

Det ska löna sig att arbeta?

Tjena!
Gilla
Svara
4 timme sedan
19 Gilla
Sofia Andersson

Man vet ju i alla fall vilka man INTE ska rösta på i nästa val!
Gilla
Svara
2 timme sedan
som svar till SomEttGem
5 Gilla
Sverigevännen Svensson

Exakt. Tänk igeniom ditt val noga inför valet 2014. För min del blir det att rösta på SD.
Gilla
Svara
38 minut sedan
som svar till Sofia Andersson
1 Gilla
tonyingman

Ja välkomna till det nya Sverige, där politiker sitter och leker jultomtar med det arbetande
folkets pengar, inte nog med att den förra sosse regimen stal 258 miljarder ur pensionsfonderna,
pengar som dom lovade betala tillbaka, men sen underlåtit att göra.. Nu sitter efterträdarna och
skänker bort högre bidrag till folk som aldrig har, och aldrig kommer att betala in något till
statskassan. Visst är det väl fina företrädare vi har för landet? Vad man anser om sådana
fä hundar, ja det får man inte uttrycka här, utan att hamna i filtret.
Men den som är ung idag ska inte lita en sekund på Svenska makthavare, skaffa privata försäkringar,
för den dagen ni går pension finns bara kaffepengar över till er, resten har skänkts bort till snyltare!
Gilla
Svara
4 timme sedan
15 Gilla
frejja

Litet siffror.

Äldreförsörjningsstödet kostar samhället 530 miljoner/år.
Den svenska garantipensionen 18 miljarder.

Äldreförsörjningsstödet är endast 4.831/månad.
Garantipensionen 7.597

Sedan brukar man lägga till bostadsbidrag till äldreförsörjningstöd på 6.200. Men de flesta har inte en hyra på uppåt 7.000 och får inte 6.200 kr, genomsnittet är betydligt lägre.
Bostadsbidrag till de med garantipension brukar man inte ta med alls.

Därefter jämför man.
Gilla
Svara
4 timme sedan
6 Gilla
kultainen

Äldreförsörjninsstödet är över 6000 kronor, därtill andra förmåner, summa ca 11000 skattefritt. Bostadstillägg är 3100 per person, jmf bostadsbidrag för en svensk pensionär på ca 1500 kr /månad. Allt som allt får en utomeuropeisk invandrare minst 10700 i netto plus kostnader för sjukvård med mera kraftigt reducerat. Vårdnadsbidrag för en anhörig på 10.000 kronor per månad. Hur mycket får en gammal person för vård av sin make/maka (svenskfödd?).Ingenting.
Siffror från PPM!
Dessutom har jag vetskap av dessa bidrag . En invandrarungdom fick höftoperation i England , nu blir det nästa höft. Kostnad per gång 100.000. Han har en invalidbil och -parkering, en segelbåt och en bostadsrätt i S-tälje. Dessutom färdtjänst! Han har aldrig arbetat i Sverige. Inte hans gamla föräldrar heller, som lever flott på vår bekostnad.
I Polen har han ett hus, allting har vi skänkt till honom gratis.
Gilla
Svara
25 minut sedan
som svar till frejja
1 Gilla
Cassandra_70

Allt det här har ju ingående diskuterats sedan år tillbaka. Minsta krav måste vara att före uttalande ta reda på aktuella fakta (även om förvisso PK-maffian försöker, så gott de kan ,mörka och undanhålla de verkliga förhållandena för vanliga "svenssonar" )

.Lovar att du kan bli sysselsatt för mången timme framåt... Lusläsning hos Pensionsmyndigheten.se ( men som tom på ngn punkt kommer med inkompatibla uppgifter ). Stor debatt för ett par månader sedan tex här.
http://avpixlat.info/2012/01/0...
Gilla
Svara
49 minut sedan
som svar till frejja
1 Gilla
pela68

Hur som- så förändrar det ju inte det faktum att ÄFS:arna inte bidragit med en spänn till pensionssystemet- eller?
Visserligen, rent teoretiskt, kan en svenskfödd beviljas ÄFS. Men mig veterligen har det aldrig hänt!
Räkmackan handlar ju också t ex om fri tandvård så länge du är PUT:are, vilket en nytillkommen pensionär förmodligen kommer att vara under resten av sitt liv. Där kan det nog dra iväg en hel del- eller?

"Bostadsbidrag till de med garantipension brukar man inte ta med alls." ???

Etableringsbidrag!
Förtur till bostäder!
Finns nog fler saker jag inte tänkt på...
Gilla
Svara
2 timme sedan
som svar till frejja
4 Gilla
Tollessss

Ja, men pensionen beskattas och är numera utsatt för pensionsbroms dessutom. ÄFS är ett skattefritt bidrag som indexseras upp med inflation. Vilket också sker med accepterad hyresnivå. Så ÄFS invandraren är skattebefriad och genom denna konstruktion kommer levnadsnivån att vara garanterad för äldre invandrade pensionärr medan svenska pensionärer måste acceptera minskande levnadsstandard. Bostadsbidraget för grantipensionärer är enstaka hundralappar.
Skattebefrielse är vad som kännetecknar ett frälse.

Gilla
Svara
2 timme sedan
som svar till frejja
3 Gilla
kultainen

http://sverigesradio.se/sida/s...
Gilla
Svara
4 timme sedan
elvert

Detta är ett fruktansvärt cyniskt och omoraliskt åsidosättande av de Svenska medborgarnas rättigheter. De etablerade partierna gör allt för att förtrycka den Svenska befolkningen och ändå tycks majoriteten rösta på dem? Vad är det som gör att trots alla orättvisor och försörjningskrav är majoriteten av Svenskarna för en ökande invandring? Varför reagerar inte Svenska folket kraftfullt mot utsugningen av våra skattemedel?
Gilla
Svara
5 timme sedan
21 Gilla
pela68

SD är ett "etablerat" parti (jag antar att du tyckte de var undantaget). SD är dessutom det åttonde socialistiska partiet i riksdagen. Betydligt mer socialistiska än "De Nya Moderaterna"- och det vill inte säga lite!
Gilla
Svara
1 timme sedan
som svar till elvert
1 Gilla
PURSVENSKEN53

Varför reagerar inte Svenska folket kraftfullt mot utsugningen undrar du, då mena du förhoppningsvis alla som ingår i de 94,3% som röstar på något av 7Klöverpartierna..Jag önskar av hela mitt hjärta att jag hade det defenitiva svaret på denna stora fråga som många ställer sig dagligen och stundligen..
Gilla
Svara
4 timme sedan
som svar till elvert
10 Gilla
ThinksTwice

Helt jävla galet. När jag går i pension runt 2030 lär det vara knas = KRIG!
Gilla
Svara
5 timme sedan
14 Gilla
kirre

Trist för dig att du har så långt kvar som till år 2030. Vid den tidpunkten är jag jordgubbe och slipper skiten.
Gilla
Svara
5 timme sedan
som svar till ThinksTwice
14 Gilla
Calaverra

Mångkultur förstör alla länder som drabbas av det.
Det romerska riket föll när det blev mångkulturellt, Jugoslavien försvann när
man började ge eftertryck åt mångkultur etc.

Hur kommer det sig att dessa mångKULTuralister försöker påtvinga mångkultur i
vita länder och bara i vita länder, om inte för att försöka förgöra vita länder
och förhindra att framtida vita barn får leva.
Gilla
Svara
5 timme sedan
19 Gilla
21niry

Anders Borg, har insett att multibidragsberoendet bland våra invandrare är ett problem. I P1:s Lördagsintervju uttalar han sig, vid ungefär 26minuter kommer det intressanta.

http://sverigesradio.se/sida/s...

Den stora frågan är om han kommer att göra något eller om det som i kritiken mot bankerna bara är ett tomt skrammel för att fiska efter folkets sympati.?
Gilla
Svara
5 timme sedan
14 Gilla
PURSVENSKEN53

Talesättet Tomma Tunnor Skramlar Mest är passande på ALLA politiker inom 7Klövern(nn). Ta alltid det säkra före det osäkra lita därför aldrig på lögnaktiga psykopater. Vi hörde hur Anders Borg som en dåre med fånigt ansiltsuttryck ville övertyga hur säkert Sveriges 140 miljarderslån till EU:s krisländer var och hur god avkastningen var. Man måste sakna all verklighetsuppfattning om man påstår att lån är säkert och en ränta på 0, någonting är en god marknadsmässig avkastning. Jag håller med Tuula Olsen gå för fan i pension så snart ni bara kan men det forfarande finns några pensionspengar kvar att hämta ut. Jag är överygad om att om 10 år är det skralt i alla kassor och inte mins i pensionskassorna för då finns det ytterliggare 1 miljon sk Nysvenskar i landet förutom alla de som redan finns här som skall ha EXTRA ALLT bostad fullt utrustad, mat på bordet,tolkar, advokater, handläggare av olika slag, fri tand och läkarvård,SFI utbildning under åratal, barnbidrag och flerbarnstillägg etc, etc,etc. Det är inte svårt att förstå vem som får stå för fiolerna och tillbaka. Skulle det till äventyrs vara någon som inte förstår vem det är och blir så upplyser jag att det är VI SVENSKA FOLKET.
Gilla
Svara
5 timme sedan
som svar till 21niry
20 Gilla
PolarenPer

Tack alla ni som röstat rött hela livet! Det är ni som skapat det här fega trötta sossesamhället. Där vi som arbetar skall försörja folk som inte vill arbete!
Gilla
Svara
6 timme sedan
20 Gilla
Rolexus

Och ingen kan komma undan med att säga "jag visste ju inte att det skulle bli så här", för det har visst gått att se att det skulle gå åt pipan till slut!
Gilla
Svara
2 timme sedan
som svar till PolarenPer
7 Gilla
Rauken

Här får vi dagligen bevis för hur snett landet fungerar. Hur man allt oftare lägger fram- och klubbar igenom förslag som snedvrider rättvisan till förmån för dem,som aldrig varken har- eller kommer att bidra med en enda krona.
Att de som kommer hit och tvingar sig på, får finna sig i att förlorar i respekt och i stället tilldelas förakt, från dem som tvingas bära den ekonomiska bördan är både lätt att förstå och förklara. - Ingen ber dem komma hit.
Gilla
Svara
6 timme sedan
14 Gilla
Castaldo

INGEN?? Vi har ju för fasen värvarbyråer utomlands!
Gilla
Svara
4 timme sedan
som svar till Rauken
10 Gilla
kultainen

. Detta är utdraget från rapport 2007, så det ligger strax över nu. (speciellt barnbidrag osv)

Startbelopp Möbler

. Detta är utdraget från rapport 2007, så det ligger strax över nu. (speciellt barnbidrag osv)

Startbelopp Möbler
1 person får 16,300:- + komplettering 7,800:- under 24 månader = 24,100:-
2 person får18,900:- + komplettering 10,200:- under 24 månader = 29,100:-
3 person får21,900:- + komplettering 12,500:- under 24 månader = 34,400:-
4 person får 26,100:- + komplettering 14,800:- under 24 månader = 40,900:-
5 person får28,400:- + komplettering17,000:- under 24 månader = 45,400:-
6 person får 32,100:- + komplettering19,300:- under 24 månader = 51,400:-
7 person får 36,700:- + komplettering 21,600:-under 24 månader = 58,300:
-Barnbidrag1 barn 560:- = 560:
-2 barn 1,120:- =1,120:
-3 barn 1,680:- + flerbarnstillägg 280:- =1,960:
-4 barn 2,240:- + flerbarnstillägg 1,344:- =3,584:
-5 barn 2,800:- + flerbarnstillägg 2,688:- =5,488:
-6 barn 3,350:- + flerbarnstillägg 3,350:- =6,934:-/månad
Utöver socialbidrag får invandrare särskilt bidrag för:Glasögon Upptill 3,000:- för bågar + kostnad för glasen.
Hushållsutrustning Upptill 2,970:- per person
Spädbarnsutrustning Upptill 5,580:- per barn
Fri sjuk och tandvård samt fria mediciner.
Gratis månadskort för kollektivtrafik.
Lägenhetshyran betald.
Gratis installation av telefon.
Gratis möbler (se tabell).
Räkningar för Tele, el, TV-licens, daghem, studiemedel m.m.betalas av socialförvaltningen.
Ett Räkneexempel:
En invandrarfamilj med 2 vuxna och 5 barn kan alltså erhålla
:Möbelbidrag: 58,000:
-Spädbarnsbidrag: 27,900:
-Hushållsbidrag: 19,530:-Summa:105,730:
-Barnbidraget med flerbarnstillägg blir per månad 5,488:
-Socialbidraget för 2 vuxna och 5 barn blir per månad 11,781:-Summa bidrag per månad 17,206:- utöver ett startbidrag om 122,936:- vilket kan läggas ihop med gratis sjukvård och mediciner, gratis kollektivtrafik, betald bostadshyra, teleräkningar, TV-licens mm.
Siffrorna är från 2007. Barnbidraget till exempel ligger på ca 1100 kr per barn /månad . Har svårt att få uppgifter i dag för att uppdatera siffror.
Dela med dig till vänner och bekanta.....
Gilla
Svara
6 timme sedan
33 Gilla
hane1

http://www.socialstyrelsen.se/...
Gilla
Svara
5 timme sedan
som svar till kultainen
3 Gilla
svenne62

det har ju varit kännt länge att det är så men som vanligt har man vatt rasist om man försökt att föra fram budskapet!
Gilla
Svara
6 timme sedan
23 Gilla
bowlaren

Helt sjukt system, det borde ju löna sig att arbeta ?
http://svenssonsfunderingar.wo...
Gilla
Svara
6 timme sedan
8 Gilla
invandrare1957

Det är väl inget konstigt med det annars skulle dom inte få råd med invandraren. Någonstans måste man ta pengarna så enkelt är det.
Gilla
Svara
8 timme sedan
10 Gilla
repell

Det här har det konstaterats om för länge sedan, importerade pensionärer har högre pension en dito svenska genomsnittspensionären, men våra politiker kallar invandrarnas pensioner för äldrestöd????

Slutsats varenda utlänning är högre värda än oss svenskar! Men så står vi också inför ett utrotninghot som tack för hjälpen att vi byggt upp Sverige till kleti och pleti och inte till det som var ämnat för, till vår egen välfärd!
Gilla
Svara
8 timme sedan
28 Gilla
Calaverra

Varför anses det vara tabu att säga att vita har lika rätt att leva som alla
andra folkgrupper, och att även de har rätt till sina egna länder? Och varför
anses det vara "fel" att vilja främja deras etniska och kulturella
överlevnad?

Det är för att den anti-vita PK-religionen kräver att alla vita folkgrupper
måste fira sitt eget folkmord, eller skyltas som "onda rasister". Men
det är inte "rasister" som ondskefullt förespråkar och främjar
folkmord. Det är anti-vita som gör det.
"Anti-rasist" är bara ett kodord för anti-vit.


Gilla
Svara
11 timme sedan
24 Gilla
Rauken

Ett bra svar på en bra frågan.
Men den borde ställas till, den av allt fler oönskade, statsminister Reinfeldt. Han som förorsakat Sverige minst lika stor skada som statsminister Olof Palme gjorde under sin tid.
Det är märkligt att vi inte kan få fram en person till statsministerämbetet som vågar peka med hela handen och som framför allt vågar tänka svenskt, i stället för de PK-fånar som vi hittills fått dras med.
Gilla
Svara
6 timme sedan
som svar till Calaverra
14 Gilla
Castaldo

En sådan person skulle aldrig lanseras som partiledare.
Gilla
Svara
4 timme sedan
som svar till Rauken
2 Gilla
Sverigevännen Svensson

Här är sanningen om antirasisterna som är ett kodord för anti-vit. http://www.youtube.com/watch?v...
Gilla
Svara
10 timme sedan
som svar till Calaverra
7 Gilla
bloggo

Han har en jobbig röst, men filmen har vissa poänger... :-)
Gilla
Svara
4 timme sedan
som svar till Sverigevännen Svensson
2 Gilla
PA Persson

Som man har röstat, får man sin trygghet i pensionen.
Vill du ha samma eller mer pension än invandrare, rösta Sverigedemokraterna!!!!!!!
Gilla
Svara
12 timme sedan
38 Gilla
bloggo

Det handlar kanske inte om att få mer eller mindre pension än invandrare utan om det är rimligt att man efter 40 års arbete får en levnadsstandard när man går i pension som är jämförbar med en invandrare som går i pension och aldrig har arbetat eller betalat skatt i Sverige överhuvudtaget.
Gilla
Svara
4 timme sedan
som svar till PA Persson
13 Gilla
Sverigevännen Svensson

Så enkelt är det. Man får det man röstar på, med andra ord så avstår jag att rösta på något av partierna inom 7-klövern. SD 2014.
Gilla
Svara
11 timme sedan
som svar till PA Persson
26 Gilla
clust

Vem bryr sig om svenskarna?
Gilla
Svara
12 timme sedan
6 Gilla
Grem

Sverigedemokraterna.
Gilla
Svara
6 timme sedan
som svar till clust
16 Gilla
MrMunday

Det är ett hån mot hårt arbetande individer. Det kan ju inte vara meningen att det skall vara på detta sätt?
Gilla
Svara
12 timme sedan
13 Gilla
Troy_Oz

I dem flesta vettiga länder ska anhörig invandrare vara 100% själv försörjande (Canada, Australia etc), bara i Sverige kan en arbetslös dra hit en massa andra folk som staten ska också försörja.
Gilla
Svara
14 timme sedan
37 Gilla
Schpupel

Bara för att länderna du nämner inte har gått lika långt med galenskaperna som Sverige betyder det inte att de är vettiga. :)
Gilla
Svara
13 timme sedan
som svar till Troy_Oz
7 Gilla
per22

Sitt inte bara och reta upp dig. Gör något konstruktivt istället.
Skriv ut denna vettiga artikel via PDF-rutan längst upp
Sätt upp artikeln på alla anslagstavlor du hittar.
T.ex. mataffären, kommunens anslagstavla, arbetsförmedlingen, försäkringskassan m.m.
Oupplyst folk som inte läser FT och som brukar säga "Men så kan det väl inte vara"
måste väckas ur sin djupa PK-koma.
Det är ekonomi-orättvisefrågor av denna typ som kan väcka folks ilska,
och få dem att rösta på ett Sverigevänligt parti nästa gång
Gilla
Svara
14 timme sedan
30 Gilla
Sverigevännen Svensson

Exakt. Man ska sprida vad som håller på att hända i både Sverige och världen. Man kan som du skriver sätta upp den på anslagstavlor mm, sen kan även fler härinne skaffa twitterkonto och nå ut med det där i tex Svpol allt fler och fler skaffar twitter idag i Sverige.
Gilla
Svara
14 timme sedan
som svar till per22
8 Gilla
bloggo

Bidragsnivåerna i Sverige är absurt höga, i synnerhet till dem som invandrat till landet utifrån. Jag gör själv av med långt under existensminimum varje månad. Hela bidragssystemet är utformat utifrån rekordåren, en tid då Sverige var ett rikt land och tävlade med de andra västländerna om att vara världsetta. Så ser det inte ut längre.

Att kunna få ut nästan en tusenlapp i veckan i minimibidrag efter att alla kostnader för boende är täckta är en nivå jag anser orättvist hög då tiotusentals svenskar arbetar hårt och är med och betalar för en levnadsstandard åt andra som man själv bara kan drömma om.

Tumregeln måste alltid vara att den som betalar bidrag åt andra själv har en levnadsstandard som åtminstone är på samma nivå. I annat fall hamnar man i ett läge där folk inte längre anser det lönt att arbeta längre. Varför gå till ett jobb om man kan stanna hemma och få mer pengar på det sättet? Alltså måste bidragen att fortsätta att sänkas i takt med att vi tar in allt fler invandrare i Sverige och därigenom sänker den generella levnadsstandarden i landet.
Gilla
Svara
14 timme sedan
17 Gilla
MetalHeadViking

Det blåsta folket. Det är vi det.
Gilla
Svara
14 timme sedan
24 Gilla
Rolexus

Sjöbo-Olle hade inte så fel i alla fall...

http://sv.wikipedia.org/wiki/S...
Gilla
Svara
2 timme sedan
som svar till MetalHeadViking
Karl_the_swede

Kommun efter kommun faller. De kommer för att suga Moder Sveas skattkista tom. Vi får offra vår egen välfärd och framtid för dessa "sugkoppar". De skäms inte över sin uppvisade fräckhet, istället ställer de än högre krav på sin inbillade rätt till en luxuös tillvaro i vårt land, på våra resurser.
Har vi fått NOG? - NEJ, inte alls. Vi tar några vändor till och, vips, så har vi snart 1 miljon somalier i det här landet och då mina vänner, då är det försent för alltid att bli av med dessa utsugare. Då fordras ett helt annat styre för att komma tillrätta med tokhumanisternas drömfylleprojekt. Det är nog den dagen vi skall invänta - Det här är snart inget arbete för en demokrati!!! Ett skitgöra som kommer att kräva en diktatur!!!
Gilla
Svara
15 timme sedan
39 Gilla
Robert Spännande

Bananrepubliken!
Gilla
Svara
15 timme sedan
24 Gilla
KungFy

Det är ju de facto värre än så.

Ålderspensionen är beskattningsbar = avgiftsgrundande inkomst, så icke Äldreförsörjningsstöd (ÄFS).

Detta innebär att invandrare med ÄFS inte bara har rätt till fri tandvård utan även fria mediciner, fri sjukvård, fri hemtjänst/hemsjukvård, ambulanstransport etc, dvs alla avgifter som har beskattningsbar/avgiftsgrundande inkomst som bas.

Det kan bli rätt ansenliga belopp när man kommer upp i åren och hälsan börjar svikta. Nu senast höjdes t ex egenavgiften för läkemedel från 1800:- till 2200:-/år.

Hemtjänst kostar upp till 1712:-/mån (högkostnadsskyddet) netto, dvs 2597/mån före skatt.

Avgifter som ÄFS-mottagaren är helt befriad ifrån.

"Ja jag vill leva jag vill dö i Norden...."

Gilla
Svara
15 timme sedan
49 Gilla
lasse1

Fredrik Reinfeldts propå, att vi skall jobba till 75 - årsåldern har sin givna förklaring...

Det kostar...det kostar...att "avlöna" någon som aldrig har jobbat....M.a.o. Du skall jobba ihop flyktingens pension...

Så är det...
Gilla
Svara
15 timme sedan
51 Gilla
Karl_the_swede

Vi skall inte ställa grupp mot grupp! Vi har faktiskt råd att låta utsatta människor få komma till vårt land och ta del av de rikedomar som vi skapat, men som dessa saknar.
Det som jag är stolt över som svensk är att vi har en öppen och generös flyktingpolitik, däremot lider jag stort när människor gör direkta jämförelser om hur missgynnade de själva är relativt dessa utsatta stackare från samhällets botten, från länder som i stort sett saknar allt. Har ni socionomer, bibliotekarier och vilka yrken ni än komma ifrån, ingen som helst skam i era ynkliga kroppar? Skäms och vet hut!!!

I mänsklighetens tjänst
1:e rasistutredare på nuvarande regerings uppdrag
Fröken Bengt Westerberg
Gilla
Svara
15 timme sedan
17 Gilla
Traianus

De rika blir rikare, det blir fler fattiga barn i Sverige...men
"Vi skall inte ställa grupp mot grupp".

De som jobbar får det bättre än de som är arbetslösa...
"Vi skall inte ställa grupp mot grupp"

De pensionärer får kissa flera gånger i blöjorna när riskkapitalister tjänar miljoner som de inte beskattar för.
"Vi skall inte ställa grupp mot grupp"

Det fattas resurser till äldrevård, till skolan, till rättsväsen, till sjukvården, till pensioner. De rika blir rikare...
"Vis skall inte ställa grupp mot grupp"
"Vi har råd ...."

Vem 17 har råd? De som har sitt på det torra. Inte äldre, inte sjukpensionärer, inte ensamstående med barn, inte fattiga barn som blir flera.

Du som bor långt ifrån ghetton, du som äger hus, sommarhus, båt, bil. Du har råd. Men inte vi som lever under marginaler!

Du kan ta emot dessa i ditt eller dina hem och försörja dem. Vi som slåss i botten av samhället och utnyttjas av hänsynslösa arbetsgivare har inte råd med det.

...och låt dem rika bli rikare.

"Vi skall inte ställa grupp mot grupp"

Vilken hyckleri! Generös med de andras plånböcker....

Gilla
Svara
15 timme sedan
som svar till Karl_the_swede
12 Gilla
ATB

Karl_the_ swede var ironisk (hoppas jag)!:)
Gilla
Svara
14 timme sedan
som svar till Traianus
4 Gilla
R. v. Frensen

Men... det är ju grunden, på vilken Sveriges samhällssystem ligger?
Större delen av befolkningen är ju uppfostrade av vänsterideologin, vilken säger, att alla ska vara lika, få lika, leva likadant.
Större delen av befolkningen är också övertygade, att detta är rätt.

Alla ska ha ungefär lika mycket i plånboken. Oavsett arbetsinsatsen. Oavsett, lever man på bidrag eller jobbar halvt ihjäl sig.
Hela bidragssystemet är ju uppbyggd på principen, att jämna ut skillnader.

Principiellt är bara folk, vem vill jobba mera, ta risker och starta företag diskriminerade.
För dem gäller inte samma villkor, som till övriga befolkningen.
Med skatter, olika krav och villkor gör man allt, att ingen ska leva bättre än andra.
Alla ska vara löntagare och muttrar i "systemet". Att leva självständigt och inte inrätta sig i systemet, straffar sig hårt.

Jag är glad, och samtidigt sorgsen, att tack vare massinvandringen börjar detta orättvisa bli klart för folket.
Darför, att det är djupt orättvis. En person, vem jobbat hela livet, borde få betydligt mera pension, än den, som valt, att inte jobba. (vi lämnar nu sjuka utanför diskussionen)

De enda, vem tillåts ha och tjäna pengar i Sverige, är politiker, högre ämbetsmän, chefer för statliga eller stora företag.
Liksom ägare av multinationella och storföretag, vem har egna överenskommelser och förhandlingar med regeringar- oavsett, vilken färg de har.

Sverige fungerar i stora delar socialistiskt-kommunistisk, med viss inslag av småföretag, men främst uppbyggd på principen,
att folk ska vara anställda hos storföretag. Regeringar har bekvämt, att förhandla med fåtal stora jättar, vem ger jobb till folket och står för överenskomna skatteintäkter. Medspelaren LO och Facket försörjer, att de små löneskillnader i olika sektor blir accepterade av folket.

Övriga ska jobba i kommunal-statlig sektor. Vem inte ryms någonstans, eller vill/kan inte jobba, blir försörjda utefter samma normer.

Massinvandring har gjort nu den grundläggande samhällsprincipen synlig för många. Det är ju inte invandrare, vem utdelar till sig höga pensioner och månadspengar, det är vårt samhällssystem och våra lagar, genom våra ämbetsmän.
Gilla
Svara
16 timme sedan
15 Gilla
gristand

Det är betydligt svårare för en etnisk svensk att tillskansa sig rikligt med bidrag än va det är för de massinvandrade.
Där fungerar systemet olika faktiskt.
Vet väldigt många unga vuxna som fått kalla handen av socialkontoret, trots behov av hjälp. Direkt i telefonen har det meddelats att de inte delar ut allmosor till höger och vänster. Vid problem får deras föräldrar ta hand om dem.
Ja, bidragen räcker såklart inte åt både svenskar och de massinvandrade. Här måste prioriteras.
Gilla
Svara
15 timme sedan
som svar till R. v. Frensen
19 Gilla
R. v. Frensen

Det är sant, att en "flykting" kommer in i bidragssystemet automatiskt och för honom/henne är det lätt, att hålla sig kvar där. Dock gäller det inte för alla invandrare eller flyktingar. Hudfärg/ursprung orsakar avgörande skillnaden mellan emottagande och välvillighet hos tjänstemän, hur mycket och vad tilldelas.

Självklart upprör denna orättvisa oerhört. Men vad jag ville säga med min kommentar, är att så är vårt land organiserad! Har träffat många svenskar (och andra européer), vem har levt åratals på bidrag. Folk som simulerar, att de är sjuka och får till sist genom envishet sin efterlängtad sjukskrivning/sjukpensionering; Folk som hade blivit förtidspensionerade i 20-30 års ålder och har inte gjort en handtag till pensionen, osv.

Jag har oftast i dessa fall varit rasande, att folk är så naiv och systemet så orättvis. Att leva på bidrag, "sjukskrivning/sjukbidrag", förtidspension, ha sin grundtrygghet garanterat och tjäna, när lusten faller på, mera genom lite svartjobb, "affärer" osv, utan att riskera skattmåsen, samtidigt som andra sliter, att kunna hålla sig och familjen flytande och ha maten på bordet, eller som tusentals envisa småföretagare, riskera hela sin trygghet genom företagsamhet och oftast tjäna mindre, än socialbidragsnivån är.....

Som tur är, är samhället fungerat genom att merparten av befolkningen vill göra rätt för sig.
Men det är inte systemets förtjänst, men kulturell/etnisk egenskap.

Att horder av "flyktingar" nu strömmar till landet just tack vare förutnämnda systemet, visar den inbyggda orättvisan i hela sin groteskhet. Självklart åderlåter dessa personer hela systemet på pengar och egna människor i riktig nöd, särskild unga, får kalla händer.

"Flykting"-strömmar är resultat av vår samhällsbygge, en lackmuspapper;
samhällssystemet - ekonomisk, - bidrags, och allmän politik dess orsaker.
Orsak och verkan. Och man ska inte blanda ihop dem.
Gilla
Svara
8 timme sedan
som svar till gristand
3 Gilla
Stratiotes Iesous Christos, And they said, Believe on the Lord Jesus Christ, and thou shalt be saved, and thy house.

Faktum är att det även är så att arbetande invandrare (känner flera stycken som fick leva utan pengar i ett par månader men som sedan skaffade sig nya jobb) inte heller får någon större hjälp av dessa råttor, men är du muslim som hotar och lever om då får du allt du pekar på istället för en vatten och bröd i en cell, repatriering eller kanske en snara runt halsan.
Gilla
Svara
15 timme sedan
som svar till gristand
13 Gilla
Invazer

Decennier av besinningslös invandringspolitik har ett pris. Är DU beredd att betala det?
Gilla
Svara
16 timme sedan
31 Gilla

1 2 Nästa →
M Prenumerera via e-post
S RSS

Reaktioner

Trackback-länk
Senaste nyttHeta ämnen

14:30
Terrormisstänkta iranier åtalas i Thailand

14:24
Vänsterklippare sparkas från NBC

09:12
Krav på censur av isländska psalmer

06:36
Familjetragedi bakom rasmotiverade mord

02:22
Homofob hiphopare klar för Göta källare

00:45
Natotrupper stoppade SVT vid Kebnekaise

8 apr
Ryska kommunister protesterade mot Natobas

8 apr
Günther Grass inte längre välkommen till Israel

8 apr
USA-politiker vill åtala bosättare

8 apr
Bidragsinvandrare får HÖGRE pension än arbetande svenskar

8 apr
Forskare: Romer har 70 i IQ

8 apr
Polisen bluffade om somaliskt hjältedåd

Visa fler nyheter
Senaste kommentarer

Tylle Steinmetz

Rätt intressant teori. Hade inte Jusarna dödat jesus, så hade kanske inte Kristendomen existerat. Och hade inte Kristendomen existerat, så hade den möjligt inte kunnat sammanpressa Judarna till att hålla ihop, vilket hade även utrotat Judendomen...

Undrar hur världen hade sett ut då...

Krav på censur av isländska psalmer · 2 minutes ago
Pantertanten

Vi pratar om fakta här, och du snackar om grammatik?

Bidragsinvandrare får HÖGRE pension än arbetande svenskar · 4 minutes ago
Pantertanten

Du är fantastisk!!

Bidragsinvandrare får HÖGRE pension än arbetande svenskar · 5 minutes ago
Strutsen

Rasist används som ett kodord för att ge negativ klang åt en person som inte är emot de vita, och som anser att även vita har rättigheter. Alltså kommer du att kallas rasist. Spelar ingen roll vilka eller hur många argument du slänger fram. Anti-rasist är ett kodord för anti-vit.

Bidragsinvandrare får HÖGRE pension än arbetande svenskar · 6 minutes ago
kirre

Klart som fan att man inte följer upp händelseutvecklingen i svensk PK media när det här avslöjades. Tur att FT finns så vi får relevant info.

Vänsterklippare sparkas från NBC · 6 minutes ago

Annons
Gilla oss på Facebook
Annons
Till Inkorrekta Butiken
Senaste webbtv
Vi tackar
Holländska · Erik B · Curator · Marcus Aurelius · Loffe · dacke · Clarkkent · fr.oskar h · Figaro · Fj5glqs3br · Stefan · Jern&betong · Gunnar l · · Ejron · Åke · Pontus å · Jan Georgsson · Grettir · Bo Johannes · Taxiåkaren · Erik Bergstr · Håkan · Tomas Omaely · Vikingen · Slasher · Magnus · jakob d · Tyr · Jörgen · Gåva · Curator · Ensamstående · Fingal O · NudasVerit · HonestJohn · sexleksaker · Nisse12 · Ålkraft · FredrikR · Suverän! · Broozooz · Nils A · Jan Lillie · Mats Bern · Bo Str. · Hemförsäkring · Bob · loqu · S.Lind · BLE · Joel · Pettson · Tjalle · Thord B · Robban · Erik Andersson · Mrmadmax · Rutger · Patrik b · Peterb dk · Witold · Casper · Näcken · Oxy · Surfa Anonymt · goderian2 · Sätermannen · Christian · Kalle · Markus · karan49 · teura.org · Julia Caesar · Nicke
Annons
Skriv till oss

redaktion@friatider.se

Vi besvarar alla brev inom några timmar
Annonsera

Företagsannonsering
Du kan köpa per CPM, fast pris, per plats etc i alla format som syns på sajten.

Vi säljer även vanliga länkar.
Prenumerera

Du som vill prenumerera på Fria Tider kan använda två tekniker::

RSS-flöde
Twitter-flöde
Läs i mobilen

Vår vanliga webbplats fungerar i moderna mobiler såsom iphone.

En speciell sajt finns också för mobiler och mobilt bredband.

mobil.friatider.se
Stöd oss

Fria Tider får inga skattemedel. Vi är därför helt beroende av frivilliga som bidrar med pengar och arbete.

Läs mer om hur du kan bidra med en donation eller med din tid till oss!
Ansvarig utgivare: W

– skickat med Google Verktygsfält

Inga kommentarer: